2018 рік стане роком системного відновлення вітчизняних автошляхів

     «Минулий 2017 рік став переломним для молодої Державної служби України з безпеки на транспорті. Коли ми одразу після створення Служби розпочинали запровадження заходів державного контрою, у багатьох це викликало скептичні посмішки, - аналізує Михайло Ноняк, - адже відсутність системної роботи в попередні два десятиліття сформувала  в учасників ринку перевезень відчуття безкарності і вседозволеності. Згодом скепсис змінив спротив. Нам довелось пережити випадки перекриття підприємцями автошляхів в знак протесту проти рейдових перевірок Укртрансбезпеки на предмет виявлення порушників, які їздять з перевищенням габаритно-вагових параметрів, пікети. Але нас це не зупинило.

 

    Не зупинила і практична відсутність матеріально-технічної бази для здійснення ефективних заходів контролю. Нам довелось їх проводити на тридцяти комплексах ГВК, які є на балансі Укравтодору. І це  в масштабах країни! Вони постійно виходили з ладу (часто з вини перевізників, які не бажаючи платити штраф за перевищення габаритно-вагових параметрів зумисно псували ваги) і потребували чималих коштів на ремонт. Більшість з цих ваг - 2005-2008 року випуску. І все ж щодня наші інспектори виходили на рейдові перевірки, затримували порушників, складали акти про порушення закону, виписували штрафи. Десятки мільйонів гривень надійшло минулого року до бюджету за рахунок цього».

     В минулому 2017 році Укртрансбезпека підготувала і провели через систему публічних закупівель ProZorro тендер на закупівлю 78 нових комплексів габаритно-вагового контролю за рахунок бюджетних коштів, джерелом надходження яких є фінансові ресурси Європейського Союзу, надані Україні в рамках виконання Угоди про фінансування програми «Підтримка впровадження транспортної стратегії України».
    Це не просто автомобілі, які дозволяють здійснювати габаритно-ваговий контроль. Це повноцінні мобільні офіси-лабораторії, які дадуть можливість реалізувати ефективні заходи контролю не тільки вантажного, а й легкового, водного транспорту. Окрім того, це ще й можливість аналізувати, чи дотримуються водії режиму праці та відпочинку. Все це безпека на дорогах! «Ми зараз працюємо над імплементацією директив ЄС, які передбачають запровадження високих безпекових стандартів, - зазначив Михайло Ноняк. - Тому для нас так важливо було закупити це сучасне (а воно дійсно на рівні найкращих європейських взірців) обладнання».
 

     Після урочистої презентації нових комплексів ГВК, яка відбулася 6 листопада 2017 року в Києві, на Софіївській площі, було здійснено навчання інспекторів для роботи на новому обладнанні і нові комплекси почали прибувати в регіони.

      Першими отримали по  три новенькі ГВК Хмельницький, Чернівці і Житомир. Наступним був Південь України. Голова Укртрансбезпеки особисто презентував нові ГВК цьому стратегічному регіону.  Херсон отримав три нові комплекси, Миколаїв – чотири, а Одеса – аж п’ять. Адже Михайло Ноняк неодноразово зазначав, що саме в порти України ведуть основні вітчизняні логістичні магістралі. А оскільки, женучись за додатковими прибутками, перевізники дуже часто суттєво перевантажують великогабаритні вантажівки, важливо поставити на їхньому шляху серйозний заслін. Згодом нове обладнання отримали Волинь, Закарпаття, Харків, Донеччина, Луганщина, Дніпро, Сумщина, Чернігів, Івано-Франківськ, Тернопіль, Рівне, Львів. До кінця року всі  комплекси прибули до місць призначення.

      Михайло Ноняк переконаний, що 2018 рік стане роком системного відновлення автошляхів. Адже, об’їзджаючи області, всюди зустрічався з представниками місцевої влади і всюди досягнуто абсолютного порозуміння в питаннях співпраці з метою збереження автошляхів. Місцева влада готова будувати додаткові сертифіковані майданчики щоб перекрити порушникам усі важливі напрямки, готова закуповувати за кошти з місцевих бюджетів додаткові ГВК. А подекуди вони вже закуплені. Усюди Голова Укртрансбезпеки виходив на брифінги із представниками місцевих ЗМІ,брав участь у передачах місцевих телеканалів, щоб пояснити людям важливість завдань, які зараз стоять перед Укртрансбезпекою і їх дотичність до кожного. «Тільки об’єднавши зусилля заради спільної справи, нам під силу поставити надійний заслін руйнуванню вітчизняних доріг, вибудувавши чітку систему ефективних заходів контролю на автошляхах. І я вірю, що 2018 рік стане роком системного відновлення вітчизняних автошляхів».


Переглянути всі новини