Михайло Ноняк: Прийди і зроби! Така установка допомогла мені і команді, яку я привів в Укртрансбезпеку, «запустити» роботу Служби фактично з нуля.
- Михайле Васильовичу, традиційно, відзначаючи річницю перебування на посаді, підводимо підсумки. Три роки на посаді Голови Державної служби України з безпеки на транспорті. Про що хотілося б сказати?
- Для мене особисто ці три роки – це ціла епоха, якщо говорити про обсяг того, що зроблено. Одна річ, коли ти очолюєш структуру із історією. Є певні результати діяльності. Щось хочеться підтримати, а щось змінити, зробити по-новому. У випадку із Укртрансбезпекою де-юре Служба була створена ще у 2014 році, а фактично вона потребувала створення з нуля. Бо, як на мене для того, щоб орган центральної влади міг бути ефективним у реалізації державної політики за напрямком, по-перше, повинне бути відповідне нормативно-правове забезпечення, по-друге, матеріально-технічне і, звісно, компетентна команда, націлена на результат.
- А що було де-факто? - Не побоюся того слова, нічого! Не до кінця прописані правові засади, що створювало суттєві перешкоди ефективному виконанню персоналом своїх посадових обов’язків. Фактично відсутня елементарна матеріально-технічна база: у інспекторів не було ні форми, ні службових автомобілів із символікою, зрештою, як і самої символіки. Інспектори добиралися до місця проведення заходів державного контролю громадським транспортом. Не було і нагрудних жетонів, тож часто водії відмовлялися надавати документи для перевірки, запитуючи у інспектора: «А хто ти такий?». Я вже не кажу про герб, прапор. |
Тож буквально від початку довелося чимало уваги приділяти нормотворчій роботі. Тільки у 2016 році Укртрансбезпека підготувала та супроводжувала 38 нормативно-правових актів, з яких 11, які, фактично, дозволили рухатися вперед, було прийнято у тому ж році. Йдеться про Постанови Кабінету Міністрів України:
- від 04.02.2016 № 98 «Про внесення змін до Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті», відповідно до якої Положення про Укртрансбезпеку приведено у відповідність із актами вищої юридичної сили, що надало змогу на законних підставах здійснювати Укртрансбезпекою свої повноваження;
- від 04.02.2016 № 100 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України», відповідно до якої внесено зміни до низки актів Уряду, які регулюють діяльність Укртрансбезпеки у частині зміни назви органу;
- від 04.02.2016 № 42 «Про внесення змін до пункту 2 постанов Кабінету Міністрів України від 02.12.15 №1001» щодо збільшення терміну застосування ліцензійних умов до міжнародних автомобільних перевізників з двох до шести місяців та
- від 23.08.2016 № 537 «Про внесення зміни до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2015 р. № 1001» щодо збільшення терміну застосування ліцензійних умов до міжнародних автомобільних перевізників з шести до десяти місяців.
Це, фактично ті перші, але такі необхідні кроки, які доконче потрібно було зробити вже і негайно.
Знаковим для Укртрансбезпеки вважаю Указ Президента України від 02.07.2016 № 286 «Про символіку Державної служби України з безпеки на транспорті», відповідно до якого засновано емблему і прапор Укртрансбезпеки. Згодом наказами Міністерства інфраструктури України затверджено форму та опис службового посвідчення посадової особи Державної служби України з безпеки на транспорті, нагрудний знак посадової особи Укртрансбезпеки. Ми закупили і брендували під офіційну символіку автомобілі, виготовили і урочисто вручили персоналу посвідчення та іменні жетони. Може комусь видатися, що це – розпорошення сил. Заперечу. Так формується корпоративна етика, так формується команда!
У 2017 та 2018 роках нормотворчі ініціативи Укртрансбезпеки - це ще 15 та 19 проектів нормативно-правових актів відповідно.
Особливу увагу хочу акцентувати на розробці проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України». Як наслідок, 25.04.2018 прийнято постанову Кабінету Міністрів України № 320 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України», якою перебачено внесення змін до Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2006 року № 1567, до Порядку зупинення транспортного засобу, що здійснює автомобільні перевезення пасажирів та вантажів, посадовими особами Державної інспекції з безпеки на наземному транспорті та її територіальних органів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2013 року № 422 “Деякі питання автомобільних перевезень пасажирів та вантажів” та до Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року № 103 з метою удосконалення процедури здійснення державного контролю за додержанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту, вимог законодавства про автомобільний транспорт.
На даний момент, за умови недостатньої чисельності інспекторського складу, саме ця постанова 1567 є ефективним інструментом щодо консолідації зусиль із органами місцевої влади на предмет налагодження ефективної системи заходів державного контролю.
Особливий безлад я застав у питаннях контролю на водному транспорті. Тут також довелося проробити чималу нормотворчу роботу:
-
ратифікація Міжнародної конвенції про контроль над шкідливими протиобростаючими системами на суднах;
-
приєднання до Міжнародної конвенції про рятування 1989 року;
-
доведено до фінального етапу погодження законопроектів щодо ратифікації Конвенції міжнародної організації праці 2006 року про працю в морському судноплавстві та щодо внесення змін до законодавства у зв’язку з її ратифікацією.
-
робота щодо підготовки до проходження Україною двох зовнішніх аудитів: аудиту відповідності системи підготовки та дипломування моряків вимогам Міжнародної конвенції ПДНВ та аудиту виконання Україною функцій держави прапору/порту/прибережної держави відповідно до вимог обов’язкових інструментів Міжнародної морської організації. Перший проводився Європейською агенцією з морської безпеки у квітні, а другийу червні 2018 року. І обидва успішно. Успішно для країни Україна. І це я вважаю великою перемогою нашої команди.
- І при цьому Вам вдавалося проводити тендерні закупівлі новітнього обладнання, програмного забезпечення та програмних продуктів, які дали можливість запровадити низку електронних сервісів.
- Так, до слова, до того як я очолив Укртрансбезпеку, з 2013 року фінансові ресурси Європейського Союзу, які виділялися у рамках виконання Угоди про фінансування програми «Підтримка впровадження транспортної стратегії України», з року в рік не використовувалися. Не беруся коментувати чому, але ми з моєю командою взялися розробляти тендерну документацію, вникали в процедуру проведення державних закупівель і в 2017 році підготували і успішно провели тендер на придбання 78 мобільних пунктів для здійснення заходів державного контролю та серверів. Таким чином у інспекторів Укртрансбезпеки з’явилися повноцінні мобільні лабораторії для здійснення ефективних заходів контролю не тільки вантажного, а й автомобільного транспорту, який здійснює пасажирські перевезення, в тому числі і щодо дотримання водіями режиму праці та відпочинку. У 2018 і 2019 роках за єврокошти закуплено оргтехніку і планується докупити програмні продукти, необхідні для реалізації проекту із модернізації системи ЄІС1 «Дозвола» шляхом поблочного доповнення її додатковими можливостями. Насамперед йдеться про нанесення штрих-коду на кожний виданий дозвіл на здійснення міжнародних вантажних перевезень, а також про реалізацію контролю процесу видачі/повернення таких дозволів.
- До слова, щодо переведення в онлайн площину адміністративних послуг, які надає Укртрансбезпека. Електронний кабінет перевізника називають в ТОП – 5 серед сервісів державних послуг у 2018 році, які покликані перемогти корупцію. Розкажіть про це детальніше.
- Так, надання адміністративних послуг Державною службою України з безпеки на транспорті – це один із стратегічних напрямків діяльності. Оскільки Постанова КМУ № 1001 «Про затвердження ліцензійних умов…» була прийнята щойно 2 грудня 2015, то початок 2016 року ознаменувався величезними чергами бажаючих отримати ліцензії. Тому надзвичайно багато зусиль потребувала організація процесу оптимізації прийому документів на отримання ліцензії. Адже для нас, передусім, це були люди, які хочуть працювати прозоро, наповнюючи державний бюджет. І ми успішно справилися з цим викликом. У 2016 році Укртрансбезпека надала більше семиста тисяч адміністративних послуг, в результаті чого до державного бюджету перераховано понад 57 мільйонів гривень. Ці цифри зростали у 2017 та 2018 роках. Але для мене більш важливим було не кількісне зростання показників, а напрацювання механізмів для якісних змін у процесі надання адміністративних послуг, що дозволило б зробити останні максимально простими, зручними і прозорими, мінімізувавши при цьому час надання послуги та усунувши контакт із співробітником надавача послуг з метою мінімізації корупційних ризиків. І ми це зробили!
У 2018 ми заклали фундамент для прозорого спілкування з громадянами, запровадивши низку електронних сервісів та відкривши доступ до 18 реєстрів. Електронний кабінет перевізника - онлайн-сервіс, створений нами у тісній співпраці Міністерства інфраструктури України та Державного агентства з питань електронного урядування за підтримки проекту USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах»/TAPAS і Фонду Східна Європа. Сьогодні в межах електронного кабінету перевізника доступно п’ять електронних послуг. Вантажні та пасажирські автоперевізники можуть отримувати, розширювати, звужувати та анулювати ліцензії он-лайн. Окрім того, оперативно повідомляти про зміну своїх даних: персонал, транспортні засоби, матеріально-технічну базу. Таким чином, у перевізників більше немає потреби витрачатися на поїздки до Києва та поштові пересилання документів. Дотепер через таку складність процедури більшість перевізників нехтували цими вимогами ліцензійних умов. Сервіс покликаний як спростити автоперевізникам отримання послуг від органу ліцензування, так і усунути суб’єктивний фактор на етапі прийняття рішень, мінімізувавши тим самим наявні корупційні ризики. В планах - онлайн оформлення дозволів, здійснення плати вартості ліцензії та оплата штрафів. А ще - забезпечення взаємодії Реєстру перевізників з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань і Єдиним державним реєстром Міністерства внутрішніх справ України щодо транспортних засобів та їх власників. А це – додаткові можливості. |
Той факт, що на сьогодні Укртрансбезпека відкрила 18 реєстрів - це реальний крок до підвищення рівня безпечності пасажирських перевезень. Адже, відкривши дані про ліцензіатів, Укртрансбезпека надала можливість кожному пасажирові контролювати наявність ліцензії у перевізника, а отже свідомо приймати рішення про те, чи користуватися його послугами. Переконаний: за умови проведення ефективної роз’яснювальної роботи, це сприятиме поступовому але невідворотному зменшенню попиту на послуги перевізників, які працюють із порушенням вимог чинного законодавства, або ж і взагалі поза межами правового поля. І це лише один аспект!
- А як щодо запровадження ефективної системи контролю за процесом видачі/повернення дозволів на здійснення міжнародних вантажних перевезень?
- Так, це питання, довший час залишалося неврегульованим, попри те, що мало не від моменту призначення я рекомендував Міністерству інфраструктури України, яке формує політику в цій сфері, внести зміни до Наказу № 757 «Про впорядкування системи оформлення, видачі, використання та обліку дозволів на міжнародні перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом» та в Порядок оформлення і видачі дозволів на поїздку по територіях іноземних держав при виконанні перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом у міжнародному сполученні, їх обміну та обліку та Порядку проведення конкурсу та видачі дозвільних документів Європейської Конференції Міністрів Транспорту. Та головне, що станом на сьогодні вже маємо перший результат: видача дозволів на міжнародні вантажні перевезення відбувається із нанесенням на кожен дозвіл на здійснення міжнародних вантажних перевезень штрих-коду, який містить інформацію не тільки щодо отримувача дозволу (назва перевізника, номер транспортного засобу тощо), але й щодо самої операції видачі дозволу (місце та час). Миттєве надходження всієї інформації про проходження дозволів на загальний сервер забезпечує можливість як контролю, так і аналізу ситуації з дозволами. І це тільки перший крок. В перспективі 2019 року - виготовлення електронного цифрового підпису для кожного інспектора. Ми рухаємося вперед і поступ цей не зупинити.
- Як щодо контролюючих функцій Укртрансбезпеки?
- Так, дійсно відповідно до Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, одним із пріоритетних напрямків роботи Укртрансбезпеки є здійснення заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням перевізниками, які здійснюють вантажні та пасажирські перевезення наземним транспортом, вимог чинного законодавства.
Так от, до мого призначення на посаду Голови Укртрансбезпеки вони практично не проводились, а здійснення заходів габаритно-вагового контролю вдалося розпочати тільки з квітня 2016 року, причому для цього використовувались комплекси габаритно-вагового контролю 2005-2008 років випуску, які є на балансі Укравтодору. З огляду на фізичну і моральну застарілість обладнання, воно часто виходило з ладу.
Більше того, роки безконтрольності сформували відчуття безкарності у значної частини перевізників, тож відновлення проведення заходів контролю на той час було вольовим рішенням. Адже на початках бізнес чинив шалений спротив, аж до перекриття доріг. Я особисто виїжджав до пікетувальників, вів непрості перемовини, і як результат, ми добились системності в цій роботі і вже в 2016 році до Державного бюджету України було перераховано тільки за рахунок стягнення плати за проїзд перевантаженого великогабаритного транспорту 6 948 543 гривні, а в 2017 – вже 17 635 993 гривні. Хоча ці цифри могли бути набагато більшими, адже в 2016 році було нараховано загалом 1 557 392 євро в якості плати за проїзд. По курсу, який був на 31.12.2016 року це становило 44 261 081 гривню. Це більше, ніж в шість разів перевищує суму надходжень до бюджету. Чому? Сплати до Державного бюджету України у багатьох випадках (особливо якщо це стосується штрафних санкцій у великих розмірах) доводиться добиватись через рішення судів. Тож, розуміючи цю ситуацію, я у 2017 році звернувся з офіційним листом до Генерального прокурора України зі проханням, щоб органи прокуратури здійснювали представництво інтересів держави в особі Укртрансбезпеки в судах. Генеральна Прокуратура України відповіла згодою розглядати в кожному конкретному випадку доцільність такого представництва. На даний момент є повне порозуміння і конструктивна співпраця. Як результат – в 2017 році до бюджету вже перераховано 17 635 993 гривень плати за проїзд, що в 2,5 рази перевищує показник 2016 року, хоча і в 2017 році в ідеалі ця сума могла б становити 74 779 069 гривень. Як я вже зазначав, у 2017 році ми закупили 78 мобільних лабораторій для здійснення заходів державного контролю. Тож за результатами 2018 року лише за рахунок нарахованої плати за проїзд автошляхами із порушенням вимог до габаритно-вагових параметрів без дозвільних документів до бюджету надійшло 30 973 011 гривень, що на 75 % перевищує показник попереднього року. Це при тому, що саме у 2018 році у зв’язку із створенням Державної служби морського та річкового транспорту України, штатна чисельність Укртрансбезпеки, і так не достатня для забезпечення ефективного функціонування системи державного нагляду за безпекою перевезень на наземному транспорті, була зменшена із 839 до 613 осіб. Попри численні звернення депутатів усіх рівнів, голів обласних, районних адміністрацій, підготовлений нами проект змін до Постанови КМУ №85 щодо збільшення штатної чисельності інспекторського складу Укртрансбезпеки, не був підтриманий. Тож ми шукаємо і знаходимо можливості зробити більше за рахунок консолідації зусиль з іншими органами центральної та місцевої влади. З моєї ініціативи в травні 2017 року підписано План взаємодії Державної служби України з безпеки на транспорті та Національної поліції України. Цей документ затвердив порядок інформування підрозділів Нацполіції територіальними органами Укртрансбезпеки про виявлені під час здійснення заходів державного контролю порушення, які віднесені до повноважень Нацполіції, для оперативного вжиття заходів.
18 вересня 2017 року мною підписана Угода про співпрацю між Державною службою України з безпеки на транспорті і Державною службою України з питань праці. І у 2018 році в умовах діючого мораторію на перевірки така співпраця була вагомим моментом в процесі підвищення ефективності системи заходів державного контролю, які проводить Укртрансбезпека. Адже Держпраці не входила до переліку органів центральної влади, на яких поширювалася заборона мораторію, а отже, це давало можливість спільно заходити на перевірки на підприємства, на які було чимало скарг (це особливо стосується пасажирських перевезень).
- До слова, однією із глобальних проблем в Україні є нелегальні пасажирські перевезення, як маршрутними автобусами, так і у таксі. Яким бачите врегулювання цього питання?
- Інспектори Укртрансбезпеки щодня по всій Україні здійснюють рейдові перевірки щодо дотриманням перевізниками, які здійснюють пасажирські перевезення, вимог чинного законодавства.
Так, тільки у попередньому 2018 році на перевізників, які здійснювали автоперевезення поза межами правового поля, накладено штрафних санкцій на загальну суму 9 021 970 грн та перераховано до Державного бюджету України 4 637 250 гривень.
Та якщо говорити про феномен нелегальних пасажирських перевезень, то це явище соціальне. Тому одними штрафами тут не зарадити. Перш за все, потрібно достукатись до свідомості людей. Можливо, багато хто не усвідомлює, яке це зло нелегальний перевізник. Не говорячи про те, що перевезення здійснюються в умовах, які не відповідають жодним стандартам, вони наражають на небезпеку найдорожче, що є у кожного з нас – життя і здоров’я. Адже, не отримавши квитка, пасажир приречений залишитись наодинці зі своїми видатками в разі якщо трапиться ДТП і його здоров’ю буде завдано шкоди. Тому хочу наголосити, що разом із запуском послуги е-кабінету стають відкритими дані Реєстру перевізників, який веде Укртрансбезпека. Відтепер кожен громадянин, ввівши номер автомобіля, код Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України чи реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) власника, зможе дізнатися точну назву та контактні дані перевізника, а також наявність, тип та строк дії його ліцензії. Така можливість зробить подорожі пасажирів безпечнішими, захистивши від ризику обрати перевізника, у якого відсутня відповідна ліцензія. Це стосується не тільки перевізників, які здійснюють пасажирські перевезення автобусами, а й у таксі. Зараз ми проводимо активну інформаційну кампанію з цього приводу. До слова, завдяки тому, що Укртрансбезпека відкрила дані, з’являються прості і доступні інструменти, як, скажімо, мобільний додаток від Opendatabot, за допомогою якого можна просто і легко перевірити наявність ліцензії у будь-якого перевізника, сфотографувавши чи ввівши номер транспортного засобу. Тобто, ми працюємо для того, щоб спілкування з органами державної влади для кожного громадянина щодня ставало простішим, прозорішим, максимально зрозумілим.
- Михайле Васильовичу, ви неодноразово зазначали, що для підвищення ефективності заходів державного контролю за дотриманням перевізниками вимог чинного законодавства щодо габаритно-вагових параметрів обов’язковою є наявність майданчиків, придатних для проведення таких заходів. Яка ситуація на сьогодні?
- Так, дійсно важливість цього елементу інфраструктури годі переоцінити. І найважливіше, що будувати їх у нас немає ані повноважень, ані можливостей. Це саме той випадок, коли потрібно налагоджувати співпрацю із Укравтодором та органами місцевої влади. Саме обговорення форматів такої взаємодії було предметом неодноразово ініційованих мною нарад, робочих зустрічей під час інспектування роботи територіальних органів Укртрансбезпеки. На даний момент придатних для здійснення заходів держаного контролю за дотриманням перевізниками вимог щодо габаритно-вагових параметрів майданчиків в Україні 84, а потрібно для ефективної роботи 200-250. Тому ще є над чим працювати.
- Михайле Васильовичу, серед повноважень Укртрансбезпеки є і розслідування аварій і подій на наземному транспорті. Хотілося б детальніше дізнатися про цей напрямок.
- Так, величезна робота проводилась очолюваним мною колективом і для того, щоб Управління організації безпеки, розслідування аварій та подій Укртрансбезпеки могло стати дійсно ефективним в питаннях розслідування аварій та подій на зразок відповідних структур в країнах Євросоюзу і забезпечувало б підняття безпекових стандартів до рівня прийнятих в країнах ЄС. Так, у зв’язку з тим, що 08.08.2017 набрав чинності наказ Міністерства інфраструктури України від 03.07.2017 № 235 «Про затвердження Положення про класифікацію транспортних подій на залізничному транспорті», що встановив європейські вимоги щодо класифікації транспортних подій на залізничному транспорті, відповідно до вимог Директиви 2004/49/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 29 квітня 2004 року про безпеку залізниць у Співтоваристві, яка вносить зміни до Директиви 96/18/ЄС про ліцензування підприємств залізничного транспорту та до Директиви 2001/14/ЄС про розподіл потужностей залізничних інфраструктур та стягнення платежів за використання залізничної інфраструктури та про сертифікацію безпеки, стало можливим ставити більш суворі вимоги до проведення службових розслідувань суб’єктами господарювання на коліях яких сталися вищезазначені транспортні події. Це дало можливість отримати більш наближену до реальності картину стану аварійності на залізничному транспорті, а отже - глибше проаналізувати та розслідувати транспортні події на залізничному транспорті з подальшим напрацюванням дієвих профілактичних заходів щодо запобігання транспортним подіям у майбутньому.
Напрацьовано пропозиції до наказу Мінінфраструктури «Про затвердження Порядку технічного розслідування катастроф, аварій, дорожньо-транспортних пригод, подій на залізничному транспорті», покликаного забезпечити підвищення якості функціонування системи безпеки руху та запобігання випадкам травматизму на залізничному транспорті шляхом встановлення технічних і організаційних причин виникнення транспортних подій, розроблення профілактичних заходів, рекомендацій з безпеки та забезпечення виконання повноважень Державною службою України з безпеки на транспорті.
За результатами розслідувань, проведених Управлінням організації безпеки, проводилися перевірки ліцензійної діяльності, що в умовах діючого мораторію на перевірки було чи не найбільш дієвим важелем впливу на перевізників, які недбало відносяться до питання забезпечення безпеки пасажирських перевезень.
З метою попередження аварійності організовано роботу територіальних органів Укртрансбезпеки спільно з територіальними підрозділами Міністерства внутрішніх справ України, Національної поліції України, обласними, районними, міськими державними адміністраціями, громадськими організаціями, страховими компаніями, представниками засобів масової інформації у проведенні комплексів профілактичних заходів «Автобус – 2018», «Увага! Серпень - масові перевезення», «День безпеки», «Тиждень безпеки дорожнього руху», «Перевізник зима - 2018».
До цих заходів активно залучаються з одного боку представники бізнесу, з іншого – усі верстви населення: школярі, студенти, люди різних професій, соціального статусу. Основна мета – підняття загального рівня правової свідомості суспільства. Адже безпека на дорогах – це, з одного боку, жорсткий контроль та невідворотне адекватне покарання за порушенням правил, а, з іншого - це і зміна у свідомості громадян.
- Михайле Васильовичу, але ж це, що пророблено – це, фактично, надзавдання. Як Вам це вдалося?
- Запорука успіху – команда, націлена на результат. Коли я очолив Укртрансбезпеку, більшість персоналу становили старі кадри, які прийшли із попередніх структур: Укрморрічінспекції та Укртрансінспекції. Частина з них не бажали чи не вміли працювати в умовах сучасних викликів. Їм усе здавалося, що варто лише перечекати, і можна буде повертатися до старих схем і методів роботи. З перших же днів своєї діяльності я неоднозначно дав зрозуміти, що пересидіти не вийде.
В Укртрансбезпеці регулярно проводяться курси підвищення професійного рівня персоналу, щоб ті, хто має бажання навчитися працювати по-новому, навчилися. Більше того, ми на постійній основі долучаємо наших працівників до навчань, організованих колегами з країн Євросоюзу. Причому, як теоретичних, так і практичних, у форматі спільних відпрацювань реальних ситуацій. У рамках стратегічного оновлення Служби ми започаткували співпрацю з профільними вишами столиці та регіонів, підписавши угоди про співпрацю, які передбачають проходження студентами практики та стажування у Державній службі України з безпеки на транспорті. Це хороша нагода для молодих людей ознайомитися із особливостями оновленої державної служби і зрозуміти, що бути членом команди Укртрансбезпеки – це круто! |
Адже ми спілкуємося прозоро, взаємодіємо ефективно!
Ми команда однодумців, націлених на результат!