Нелегальні пасажирські перевезення – це недоотримання коштів бюджетом та пенсійним фондом за рахунок несплачених податків та соціальних внесків, але передусім – це порушення наших з вами прав бути комфортно і безпечно перевезеними, це нехтування елементарними правилами безпеки. Тож для Укртрансбезпеки як органу центральної влади, який реалізовує державну політику із забезпечення безпеки перевезень, боротьба із нелегальними перевізниками є одним із першочергових завдань. |
Особливо гостро питання нелегальних пасажирських перевезень стоїть в областях, які межують з непідконтрольними Україні територіями, тому і увага до цих регіонів підвищена.
21 червня під головуванням виконуючого обов’язки Голови Державної служби України з безпеки на транспорті В’ячеслава Дідківського відбулася робоча протокольна нарада за участю керівників територіальних Управлінь Укртрансбезпеки у Луганській та Донецькій областях та Чорноморського міжрегіонального управління, представників Міністерства інфраструктури України, Міністерства оборони України та Міністерства з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України, Даржавної прикордонної служби та Служби безпеки України, Національної поліції України та Донецької і Луганської ВЦА.
В’ячеслав Дідківський відкриваючи нараду, зазначив: «Сьогодні ми зібралися в такому форматі тому, що питання, які будуть обговорюватися, потребують комплексного підходу до їх вирішення. Кожному з нас окремо завжди бракуватиме повноважень, щоб викорінити нелегальних перевізників як явище, але об’єднавши зусилля ми зможемо це зробити. Тому прошу усіх по черзі максимально чітко озвучувати проблеми та пропонувати шляхи їх вирішення».
Попри те, що від початку року інспекторами Чорноморського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки складено 123 протоколи про адміністративні правопорушення передбачені статтею 164 КУпАП, інспекторами Управлінь Укртрансбезпеки в Луганській та Донецькій областях – 18 та 101 відповідно, реально стягнути накладені штрафи надзвичайно складно.
Керівники територіальних органів доповіли, що однією з найважливіших проблем є недостатня кількість інспекторів та відсутність паливно-мастильних матеріалів. Але найважливіше – це складність притягнути порушника до відповідальності. Водії можуть не зупинитися на вимогу інспектора, часто відмовляються надавати документи для перевірки, під виглядом нерегуляних перевезень здійснюють регулярні, маскують перевезення пасажирів в мікроавтобусах під перевезення у таксі, провадять господарську діяльність на непідконтрольній території. Притягнути таких порушників до відповідальності є надзвичайно складно.
Під час наради було озвучено цілу низку проблемних питань пов’язаних з організацією пасажирських перевезень та боротьби з нелегальними перевізниками, які жоден із державних органів (через специфіку регіону) не може вирішити самостійно. Також прозвучали пропозиції щодо вдосконалення нормативно-правової бази, про більш тісну співпрацю всіх контролюючих органів та органів місцевої влади.
В’ячеслав Дідківський закликав усіх присутніх консолідувати зусилля для вирішення піднятих на нараді питань та запропонував внести до протоколу усі пропозиції щодо змін до нормативно-правової бази, яка регламентує цю сферу правовідносин з подальшим поданням в Міністерство інфраструктури України.