ПУБЛІЧНИЙ ЗВІТ Голови Державної служби України з безпеки на транспорті Михайла Ноняка по основних показниках діяльності Державної служби України з безпеки на транспорті за 2016 рік

 

 

Шановні колеги!

     Дозвольте представити вам Звіт Державної служби України з безпеки на транспорті по основних показниках діяльності у 2016 році.

     2016 рік був не простим для Державної служби України з безпеки на транспорті. Це рік становлення, рік відновлення габаритно-вагового контролю, рік оновлення служби.

     В цьому році ми доклали немало зусиль в питаннях реалізації державної політики та державного нагляду за додержанням вимог законодавства з безпеки на автомобільному транспорті загального користування, міському електричному, залізничному транспорті та у сфері безпеки на морському та річковому транспорті.

     Пріоритетним завданням у діяльності Державної служби України з безпеки на транспорті – є безпека життя та здоров’я людини, а також розвиток, проведення структурних реформ.

     Кожна справа, над якою працює Державна служба України з безпеки на транспорті – це внесок у добробут усіх українців. Є певні досягнення, успіхи. Ми пройшли цей шлях з гідністю і честю.

     У 2017 році перед нами будуть нові виклики. Продовжиться реорганізація Державної служби України з безпеки на транспорті. Ми далі йтимемо шляхом реформ та розвитку: поставленої мети – досягнемо, завдання – виконаємо.

      Відповідно до Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 103, на Укртрансбезпеку покладено завдання щодо здійснення державного нагляду (контролю) за безпекою на транспорті, забезпечення надання адміністративних послуг, проведення розслідувань аварій та катастроф на транспорті, нормативно-правове забезпечення безпеки на транспорті тощо.

 

 

І. Надання адміністративних послуг

За 2016 рік було надано 725 613 адміністративних послуг та перераховано до державного бюджету коштів на суму 57 072 286,01 грн., з яких:

  • на автомобільному транспорті – 708 048 адміністративних послуг, перераховано до державного бюджету – 45 282 500,52 грн.;
  • на водному транспорті – 17 526 адміністративних послуг, перераховано до державного бюджету – 11 764 457,49 грн.;
  • на залізничному транспорті – 39 адміністративних послуг, перераховано до державного бюджету – 25 328,00 грн.

     У сфері міжнародних автомобільних перевезень забезпечено здійснення заходів щодо оптимізації роботи з видачі дозволів на міжнародні автомобільні перевезення в 14 пунктах видачі дозволів, 3 з яких функціонують в цілодобовому режимі для зручності автомобільних перевізників.

     За поточний рік Укртрансбезпекою видано 698 029 дозволів на міжнародні автомобільні перевезення пасажирів та вантажів (в т.ч. на міжнародні регулярні пасажирські перевезення). За видачу цих дозволів до державного бюджету України перераховано 35 545 674,52 грн.

 

 

     Проведено 10 конкурсів з перевезення пасажирів на міжміських і приміських маршрутах загального користування, які виходять за межі території області (міжобласних маршрутах), на понад 648 маршрутів.

     Протягом 2016 року Укртрансбезпекою проведено 180 обстежень автостанцій, з яких атестовано 159 автостанцій, анульовано 11 свідоцтв про атестацію автостанцій та не атестовано 10 автостанцій

.

     

     З метою зняття напруги серед автомобільних перевізників, створення сприятливих умов для ведення бізнесу було продовжено строк введення в дію Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 № 1001.

     Відповідно до статті 6 Закону України «Про автомобільний транспорт», Порядку ведення переліку суб’єктів господарювання, що здійснюють установлення та технічне обслуговування контрольних пристроїв (тахографів) в автомобільних транспортних засобах, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 17.04.2013 № 226, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.05.2013 за № 759/23291, на протязі 2016 року здійснено 18 перевірок достовірності інформації про виробничу базу за місцем розташування суб’єктів господарювання, що здійснюють установлення та технічне обслуговування контрольних пристроїв (тахографів) в автомобільних транспортних засобах.

     Розроблена концепція надання адміністративних послуг Укртрансбезпеки за принципом «Єдиного вікна» та впровадження Єдиної інформаційно-аналітичної системи Укртрансбезпеки, з метою спрощення отримання адміністративної послуги з можливістю подання різного роду заявок за допомогою мережі Інтернет, контроль за станом виконання адміністративної послуги, мінімізації часу видачі ліцензій, внесення змін до відомостей, отримання дозволів на перевезення пасажирів і вантажів у міжнародному сполученні, перевезення пасажирів на міжобласних маршрутах, акредитації автостанцій тощо.

     Слід зазначити, що упровадження принципу «єдиного вікна» є одним із пріоритетних заходів, передбачених Планом пріоритетних дій Уряду на 2016 рік, затвердженим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27.05.2016 № 418-р.

 

     

     З метою виконання даного доручення Уряду, у структурі Укртрансбезпеки створено новий підрозділ – Сервісний центр (відділ) по наданню адміністративних послуг (наказ Укртрансбезпеки від 18.08.2016 № 547 «Про введення у дію структури та штатного розпису Державної служби України з безпеки на транспорті на 2016 рік»).

     На сьогодні забезпечується укомплектування штату цього підрозділу, розробка та затвердження положення про цей структурний підрозділ, посадових інструкцій  його працівників, формування переліку необхідних програмних модулів та побудови схеми взаємодії з існуючими програмними комплексами з метою підготовки технічного завдання для модернізації Єдиної інформаційної системи Укртрансбезпеки, яка дозволить автоматизувати процес прийняття, обробки документів від заявників та надання їм адміністративних послуг у сфері транспорту, сприятиме ефективній реалізації принципу «Єдиного вікна» під час надання цих послуг. Також наразі вирішується питання щодо розміщення цього підрозділу та належного його матеріально-технічного забезпечення.

 

 

     Укртрансбезпекою спільно з волонтерським проектом в сфері надання послуг в електронному вигляді портал державних послуг iGov.org.ua запущено он-лайн-послугу з подання заявки для оформлення та видачі Свідоцтва про мінімальний склад екіпажу судна та отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів річковим, морським транспортом.

     Відтепер судновласникам, заміть того, щоб витрачати час на отримання в Укртрансбезпеці вичерпної інформації щодо переліку необхідних документів, консультацій та зауважень до них, достатньо у пошуковій базі порталу знайти послугу з подання відповідної Заявки та заповнити бланк он-лайн. Як результат, - економія часу, відсутність бюрократичної тяганини, зменшення корупційних ризиків.

     Користування он-лайн послугою є повністю безкоштовним. Подання заявки супроводжуються листами-нагадуваннями на електронну пошту та СМС на кожному етапі її обробки.

 

ІІ. Державний нагляд та контроль за безпекою на транспорті

Автомобільний транспорт.

     Майже два роки (можливо, якщо враховувати якість такого контролю, - 25 років) заходи габаритно-вагового контролю не здійснювались, що призвело до того, що на сьогодні у державі вкрай гостро стоїть питання збереження автомобільних доріг від руйнування. Габаритно-ваговий контроль Укртрансбезпекою, по суті, розпочато з квітня поточного року.

     За результатами перевірки дотримання габаритно-вагових параметрів Укртрансбезпекою у 2016 році перевірено 231 296 транспортних засобів, з них у 6 769 випадках виявлено порушення вагових параметрів. Мають місце випадки порушення вагових параметрів у трьохкратному розмірі (заміть 40 нормативних тонн 130 виявлених).

     Нараховано плати за проїзд на суму 43 560 260,39 грн., вже сплачено до державного бюджету близько 6 948 542,82 грн.

     Накладено штрафних санкцій на суму близько 2 967 860,00 грн., перераховано до державного бюджету близько 1 422 600,00 грн.

 

 

 

     На цей час заходи контролю здійснюються за допомогою лише 38 вагових комплексів, які знаходиться у незадовільному технічному стані, що унеможливлює їх експлуатацію у повній мірі. Для поліпшення технічного оснащення підрозділів Укртрансбезпеки, було прийнято спільне рішення про необхідність забезпечення Служби достатньою кількістю мобільних комплексів та виділення коштів у розмірі 117 млн.грн. на придбання 78 пересувних вагових комплексів. Вказані кошти виділено із отриманого минулого року гранту Єврокомісії розміром у 65 мільйонів євро в рамках проекту «Підтримка впровадження Транспортної стратегії України», до складу обладнання якої входять сучасні пристрої для здійснення габаритно-вагових вимірювань, що значно покращить ефективність роботи інспекторів та, як наслідок, - забезпечить збереження автомобільних доріг України від руйнування та підвищить рівень безпеки на дорогах. Зауважимо, що на сьогодні вже проведено підготовчу роботу для оголошення тендеру, ряд нарад з відомствами та громадськістю щодо обговорення технічних вимог до проекту тендерної документації. У листопаді поточного року оголошено тендер на придбання цих комплексів. Наразі проводиться заходи щодо визначення переможця тендеру.

 

 

 

 

     Окрім збереження доріг від руйнування в рамках контролю дотримання автомобільними перевізниками вагових параметрів, Укртрансбезпекою проводились рейдові перевірки (перевірки на дорозі). Зазначена категорія перевірок дозволяє виявити як нелегалів, так і створює передумови для безпеки на дорозі.

     Під час проведення Укртрансбезпекою таких заходів перевірено 337 238 транспортних засобів, за результатами яких виявлено 34 338 порушень (з них - 6 436 випадків виявлення, так званих, «нелегалів»).

     Накладено штрафних санкцій на суму 20 750 101,00 грн., перераховано до державного бюджету 13 207 481,00 грн.

     На виконання спільного плану дій між Національною поліцією, Укравтодором та Укртрансбезпекою організовано та проведено спільні загальнодержавні заходи по контролю габаритно-вагових параметрів транспортних засобів. Особливу увагу було сконцентровано на русі транспортних засобів, що рухалися у бік південних регіонів, до портів. На під’їздах до портів та головних автомагістралях було встановлено цілодобовий контроль за транспортними засобами.

 

Водний транспорт

     Протягом 2016 року Укртрансбезпекою:

  • перевірено 16 судноплавних компаній, підприємств, установ та організацій морського та річкового транспорту, діяльність 11-ти з яких не відповідала законодавству та під час провадження діяльності яких виявлено 78 порушень законодавства;
  • оглянуто 347 баз для стоянки маломірних (малих) суден, з яких 276 провадили свою діяльність із порушеннями вимог законодавства. За результатами таких заходів контролю заборонено експлуатацію 28 баз, виявлено 386 порушень законодавства;
  • перевірено (оглянуто) 4 736 суден, у тому числі в рамках Port State Control, Flag State Control, малих (маломірних) суден, суден на внутрішніх водних шляхах, стоїчних, учбово-тренажерних суден. За результатами проведення таких заходів контролю виявлено 3 683 порушення законодавства та затримано 167 суден;
  • проведено 40 заходів контролю за навігаційно-гідрографічним забезпеченням, 155 заходів контролю перевезення небезпечних вантажів.

     Протягом 2016 року забезпечувалося патрулювання акваторій, зокрема проведено 318 заходів. Також здійснено спільно з правоохоронними та місцевими органами 331 захід контролю.

     За результатами контролю за безпекою на морському та річковому транспорті складено 67 приписів, 548 протоколів про адміністративні правопорушення, винесено 545 постанови та накладено адміністративних стягнень на суму 38 369 грн.

 

Залізничний транспорт.

     У сфері залізничного транспорту Укртрансбезпекою організовано проведення 196 заходів державного нагляду та контролю, а саме: 130 планових та 66 позапланових перевірок суб’єктів господарювання з питань дотримання ними вимог законодавства, норм і стандартів у сфері залізничного транспорту.

     У ході проведених перевірок виявлено 1813 порушень законодавства, за результатом яких складено та надано керівникам суб’єктів господарювання 109 приписів з вимогами щодо усунення виявлених порушень та недоліків.

     Найбільше виявлено випадків недотримання Правил технічної експлуатації залізничного транспорту промислових підприємств – 440 порушень та Правил технічної експлуатації залізниць – 408 порушень.

     Під час перевірок особлива увага приділялася убезпеченню перевезень небезпечних вантажів, так було виявлено: 45 невідповідностей технічного стану транспортних засобів, пов'язаних з перевезенням небезпечних вантажів; 27 невідповідностей технічного стану колій не загального користування, по яких здійснюються перевезення небезпечних вантажів; 3 недоліки у виконанні вимог Правил перевезення наливних вантажів; 2 недоліки у плануванні та здійсненні заходів щодо убезпечення перевезень небезпечних вантажів; 16 недоліків у виконанні вимог Правил перевезення небезпечних вантажів; 65 недоліків у виконанні Порядку проведення спеціального навчання працівників суб’єктів перевезення небезпечних вантажів; 3 недоліки категорії «інші» щодо гальмових башмаків для закріплення вагонів з небезпечними вантажами; 2 факти відсутності ліцензії на право здійснення господарської діяльності з перевезення небезпечних вантажів.

     З метою оптимізації державного нагляду (контролю) Укртрансбезпекою у 2016 році розпочато роботу зі зміни підходів до контролю у сфері забезпечення безпеки на транспорті. Зокрема, у напрямку переходу на дистанційний контроль, створення моніторингового центру, упровадження автоматичних систем зважування.

 

 

 

 

ІІІ. Розслідування аварій та подій

     Одним із завдань, покладених на Укртрансбезпеку, є здійснення обліку і аналізу причин скоєння дорожньо-транспортних пригод, проведення технічних розслідувань, визначення всіх відхилень транспортного процесу та, відповідно, - розробка заходів профілактики аварійності.

     Завдяки ефективній роботі Укртрансбезпеки було досягнуто значного зменшення кількості аварійних подій та тяжкості їх наслідків.

 

Автомобільний транспорт

     На сьогоднішній день на автошляхах України з вини водіїв ліцензованого автомобільного транспорту за вказаний період сталось 1134 дорожньо-транспортних пригод, в яких 44 осіб загинули та 849 отримали травми різного ступеня тяжкості.

     Слід зауважити, що у порівнянні з аналогічним періодом минулого року рівень аварійності з вини водіїв ліцензованого автомобільного транспорту знизився на 4,3 %, кількість загиблих у ДТП осіб зменшилася на 38 %, показник травмованих у ДТП осіб збільшився на 8,3 %.

     Проведений аналіз аварійності показав, що основними причинами настання цих дорожньо-транспортних пригод є:

  • порушення правил маневрування (73,1 %);
  • порушення правил проїзду перехресть (4,8%);
  • перевищення швидкості руху (15,7 %);
  • виїзд на смугу зустрічного руху (5 %).

 

Міський електричний транспорт

     За 2016 рік з вини водіїв міського електричного транспорту за вказаний період сталось 258 дорожньо-транспортних пригод, в яких 1 особа загинула та 39 осіб отримали травми різного ступеня тяжкості.

    У порівнянні з аналогічним періодом минулого року рівень аварійності з вини водіїв міського електричного транспорту знизився на 10,7 %, кількість загиблих у ДТП осіб зменшилась на 66,7% і показник травмованих у ДТП осіб зменшився на 54,1 %.

 

Залізничний транспорт

     За вказаний період на залізничному транспорті сталось 550 транспортних подій, в яких 3 особи отримали травми, загиблих немає.

     У порівнянні з аналогічним періодом кількість транспортних подій зменшилась на 7,3%, загиблих осіб не було, а кількість травмованих у транспортних подіях осіб залишилась на аналогічному рівні.

     Протягом вказаного періоду на залізничних переїздах Укрзалізниці сталось 80 дорожньо-транспортних пригод, в яких 7 осіб загинули та 29 отримали травми.

    У порівнянні з аналогічним періодом минулого року рівень аварійності на залізничних переїздах збільшився на 10%, кількість загиблих у ДТП осіб знизилась на 46%, а показник травмованих у ДТП осіб зменшився на 9%.

 

Аварійність на морському та річковому транспорті

     На морському та річковому транспорті сталося 19 аварійних подій, в яких 6 осіб загинули та 4 особи отримали травми.

     У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість аварійних подій зменшилась на 51,3%, загиблих осіб на 86,7%, травмованих осіб зменшилась на 84,6%.

     Протягом поточного року Укртрансбезпекою проведено розслідування 17 резонансних дорожньо-транспортних пригод на автомобільному транспорті, 19 аварійних подій на морському та річковому транспорті, 1 транспортної події на залізничному транспорті, а також організовано проведення територіальними органами Укртрансбезпеки 273 розслідувань дорожньо-транспортних пригод на автомобільному транспорті.

     Організовано роботу територіальних органів Укртрансбезпеки спільно з територіальними підрозділами МВС України, Нацполіції, обласних, районних, міських державних адміністрацій, громадськими організаціями, страховими компаніями, представниками засобів масової інформації у проведенні комплексів профілактичних заходів «Автобус – 2016», «Увага! Серпень - масові перевезення», «День безпеки», «Тиждень безпеки дорожнього руху», «Перевізник-зима».

 

 

     Під час здійснення зазначених заходів проведено наради з власниками транспортних засобів, автомобільними перевізниками та підприємствами міського електричного транспорту, що здійснюють перевезення пасажирів і вантажів, на яких було приділено увагу питанням забезпечення безпеки дорожнього руху та до відома перевізників доведено:

  • причини та наслідки дорожньо-транспортних пригод, які сталися на території України;
  • дотримання встановлених нормативними документами та виробниками колісних транспортних засобів вимог до їх технічних параметрів в частині пасажиромісткості, повної технічної маси та завантаженості;
  • обов’язковому проведенню передрейсових медичних оглядів водіїв та передрейсових технічних оглядів автобусів;
  • виконання вимог щодо дотримання режиму праці та відпочинку водіями автобусів;
  • обов’язковому зберіганню автобусів у спеціально пристосованих для цього місцях;
  • проведенню передрейсових інструктажів з водіями автобусів тощо.

     Також під час проведення заходів посилено державний контроль та нагляд за безпекою автоперевезень автобусами, дотриманням автомобільними перевізниками вимог безпеки при виконанні нерегулярних, регулярно-спеціальних та перевезення пасажирів для власних потреб і перевезення небезпечних вантажів автомобільним транспортом, а також під час перевезень організованих груп дітей до місць відпочинку та оздоровлення і в зворотному напрямку, наявності супроводжуючого при перевезенні 10 і більше дітей, наявності медичного працівника при перевезенні 30 і більше дітей, перевезенню дітей водіями, які мають стаж керування автобусами не менше 5 років.

     Крім того, до замовників автотранспортних послуг доведено інформацію про необхідність користування послугами автоперевізників, які виконують та дотримуються вимог безпеки перевезень у відповідності до чинного законодавства, зокрема провадять діяльність на ринку автотранспортних послуг згідно з оформленими відповідними дозвільними документами.

 

ІV. Удосконалення програмно-інформаційного забезпечення діяльності Укртрансбезпеки

     Укртрансбезпекою здійснюються заходи з удосконалення як існуючих програмно-інформаційних комплексів, так і розробка нових програмних продуктів.

     Протягом 2016 року Укртрансбезпекою розроблено технічне завдання та підготовлена тендерна документація на створення Єдиної інформаційної системи Укртрансбезпеки, однією з підсистем якої буде електронна база даних для ведення Державного суднового реєстру України та Суднової книги України, передбачена постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.1997  № 1069 «Про затвердження Порядку ведення Державного суднового реєстру України і Суднової книги України», що міститиме вичерпну інформацію стосовно суден, які мають право плавання під державним прапором України з зазначенням їх основних технічних характеристик. В базі даних планується передбачити можливість здійснення відбору суден згідно з заданими критеріями, у тому числі за типом та призначенням. Завершення робіт по створенню та упровадженню цієї бази даних заплановано на 2017 рік за умови належного фінансування. Розробка цього програмного продукту, серед іншого, значно підвищить рівень виконання завдань, покладених на Укртрансбезпеку в частині контролю та нагляду на водному транспорті, забезпечить централізований процес обліку суден, яким надано право плавання під державним прапором України, надасть можливість фізичним та юридичним особам подати заявку на отримання необхідної адміністративної послуги за допомогою телекомунікаційних мереж, що значно зменшить вплив людського фактору на цей процес та існуючі корупційні ризики, створить умови для володіння необхідною інформацією у повному обсязі та для можливості інформаційного обміну з іншими органами держаної влади, забезпечить доступ до відкритої інформації всім зацікавленим сторонам.

 

Також розроблено проект технічного завдання на створення Єдиної інформаційно-аналітичної системи Укртрансбезпеки, з відповідними підсистемами для:

1) здійснення ліцензування господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом та ведення реєстру ліцензій на перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом;

2) видача дозволів на перевезення пасажирів на регулярних автобусних маршрутах, що виходять за межі території області та ведення реєстру виданих дозволів та витягів з дозволів на право роботи на автобусних маршрутах, що виходять за межі території області;

3) видача дозволів на регулярні міжнародні перевезення пасажирів автобусами та ведення реєстру дозволів на регулярні міжнародні перевезення пасажирів автобусами;

4) видача дозволів на міжнародні перевезення вантажів та ведення реєстру виданих дозволів на міжнародні перевезення вантажів та нерегулярні перевезення пасажирів;

5) видача свідоцтв про атестацію автостанцій;

6) ведення Переліку суб’єктів господарювання, що здійснюють установлення та технічне обслуговування контрольних пристроїв (тахографів) в автомобільних транспортних засобах.

 

V. Запобігання корупції в Укртрансбезпеці

     В Укртраснбезпеці функціонує система запобігання корупції, упроваджено превентивні антикорупційні механізми, здійснюються заходи щодо усунення наслідків корупційних проявів.

     Так, протягом 2016 року проведено 11 перевірок окремих питань діяльності структурних підрозділів Укртрансбезпеки за фактами порушення вимог законодавства державними службовцями та працівниками, у тому числі окремих питань діяльності територіальних органів Укртрансбезпеки у Житомирській, Миколаївській та Черкаській, Волинській областях.

    За результатами проведених перевірок, складено акти з відповідними висновками та пропозиціями щодо усунення порушень законодавства, притягнення винних осіб до дисциплінарної відповідальності. За наслідками   однієї перевірки матеріали направлено до Служби безпеки України для вжиття відповідних заходів реагування.

     Крім того, у 2016 році проведено 1 службове розслідування за фактом порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» в частині запобігання та врегулювання конфлікту інтересів.

    Також підготовлено План заходів щодо запобігання і протидії корупційним та іншим правопорушенням у апараті Укртрансбезпеки та її територіальних органах на 2016 рік, який затверджений наказом Укртрансбезпеки від 16.12.2015 № 37.

     Протягом 2016 року здійснювалися заходи щодо реалізації зазначеного Плану та, у свою чергу, забезпечено:

  • підготовку, забезпечення та контроль за здійсненням заходів щодо запобігання корупції;
  • проведення організаційної та роз’яснювальної роботи із запобігання, виявлення і протидії корупції;
  • подання державними службовцями та працівниками апарату Укртрансбезпеки та її територіальних органів відомостей про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру відповідно до статті 12 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції»;
  • організовано проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, а також посад з підвищеним корупційним ризиком (статті 56-58 Закону України «Про запобігання корупції»);
  • вжито заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів (статті 28-35 Закону України «Про запобігання корупції»);
  • вжито заходів щодо забезпечення прозорості та доступу до інформації (стаття 60 Закону України «Про запобігання корупції»);
  • створено умови для повідомлень державних службовців та працівників структурних підрозділів апарату Укртрансбезпеки та її територіальних органів про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» іншою особою, зокрема через офіційні веб-сайти, засоби електронного зв’язку.

 

VІ. Кадрове забезпечення та підвищення рівня професійної компетентності працівників

     Укртрансбезпекою провадяться заходи щодо забезпечення публічного, професійного, неупередженого та ефективного доступу громадян до державної служби.

     Рішення про призначення на посаду державної служби приймалося з урахуванням результатів спеціальної перевірки відповідно до Закону України "Про запобігання корупції" та за результатами перевірки відповідно до Закону України "Про очищення влади".

     Протягом 2016 року структура Укртрансбезпеки переглядалась у напрямку її оптимізації, зменшення кількості посад, віднесених до керівного складу.

     Протягом 2016 року прийнято на роботу 737 осіб та 125 звільнено.

     На сьогодні в Укртрансбезпеці працює 632 особи.

     Кожного року проводяться навчання та семінари для інспекторів Укртрансбезпеки, до функціональних обов’язків яких належить здійснення державного нагляду та контролю за безпекою на транспорті.

     У цьому році проведено тренінги на тему «Аналогові та цифрові тахографи, ідентифікація протиправних маніпуляцій з ними, а також кріплення вантажів» у трьох містах України (м. Львів, м. Одеса, м. Київ) у липні та вересні 2016 року. Зазначені заходи проведено в рамках реалізації імплементаційних заходів, спрямованих на виконання Угоди про асоціацію з ЄС.

     Крім того, працівники Укртрансбезпеки проходили навчання та приймали участь у навчальних семінарах, організованих іншими країнами та організаціями, зокрема в рамках технічної підтримки Європейського Союзу та підтримки Міжнародної морської організації.

     Працівники Укртрансбезпеки взяли участь таких навчальних програмах:

  • курс підготовки з питань Міжнародної конвенції про підготовку і дипломування моряків та несення вахти 1978 року (лютий, Молдова);
  • вивчення досвіду морської адміністрації Грузії (березень, Грузія);
  • семінар з правоохоронної діяльності у галузі морського права (травень, Китайська Народна Республіка);
  • семінар з підготовки до аудиту ІМО (вересень, Україна);
  • семінар з питань контролю державою порту (вересень, Болгарія);
  • навчальний курс з питань контролю державою порту (листопад, Іран; серпень, Японія).

 

VІІ. Забезпечення участі у міжнародних заходах

     Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13.09.2002 № 1371 «Про порядок участі центральних органів виконавчої влади у діяльності міжнародних організацій, членом яких є Україна» Укртрансбезпека бере участь у представництві інтересів України у Міжнародній морській організації (ІМО).

     Представники Укртрансбезпеки взяли участь у 96-й сесії Комітету з безпеки на морі Міжнародної морської організації, яка проходила 11-20.05.2016 у м. Лондон, (Великобританія).

     На виконання вимог наказу Мінінфраструктури від 10.11.2011 № 544 «Про сплату членських внесків до міжнародних організацій у галузях транспорту і туризму» Укртрансбезпекою у грудні п.р. сплачено членський внесок України в ІМО у розмірі 24,55 тис. фунтів.

     Крім того, протягом 2016 року Укртрансбезпека брала участь у проведенні 13 заходів в рамках проектів міжнародної технічної допомоги, програми секторальної бюджетної підтримки Європейського Союзу в Україні, проектів в рамках TRACECA, інструментів інституційної розбудови Twinning і TAIEX.

     03.11.2016 в рамках проекту Twinning «Підтримка Міністерства інфраструктури у запровадженні умов для застосування європейської моделі ринку послуг залізничного транспорту в Україні» прийнято участь у конференції з нагоди офіційного відкриття проекту Twinning «Підтримка Міністерства інфраструктури у запровадженні умов для застосування європейської моделі ринку послуг залізничного транспорту в Україні».

     З 28.11.2016 по 02.12.2016 працівники Укртрансбезпеки приймали участь у роботі місії експертів Проекту Twinning «Підтримка Міністерства інфраструктури у запровадженні умов для застосування європейської моделі ринку послуг залізничного транспорту в Україні» стосовно розробки пропозицій та рекомендацій для вдосконалення управління інфраструктурою та рекомендації щодо авторизації оператора інфраструктури.

     В рамках проекту Twinning «Підтримка Міністерства інфраструктури України з питань підвищення безпеки комерційних автоперевезень» Укртрансбезпекою забезпечено участь:

     18 - 19.10.2016 у дводенному семінарі в рамках компоненту В «Сертифікація професійної компетентності автомобільних перевізників і водіїв»;

     08.11.2016 у 7 засіданні наглядового комітету проекту Twinning «Підтримка Міністерства інфраструктури України з питань підвищення безпеки комерційних автоперевезень» щодо прогресу реалізації та виконання у VII кварталі робочого плану проекту  Twinning та подальших планів на наступний звітній період;

     21.12.2016 у 8 засіданні наглядового комітету проекту  Twinning «Підтримка Міністерства інфраструктури України з питань підвищення безпеки комерційних автоперевезень» щодо прогресу реалізації та виконання у VIIІ кварталі робочого плану проекту  Twinning.

     В рамках Компонента А «Перенесення законодавства і стандартів ЄС до українського національного законодавства і технічних регламентів з мультимодального перевезення небезпечних вантажів (автомобільним, залізничним, морським і річковим транспортом)» проекту Twinning «Сприяння підвищенню безпеки перевезення небезпечних вантажів мультимодальним  транспортом  Україні» забезпечено участь Укртрансбезпеки:

03.10.2016 у робочій нараді щодо огляду міжнародного та національного законодавства у сфері перевезення небезпечних вантажів морським транспортом та його реалізації на практиці;

     05.10.2016 у робочій нараді щодо міжнародної системи перевезення небезпечних вантажів та аналізу різноманітних аспектів перевезення небезпечних вантажів морем в Україні;

     10-11.10.2016 у робочій нараді щодо застосування методології до аналізу українського законодавства про перевезення небезпечних вантажів автомобільним транспортом та порівняння зі структурою права ЄС і міжнародного права (ADR);

     17.10.2016 у робочій нараді щодо міжнародної системи з перевезення небезпечних вантажів внутрішніми водними шляхами (Європейська Угода про міжнародні перевезення небезпечних вантажів внутрішніми водними шляхами і національні системи), а також аналізу різноманітних аспектів перевезення небезпечних вантажів ВВШ в Україні.

     В рамках Компонента В «Проведення аналізу чинного українського законодавства та нормативної бази з точки зору компетенції державних органів, відповідальних за перевезення небезпечних вантажів, та оцінки їх відповідності/сумісності із загальними принципами та вимогами міжнародного законодавства» (перевезення морським транспортом та внутрішніми водними шляхами) забезпечено участь:

  • 14-18.11.2016 у робочій нараді щодо реагування на надзвичайні ситуації з урахуванням запобігання забруднення морського середовища, правил реагування та аналізу нотифікації суден в портах; системи навчання з перевезення небезпечних вантажів морським транспортом; функціонування системи перевезення небезпечних вантажів внутрішніми водними шляхами.
  • 21-25.11.2016 щодо вивчення окремих аспектів регулювання ADR в Україні;
  • 05.12.2016 щодо реалізації в Україні Правил міжнародних перевезень небезпечних вантажів залізницею (RID);
  • 15.12.2016 щодо реалізації та виконання у І кварталі робочого плану проекту Twinning «Сприяння підвищенню безпеки перевезення небезпечних вантажів мультимодальним  транспортом  Україні» та подальших планів на наступний звітній період.

 

ІХ. Нормативно-правове забезпечення безпеки на транспорті

Протягом 2016 року прийнято такі нормативно-правові акти, розробником яких є Укртрансбезпека:

  • Указ Президента України від 02.07.2016 № 286 «Про символіку Державної служби України з безпеки на транспорті», відповідно до якого засновано емблему і прапор Укртрансбезпеки;
  • постанови Кабінету Міністрів України від 04.02.2016 № 42 «Про внесення змін до пункту 2 постанов Кабінету Міністрів України  від 02.12.2015 №1001» та від 23.08.2016 № 537 «Про внесення зміни до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2015 р. № 1001», яким продовжено строк введення в дію Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом з метою зняття напруги серед автомобільних перевізників, створення сприятливих умов для ведення бізнесу;
  • постанова Кабінету Міністрів України від 04.02.2016 № 98 «Про внесення змін до Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті», відповідно до якої Положення про Укртрансбезпеку приведено у відповідність із актами вищої юридичної сили, що надало змогу на законних підставах здійснювати Укртрансбезпекою свої повноваження;
  • наказ Мінінфраструктури від 06.04.2016 № 135 «Про затвердження Форми та опису службового посвідчення посадової особи Державної служби України з безпеки на транспорті», зареєстрований у Мін’юсті України 28.04.2016 за № 658/28788, відповідно до якого виготовлено та надано працівникам та державним службовцям Укртрансбезпеки посвідчення посадової особи цього органу;
  • наказ Мінінфраструктури від 26.04.2016 № 158 «Про внесення змін до Порядку визначення мінімального складу екіпажу суден», яким передбачено врегулювання питання щодо розрахунку мінімального складу екіпажу для суден, що здійснюють плавання на прибережних морських шляхах і річкових внутрішніх водних шляхах України;
  • наказ Мінінфраструктури від 12.07.2016 № 235 «Про нагрудний знак посадової особи Державної служби України з безпеки на транспорті», зареєстрований у Мін’юсті 03.08.2016 №1075/29205;
  • наказ Мінінфраструктури від 16.08.2016 № 278 «Про затвердження Змін до деяких наказів Міністерства транспорту України, Міністерства транспорту та зв’язку України та Міністерства інфраструктури України», зареєстрований у Мін’юсті 09.09.2016 за №1234/29364, яким вносяться зміни до 50 відомчих наказів з метою їх приведення у відповідність до структурних перетворень в системі центральних органів виконавчої влади та утворенням Укртрансбезпеки.

 

На даний час розроблено та супроводжуються в установленому порядку такі основні проекти актів:

  • проект Закону України «Про приєднання до Міжнародної конвенції про рятування, 1989 року»;
  • законопроекти щодо ратифікації Конвенції 2006 року про працю на морському судноплавстві, положення якої спрямовані на покращення соціального захисту моряків, створення рівних умов зайнятості, забезпечення прав моряків на гідні умови праці та життя на борту судна, охорону здоров’я, медичного обслуговування тощо. Нині на морських суднах у світовому торговельному судноплавстві постійно працює понад 150 тисяч моряків – громадян України;
  • проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо надання адміністративних послуг у сфері морського та річкового транспорту)», метою якого є приведення деяких законодавчих актів у відповідність до міжнародного законодавства, Законів України «Про адміністративні послуги», «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», «Про морські порти України» та визначення на законодавчому рівні повноважень Укртрансбезпеки, що стосуються питання надання адміністративних послуг у сфері морського та річкового транспорту;
  • проект Указу Президента України «Про приєднання України до Міжнародної конвенції про контроль над шкідливими проти обростаючими системами на суднах». Ця конвенція є важливим міжнародним нормативно-правовим документом з огляду на важливість захисту морського середовища й здоров’я людини від негативного впливу протиобростаючих систем, що містять олово;
  • проект постанови Кабінету Міністрів України «Питання здійснення державного контрою на автомобільному транспорті», який передбачає удосконалення Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 № 1567, та має на меті усунення недоліків в законодавстві, що негативно впливають на здійснення державою контрольних функцій для забезпечення безпеки на автомобільному транспорті, а також захист прав споживачів автотранспортних послуг;
  • проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері автомобільного транспорту, і  визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контрою) Державної служби України з безпеки на транспорті та визнання такими, що втратили чинність деяких постанов Кабінету Міністрів України»;
  • проект наказу Мінінфраструктури «Про формений одяг та знаки розрізнення посадової особи Державної служби України з безпеки на транспорті»;
  • проекти відповідних актів щодо затвердження уніфікованих форм актів перевірок дотримання законодавства на автомобільному, залізничному, морському та річковому транспорті. Наразі здійснюється супровід державної реєстрації у Мін’юсті наказу Мінінфраструктури від 22.12.2016 № 457 щодо затвердження уніфікованої форми акта, що складається за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю) у сфері залізничного транспорту;
  • проект наказу Мінінфраструктури «Про затвердження Порядку ведення обліку та здійснення аналізу причин катастроф, аварій, дорожньо-транспортних пригод та пожеж на автомобільному та міському електричному транспорті (трамвай, тролейбус)»;
  • проект наказу Мінінфраструктури «Про затвердження Положення про класифікацію транспортних подій на залізничному транспорті»;
  • проект наказу Мінінфраструктури «Про затвердження Порядку технічного розслідування катастроф, аварій, дорожньо-транспортних пригод, подій на залізничному транспорті»;
  • проект наказу Мінінфраструктури «Про внесення змін до Положення про порядок розслідування і обліку аварійних морських подій із суднами»;
  • проект наказу Мінінфраструктури «Про внесення змін до Положення про класифікацію, порядок та обліку аварійних морських подій із суднами»;
  • проект наказу Мінінфраструктури «Про затвердження Змін до наказу Міністерства інфраструктури України, Міністерства внутрішніх справ України від 19.09.2014 № 459/977»;
  • проект наказу Мінінфраструктури «Про внесення змін до Порядку видачі одноразових тимчасових дозволів на захід до річкових портів України суднам під прапорами держав, з якими не укладено міжнародних договорів про судноплавство на внутрішніх водних шляхах», яким планується спростити процедуру видачі одноразових тимчасових дозволів на захід до річкових портів України суднам під прапорами держав, з якими не укладено міжнародних договорів про судноплавство на внутрішніх водних шляхах.

 

Назад