Співробітництво з ЄС, його органами та інституціями визначено пріоритетним напрямом у міжнародній діяльності Укртрансбезпеки. На глибоке переконання Голови Укртрансбезпеки Михайла Ноняка, співпраця з ЄС – це не тільки робота над імплементацією директив і регламентів, а й організація, проведення заходів, які мають на меті навчання персоналу, як теоретичне, так і практичне, і є запорукою запровадження високих безпекових стандартів та забезпечення ефективної системи контролю за їх дотриманням. |
Так, у рамках проекту Twinning "Підтримка у підвищенні безпеки перевезення небезпечних вантажів мультимодальним транспортом в Україні", що фінансується ЄС, співробітники Укртрансбезпеки вже третій тиждень поспіль обмінюються досвідом роботи зі своїми колегами з ЄС.
12 – 16 березня 2018 року відбувалися спільні рейдові відпрацювання інспекторами Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки та польським експертом – інспектором регіонального Інспекторату дорожнього транспорту в місті Бидгощ Артуром Чапєвські. Звісно, увагу акцентували на перевірці автомобілів, які перевозили небезпечні вантажі, але перевіряли, у тому числі, і дотримання водіями режиму праці та відпочинку, наявність відповідних дозволів у перевізників, які здійснювали перевезення пасажирів, а також здійснювали габаритно-ваговий контроль. |
професійний рівень інспекторів. «Востаннє, – зізнався експерт, – я був в Україні вісім років тому, і тоді тут не було взагалі нічого для здійснення хоча б елементарних заходів контролю. Зараз у вас – сучасне, на рівні європейських зразків обладнання, фаховий персонал. Тобто напрям обрано правильний. Залишилося тільки доопрацювати деталі».
Презентуючи керівництву Укртрансбезпеки та інспекторам Київського міжрегіонального управління ґрунтовний звіт за результатами спільних рейдів, Артур Чапєвські надав практичні рекомендації, які фактично є готовим кейсом, придатним для практичного використання в роботі інспекторів. Приємно, що загальна оцінка професійних навичок інспекторського складу виявилася високою. «Інспекторам, з якими я спілкувався, достатньо буде дво-тритижневого теоретичного тренінгу, щоб підтягнути рівень володіння нормативно-правовою базою, і вони будуть абсолютно готові для роботи, в тому числі і на території Євросоюзу. А от нормативно-правову базу потрібно вдосконалювати в частині вимог і санкцій. Це забезпечить ефективність заходів державного контролю Укртрансбезпеки», – підсумував польський експерт.
А попереду – схожа місія, але вже за участі експертів з шести польських воєводств, які працюватимуть наприкінці наступного місяця з інспекторами з регіональних територіальних органів Укртрансбезпеки.
19 – 23 березня співробітники відділу контролю на залізничному транспорті Департаменту державного контролю, відділу державного контролю та нагляду за безпекою на залізничному транспорті Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки перейняли естафету у своїх колег із відділу контролю на автомобільному транспорті. Вони переймали досвід у Алехандро Давіда Мартос Родрігеза – Голови служби вантажоперевезень та небезпечних вантажів Агентства з безпеки залізниць Королівства Іспанія. Місія передбачала як теоретичні, так і практичні заняття. Активне спілкування мало на меті сформувати уявлення іспанського експерта про повноваження інспекторів Укртрансбезпеки, про чинні в Україні вимоги до перевезення небезпечних вантажів залізничним транспортом, зрозуміти відмінності у законодавстві для того, щоб під час практичного тренінгу можна було якомога ефективніше спрацювати. |
Практичний тренінг з методики контролю відповідності вимогам безпеки перевезень небезпечних вантажів залізничним транспортом передбачав огляд рухомого складу, яким перевозять небезпечні вантажі, та отримання рекомендацій, як це треба робити згідно зі стандартами ЄС. Щоправда у випадку з перевезенням вантажів залізничним транспортом навіть практичний модуль був достатньо умовним через вкрай обмежену можливість Укртрансбезпеки здійснювати перевірки перевезень залізничним транспортом у зв’язку з мораторієм на перевірки. Тому пан Родрігез розпочав тренінг напівжартома: «Уявіть, що Україна вже в Євросоюзі і у вас є такі ж повноваження, як у інспектора в будь-якій з країн спільноти. То якими тоді будуть ваші дії?»
Та здолає шлях лиш той, хто йде. Напрацювання ініціатив щодо внесення змін у нормативно-правову базу в Укртрансбезпеці відбувається паралельно з навчанням персоналу.
Сьогодні стартував тиждень удосконалення професійних навичок персоналу, який здійснює контроль за дотриманням норм перевезення небезпечних вантажів внутрішніми водними шляхами. З відповідною місією прибув в Україну Жан-Мішель Пікьон – національний координатор перевірок небезпечних вантажів Міністерства екологічного та всезагального перетворення Французької Республіки. Це тільки перший раунд, який має на меті ознайомлення персоналу Укртрансбезпеки з діючими в країнах ЄС чек-листами та нормативами, на основі яких здійснюються перевірки. Адже перевезення вантажів, і зокрема, небезпечних, внутрішніми водними шляхами в Україні довший час не перевірялися належним чином. |
Багато чого доводиться розпочинати з нуля. А вже в кінці квітня, коли буде відкрито навігацію, заплановано провести практичний раунд.
Працюємо. Вчимося. Вдосконалюємося.