Як зараз працюють служби таксі в Україні? Скільки таксистів працює нелегально в національному масштабі та в Києві? Як на державному рівні відбувається боротьба з нелегальними таксистами? Чи й справді «ліцензованим таксі» видаватимуть жовті номери? Автори журналістського розслідування телепрограми «Остання інстанція» задались метою знайти відповіді на ці та ряд супутніх запитань. І саме коментар Першого заступника Голови Укратрансбезпеки, як ліцензіата, є ключовим для розуміння ситуації. |
Цифри, названі В’ячеславом Дідківським, вражають: з приблизно 200 000 осіб, задіяних у таксомоторних перевезеннях в масштабах країни, значна частина веде свою діяльність поза межами правового поля. В результаті держава щорічно недоотримує значні суми податків. А ще - це велика кількість офіційно не працевлаштованих працівників. Споживач не отримує належної якості оплаченої послуги і найстрашніше – за його безпеку ніхто не відповідає. Чому це можливо? На думку ліцензіата - через відсутність:
- чітких законодавчих вимог до учасників перевезень на таксі (зокрема, нормативно не врегульовані правовідносини між інформаційно-диспетчерськими службами та перевізниками, відсутня відповідальність інформаційно-диспетчерських служб);
- адекватного покарання за порушення в даній сфері (розмір діючих штрафних санкцій за порушення законодавства про перевезення на таксі та легковими автомобілями на замовлення не створює необхідного стимулюючого ефекту для порушників. А у тих випадках, де і передбачено більші штрафи, є проблеми на етапі прийняття рішення про їх стягнення; штрафних санкцій за порушення діяльності інформаційно-диспетчерських служб взагалі немає)
Щоб докорінним чином змінити цю ситуацію, необхідно:
- чітко сформулювати поняття «інформаційно-диспетчерська служба» та «перевезення на таксі», удосконалити існуючі визначення «стоянка таксі» та «таксі»;
- визначити основні засади діяльності інформаційно-диспетчерських служб виклику таксі;
- доповнити Кодекс України про адміністративні правопорушення, Закон України «Про автомобільний транспорт» нормами щодо відповідальності суб’єктів господарювання за порушення порядку перевезення пасажирів;
- доповнити Кодекс України про адміністративні правопорушення нормами щодо відповідальності осіб за перевезення пасажирів без необхідних документів;
- збільшити розмір штрафних санкцій за порушення законодавства про перевезення на таксі та легковими автомобілями на замовлення.
Більш детально дивіться в телепрограмі «Остання інстанція» на каналі «Міст ТБ» найближчого тижня.