Сьогодні 4 жовтня Михайло Ноняк доповідав на виїзній нараді у Кам’янець-Подільському за участю Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана щодо забезпечення безпеки дорожнього руху. |
Саме на цьому наголошували у своїх виступах і Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман, і Міністр інфраструктури України Володимир Омелян, і Народний депутат України Ігор Діденко, і Голова Державної служби України з безпеки на транспорті Михайло Ноняк, і заступник Голови Нацполіції Олександр Фацевич та виконуючий обов’язки Укравтодору Славомір Новак.
Для Державної служби України з безпеки на транспорті одним із пріоритетних завдань на сьогодні є вжиття дієвих заходів, спрямованих на забезпечення безпеки перевезень автошляхами України.
Михайло Ноняк, доповідаючи перед присутніми, зазначив: «З метою зменшення аварійності та збереження людських життів робота Укртрансбезпеки ведеться за кількома основними напрямками. В першу чергу - це здійснення державного контролю, який є найбільш дієвим механізмом попередження аварійності. Контроль здійснюється як за дотриманням вимог чинного законодавства перевізниками, які здійснюють пасажирські перевезення, так і за дотриманням габаритно-вагових параметрів великогабаритним транспортом». З огляду на це Михайло Ноняк прозвітував про основні показники заходів державного контролю, здійснюваних Укртрансбезпекою за період, відколи він очолив Службу. І більш детально зупинився на показниках 2018 року: «Лише за 9 місяців поточного року Укртрансбезпекою перевірено майже 620 тисяч транспортних засобів, в ході чого виявлено більше 88 тисяч порушень автотранспортного законодавства і застосовано штрафних санкцій на загальну суму майже 55 мільйонів гривень, з яких майже 36 мільйонів вже сплачено до бюджету». Щодо заходів, спрямованих на боротьбу з нелегальними перевізниками, то від початку року перевірено майже 6 тисяч «нелегальних» перевізників, виявлено майже 8 тисяч порушень, про що складено понад 6 тисяч відповідних актів, за результатами розгляду яких застосовано штрафних санкцій на суму понад 6 мільйонів гривень. Майже 3 мільйони з них вже сплачено до бюджету. І це при тому, що Укртрансбезпека вже впродовж двох років недофінансовується, а в поточному році має ще й брак необхідного штату для забезпечення ефективного виконання покладених на неї функцій (здійснення заходів контролю за дотриманням перевізниками, які здійснюють перевезення як пасажирів, так і вантажів наземним транспортом, вимог чинного законодавства; сервісна функція (видача дозволів та ліцензій), ринковий нагляд та розслідування аварій та подій). Адже штатна чисельність у 2016- 2017 роках становила 839 осіб. Після утворення Морської адміністрації вона скоротилась на 226 чоловік (на даний момент становить 613). Це при тому, що після закупки у минулому році за єврокошти 78 мобільних лабораторій для здійснення заходів державного контролю з метою ефективного виконання покладених на Укртрансбезпеку функцій потрібно 824 інспектори. В той час як на сьогодні їх працює 256.
Тому, звертаючись до присутніх, Михайло Ноняк висловив сподівання на те, що з огляду на надзвичайну вагу питання забезпечення безпеки руху на автошляхах України, Уряд України підтримає ініціативу Державної служби України з безпеки на транспорті збільшити штатну чисельність Укртрансбезпеки до необхідної для її ефективного функціонування та знайде можливість забезпечити її фінансування у повному обсязі.