Сьогодні в приміщенні Міністерства інфраструктури України відбувся спільний брифінг Міністра інфраструктури Володимира Омеляна, виконуючого обов’язки Голови Державної служби України з безпеки на транспорті В’ячеслава Дідківського та виконуючого обов’язки голови Державного агенства автомобільних доріг України Славоміра Новака за участю Керівника Офісу підтрики реформ Міністерства інфраструктури України Олександри Клітіної та фахівця Світового банку з питань транспорту Євгена Булаха. Тема брифінгу: «Оголошення міжнародного тендеру на першу партію комплексів зважування в русі Weight-in-Motion». Ключовий месидж брифінгу: «На порталі Світового Банку опубліковано оголошення про міжнародний тендер – «Проектування, постачання та встановлення пілотної системи зважування в русі». |
Стратегічні цілі застосування технології WiM: зберегти дороги від передчасного руйнування, зменшити ймовірність і тяжкість наслідків дорожніх аварій за участі вантажівок, створити невідворотність контролю та покарання за порушення вимог законодавства стосовно вагових обмежень. Це вимога часу. Це один із стратегічних напрямків розвитку, накреслених Урядом України на найближчу перспективу.
Наразі йдеться про запуск пілотного проекту, який передбачає спорудження опорних конструкцій для розміщення обладнання на ключових підходах до міста Києва, постачання та монтаж сучасних електронних систем зважування, ідентифікації та габаритного контролю автомобілів, монтаж та інтеграцію електронного обчислювального та комунікаційного обладнання, створення та запуск центру обробки даних, а також навчання українських фахівців роботі з новими системами та обслуговування цих систем протягом перших двох років експлуатації. Мета: перевірити технології, відпрацювати адміністративні та юридичні нюанси роботи нових систем.
На етапі реалізації пілотного проекту передбачається предселекція автомобілів, які рухаються з порушенням габаритно-вагових параметрів і передача інформації на найближчий пункт габаритно-вагового контролю, де інспектори Укртрансбезпеки проведуть процедуру контрольного зважування. Якщо факт наявності порушення габаритно-вагових параметрів підтверджується, інспектори зафіксують порушення з подальшим накладенням штрафних санкцій та вимогою привести габаритно-вагові параметри автомобіля у відповідність із дозволеними відповідними нормативами.
Тож закономірно, окрім деталей щодо вартості, доцільності та правового підгрунтя даного проекту, журналістів цікавили питання реалізації габаритно-вагового контролю у сучасних умовах та в умовах реалізації проекту.
«Ми розглядаємо три стадії цього процесу: перша – фіксація, визначення порушення; друга – його оформлення; третя – притягнення до відповідальності. Це важливо, необхідно і це буде зроблено. Автоматизуємо всі процеси, зекономимо ресурси. Ми почнемо з того, що в місцях дислокації стаціонарних комплексів на певній відстані будуть розташовані наші майданчики, де ми будемо працювати по тим транспортним засобам, які будуть перевантажені. Всі ті, які не будуть мати перевантаження – будуть продовжувати рух. Важливим аспектом діяльності для нас є внутрішній аудит, контроль та ефективність прийняття рішення кожним інспектором. Якщо транспортний засіб через рампу пройшов з перевантаженням, але не зафіксований інспекторським складом – його буде притягнуто до відповідальності» - заявив В’ячеслав Дідківський. |
За інтелектуальними транспортними системами на дорогах – майбутнє.