Інформація щодо результатів проведення технічного розслідування дорожньо-транспортної пригоди, що сталась 04.08.2017 о 10 год. 46 хв. на вул. Ковельській у м. Луцьку Волинської області
У відповідності до Порядку технічного розслідування дорожньо-транспортних пригод, катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України 23.06.2015 № 231, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.07.2015 за № 818/27263 (далі – Порядок), Укртрансбезпекою організовано та проведено технічне розслідування дорожньо-транспортної пригоди, що сталися 04.08.2017 у Волинській області.
Так, 04.08.2017 о 10 год. 46 хв. на вул. Ковельській у м. Луцьку Волинської області, водій автобуса БАЗ-А079.19, здійснюючи перевезення 15 пасажирів по міжміському маршруту «Луцьк – Колки», не впорався з керуванням та допустив зіткнення в попутному напрямку з вантажним автомобілем КамАЗ-55111, який стояв біля тротуару (далі – ДТП). Після зіткнення вантажний автомобіль КамАЗ-55111 виїхав на узбіччя, де зіткнувся з електроопорою.
Внаслідок зіткнення водій автобуса БАЗ-А079.19 та п’ятнадцять пасажирів даного автобуса отримали тілесні ушкодження різного ступеню тяжкості та були доставлені бригадами екстреної медичної допомоги до Луцької міської клінічної лікарні та Волинського обласного дитячого територіального медичного об’єднання.
|
|
Відповідно до підпункту 16 пункту 5 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 103, та пункту 6 розділу ІІ Порядку, наказом Укртрансбезпеки від 08.08.2017 № 755 «Про створення комісії з технічного розслідування обставин та причин дорожньо-транспортної пригоди»,створено комісією для проведення технічного розслідування обставин та причин виникнення дорожньо-транспортної пригоди.
За результатами технічного розслідування ДТП комісією проведений аналіз, зроблені висновки та відповідні рекомендації щодо недопущення подібних випадків у майбутньому.
Попередніми висновками комісії щодо причин ДТП є такими, що основною причиною скоєння дорожньо-транспортної пригоди є порушення водієм автобуса БАЗ-А079.19 вимог Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10.10.2001, а саме:
- п. 2.3. Для забезпечення безпеки дорожнього руху водій зобов'язаний:
б) бути уважним, стежити за дорожньою обстановкою, відповідно реагувати на її зміну, стежити за правильністю розміщення та кріплення вантажу, технічним станом транспортного засобу і не відволікатися від керування цим засобом у дорозі;
- п. 12.1. Під час вибору в установлених межах безпечної швидкості руху водій повинен урахувати дорожню обстановку, а також особливості вантажу, що перевозиться і стан транспортного засобу, щоб мати змогу постійно контролювати його рух, та безпечно керувати ним;
- п. 12.3. У разі виникнення небезпеки для руху або перешкоди, яку водій об'єктивно спроможний виявити, він повинен негайно вжити заходів для зменшення швидкості аж до зупинки транспортного засобу або безпечного для інших учасників руху об'їзду перешкоди;
пункту 13.1 Водій залежно від швидкості руху, дорожньої обстановки, особливостей вантажу, що перевозиться, і стану транспортного засобу повинен дотримувати безпечної дистанції та безпечного інтервалу.
Супутніми причинами, що могли вплинути на виникнення ДТП та тяжкість її наслідків, є:
- З боку водія автобуса БАЗ-А079.19 не дотримання вимог підпунктів 2, 13 пункту 147 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 № 176.
- Не виконання ФОП Присяжнюк В.В. вимог:
1) статті 17 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме персонал автомобільного транспорту повинен відповідати визначеним законодавством вимогам, зокрема мати необхідний рівень професійної кваліфікації.
2) статті 18 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме:
- не організовано роботу водіїв транспортних засобів, режиму їх праці та відпочинку відповідно до вимог законодавства України;
- не забезпечено виконання вимог законодавства з питань охорони праці;
- не здійснюються заходи, спрямовані на забезпечення безпеки дорожнього руху.
3). статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме:
- не організовується проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод;
- не забезпечується проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту;
- не забезпечує безпеку дорожнього руху.
4) статті 39 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме відсутній договір із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування чи їх дозвіл на обслуговування автобусного маршруту;
5) підпункт 8 пункту 16 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 № 1001 (допускати до роботи водіїв, які пройшли інструктажі та стажування та проходження періодичного навчання методів надання першої домедичної допомоги потерпілим внаслідок дорожньо-транспортних пригод);
6) підпункт 10 пункту 16 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 № 1001 (здійснювати контроль за станом здоров’я водіїв шляхом забезпечення проходження водіями періодичних медичних оглядів);
7) пункту 5 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 № 176, а саме: персонал автомобільного транспорту та особи, діяльність яких пов'язана з наданням послуг з перевезення пасажирів автомобільним транспортом, повинні мати відповідні знання та кваліфікацію;
8) пункту 6.1. Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 07.06.2010 № 340, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.09.2010 за № 811/18106. - Не виконання ФОП Кришталь І.П. вимог:
- статті 17 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме персонал автомобільного транспорту повинен відповідати визначеним законодавством вимогам, зокрема мати необхідний рівень професійної кваліфікації;
- Положення про службу безпеки дорожнього руху міністерств, інших центральних органів державної виконавчої влади, підприємств, їх об'єднань, установ і організацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.04.1994 № 227;
- Порядку проведення інструктажів водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 05.08.2008 № 975, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.08.2008 за № 776/15467;
- пункту 4.3 Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженого спільним наказом МОЗ та МВС від 31.01.2013 № 65/80 «Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів», зареєстрованого у Мін’юсті 22.02.2013 за № 308/22840.
- Порядку перевірки технічного стану транспортних засобів автомобільними перевізниками, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 05.08.2008 № 974 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 01.09.2008 № 794/15485;
- пунктів 7 розділу V Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 549, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 22.08.2013 за № 1452/23984;
- глави ІІІ Правил охорони праці на автомобільному транспорті, затверджених наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 09.07.2012 № 964, та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 01.08.2012 за № 1299/21611, щодо вимог до території, виробничих і допоміжних приміщень, площадок і приміщень для зберігання технічного обслуговування і ремонту, транспортних засобів, споруд на підприємстві.
4. Не виконання ТОВ «Рожищенський птахокомбінат» вимог:
1) статті 23 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме не забезпечується контроль технічного стану транспортних засобів;
2) статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме не забезпечується проведення медичного контролю стану здоров'я водіїв.
5. Не виконання ПрАТ «Волинське обласне підприємство автобусних станцій» статті 32 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме власники автостанцій зобов’язані укласти договір з автомобільним перевізником, що здійснює перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, тільки за наявності в нього договору із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування про організацію перевезення на автобусних маршрутах загального користування чи дозволу органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування на обслуговування маршрутів загального користування, що пролягають через цю автостанцію.
6. Невідповідність технічних характеристик шин встановлених на автобус БАЗ-А079.19, вимогам чинного законодавства.
/ Діяльність / Безпека на транспорті / Інформація про ДТП / резонансні ДТП, аварії, катастрофи /...