02 березня 2017 року у приміщенні Мінінфраструктури під головуванням Голови Укртрансбезпеки Михайла Ноняка відбулося засідання Колегії Державної служби України з безпеки на транспорті. На засіданні Колегії були присутні заступник Міністра інфраструктури України Юрій Лавренюк, державний секретар Міністерства інфраструктури України Андрій Галущак, представник Департаменту з питань інфраструктури та технічного регулювання Секретаріату Кабінету Міністрів України Андрій Грушко, голова Державної служби України з питань праці Роман Чернега, а також голова Всеукраїнського об’єднання організацій роботодавців автомобільного транспорту «Федерація роботодавців транспорту України» Орест Климпуш та Президент Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України Леонід Костюченко. |
Михайло Ноняк, звертаючись до Колегії, зазначив, що у 2016 році діяльність Служби була зосереджена на недопущенні подальшого руйнування автомобільних доріг вантажними транспортними засобами. Зауважив, що майже два роки заходи габаритно-вагового контролю не здійснювались, через що в Україні вкрай гостро постало питання якості доріг. Габаритно-ваговий контроль Укртрансбезпекою, по суті, розпочато з квітня 2016 року. Нині Службою опрацьовується питання упровадження систем дистанційного зважування.
Окрім того, Михайло Ноняк наголосив на необхідності посилення заходів контролю перевезень пасажирів та небезпечних вантажів. Зазначив, що актуальним залишається упровадження надання послуг за принципом «єдиного вікна». Зазначене нововведення повинно ліквідувати контакт заявника та посадової особи, відповідальної за опрацювання поданих документів, та, як наслідок, – усунути підґрунтя для корупційних проявів, відмітив він.
«Сьогодні в Україні фактично не діє програма забезпечення облаштування робочих місць для людей із обмеженими можливостями. У зв’язку з проведенням АТО на сході України, нажаль, збільшується кількість таких осіб. Актуально стоїть питання їх доступу до транспортної інфраструктури. Крім того, підприємства транспортної інфраструктури – потенційні робочі місця для людей з обмеженими можливостями. Тому від роботи Служби у цьому питанні теж багато що залежить», – сказав Михайло Ноняк.
Юрій Лавренюк, звертаючись до Колегії, зазначив, що Міністерство інфраструктури України вбачає необхідним здійснити реформування Служби. «Незабаром формат роботи Державної служби України з безпеки на транспорті буде змінено, а саму Службу модернізовано за європейськими стандартами. Міністерство інфраструктури України максимально сприятиме тому, щоб діяльність цієї Служби здійснювалась на належному рівні», – зазначив Юрій Лавренюк.
Також заступник Міністра інфраструктури України акцентував увагу на необхідності продовження роботи над внесенням змін до нормативно-правових актів у сфері автомобільного транспорту з метою приведення їх у відповідність з актами Європейського Союзу та вимог Хартії Якості.
Окрім того, Юрій Лавренюк зробив акцент на проблемі з нелегальними перевізниками, яка досі є невирішеною.
Також виступили державний секретар Міністерства інфраструктури України Андрій Галущак, представник Департаменту з питань інфраструктури та технічного регулювання Секретаріату Кабінету Міністрів України Андрій Грушко, голова Державної служби України з питань праці Роман Чернега, а також голова Всеукраїнського об’єднання організацій роботодавців автомобільного транспорту «Федерація роботодавців транспорту України» Орест Климпуш та Президент Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України Леонід Костюченко.
В ході засідання Колегії учасники підвели підсумки роботи Державної служби України з безпеки на транспорті за 2016 рік та розглянули можливі перспективи на 2017 рік.
Колегія розглянула низку питань, а саме:
- пріоритетні напрями модернізації сфери безпеки на наземному, морському та річковому транспорті;
- удосконалення системи державного нагляду та контролю на морському та річковому транспорті, реформування системи підготовки та дипломування моряків;
- результати надання адміністративних послуг у сфері автомобільного, міського електричного, залізничного, морського та річкового транспорту Укртрансбезпекою за 2016 рік, упровадження в Укртрансбезпеці надання адміністративних послуг за принципом «єдиного вікна»;
- результати здійснення державного нагляду (контролю) на автомобільному, міському електричному, залізничному, морському та річковому транспорті у 2016 році, виконання Укртрансбезпекою заходів, направлених на виявлення перевізників, які надають послуги з перевезення пасажирів без оформлення дозвільних документів, передбачених законодавством, та застосування до них заходів впливу;
- заходи Укртрансбезпеки щодо попередження аварійності, проблемні питання та шляхи їх вирішення.
Окрім того, Колегія заслухала інформацію про:
- стан нормативно-правового забезпечення діяльності Укртрансбезпеки та результати розробки нормативно-правових актів у 2016 році;
- стан фінансового забезпечення Укртрансбезпеки на 2017 рік та фінансової дисципліни територіальних органів Укртрансбезпеки.
Також з доповідями виступили окремі представники територіальних органів Укртрансбезпеки: начальник Управління Укртрансбезпеки у Закарпатській області Сергій Слободянюк, в.о. заступника начальника Управління Укртрансбезпеки у Харківській області Тетяна Шапошнікова, начальник Управління Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області Олексій Степаненко, які у своїх виступах зазначили, що основною проблемою у виконанні поставлених завдань є недостатнє фінансове забезпечення, недосконалість нормативно-правової бази та неповне укомплектування штату територіальних органів Укртрансбезпеки відповідними фахівцями.
Після завершення основних доповідей Голова Укртрансбезпеки Михайло Ноняк дав жорстку, але об’єктивну оцінку кожному керівнику самостійного структурного підрозділу та кожному керівнику територіального органу Укртрансбезпеки. Також надав час керівникам деяких територіальних органів на виправлення ситуації у регіоні, в тому числі щодо недопущення корупційних проявів серед персоналу. Наголосив, що у разі неспроможності виконання роботи у межах правового поля, рішення щодо доцільності перебування на посадах буде прийматись щодо керівників таких територіальних органів.
На завершення Михайло Ноняк подякував членам Колегії, почесним гостям, запрошеним за конструктивну роботу та зазначив, що висловлені зауваження й пропозиції є слушними і заслуговують на увагу.
Також Голова Державної служби України з безпеки на транспорті звернувся до представників Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Міністерства інфраструктури України з проханням підтримки розвитку Служби та сприяння втіленню в життя ідей Укртрансбезпеки та висловив сподівання на подальшу плідну співпрацю.