Звіт про результати технічного розслідування обставин та причин дорожньо - транспортної пригоди на автомобільному транспорті, що сталася 30 листопада 2020 року близько 13 год. 05 хв. на 9 км автодороги Н-09 «Мукачево – Івано-Франківськ – Львів», в с. Лалово Мукачівського району Закарпатської області
У відповідності до Порядку технічного розслідування дорожньо-транспортних пригод, катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України 23.06.2015 № 231, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.07.2015 за № 818/27263, наказом Укртрансбезпеки від 02 грудня 2020 р. № 481 створено Комісію та проведено технічне розслідування обставин та причин дорожньо-транспортної пригоди, яка сталася 30 листопада 2020 року близько 13 год. 05 хв. на 9 км автодороги Н-09 «Мукачево – Івано-Франківськ – Львів», в с. Лалово Мукачівського району Закарпатської області, за участю легкового автомобіля ВАЗ-21154, водій якого не впорався з керуванням, виїхав на смугу зустрічного руху, де допустив зіткнення з вантажним автомобілем SCANIA G420, що належить ПТК ТОВ «Агромат» (м. Київ), з напівпричепом SCHMITZ SPR24, внаслідок якої водій та 3 пасажири легкового автомобіля загинули на місці пригоди, ще 1 пасажир легкового автомобіля від отриманих травм помер у лікарні.
За результатами технічного розслідування Комісією попередньо зроблено висновок про те, що основними причинами скоєння дорожньо-транспортної пригоди є порушення вимог Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306, водієм легкового автомобіля ВАЗ-21154, а саме:
- п. 1.5. Дії або бездіяльність учасників дорожнього руху та інших осіб не повинні створювати небезпеку чи перешкоду для руху, загрожувати життю або здоров'ю громадян, завдавати матеріальних збитків;
- п. 2.3. Для забезпечення безпеки дорожнього руху водій зобов'язаний:
б) бути уважним, стежити за дорожньою обстановкою, відповідно реагувати на її зміну, стежити за правильністю розміщення та кріплення вантажу, технічним станом транспортного засобу і не відволікатися від керування цим засобом у дорозі;
д) не створювати своїми діями загрози безпеці дорожнього руху;
є) не вчиняти дій, внаслідок яких може бути пошкоджено автомобільні дороги та їх складові, а також завдано шкоди користувачам;
- п. 11.3. На дорогах із двостороннім рухом, які мають по одній смузі для руху в кожному напрямку, за відсутності суцільної лінії дорожньої розмітки чи відповідних дорожніх знаків виїзд на смугу зустрічного руху можливий лише для обгону та об’їзду перешкоди або зупинки чи стоянки біля лівого краю проїзної частини в населених пунктах у дозволених випадках, при цьому водії зустрічного напрямку мають перевагу;
- п. 12.1. Під час вибору в установлених межах безпечної швидкості руху водій повинен урахувати дорожню обстановку, а також особливості вантажу, що перевозиться і стан транспортного засобу, щоб мати змогу постійно контролювати його рух, та безпечно керувати ним;
- п. 12.3. У разі виникнення небезпеки для руху або перешкоди, яку водій об'єктивно спроможний виявити, він повинен негайно вжити заходів для зменшення швидкості аж до зупинки транспортного засобу або безпечного для інших учасників руху об'їзду перешкоди;
- п. 13.1. Водій залежно від швидкості руху, дорожньої обстановки, і стану транспортного засобу повинен дотримувати безпечної дистанції та безпечного інтервалу;
- п. 13.3. Під час обгону, випередження, об’їзду перешкоди чи зустрічного роз’їзду необхідно дотримувати безпечного інтервалу, щоб не створювати небезпеки для дорожнього руху.
Крім цього, Комісія припускає, що супутніми причинами ДТП, які б могли призвести до тяжкості наслідків, стали:
Невиконання ПТК ТОВ «Агромат» вимог автотранспортного законодавства, зокрема:
- Статтей 17, 18, 34 Закону України «Про автомобільний транспорт»;
- Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Мінтрансзв’язку 07 червня 2010 року № 340, зареєстрованим у Мін’юсті 14 вересня 2010 року за № 811/18106;
- Порядку підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів, діяльність яких пов’язана з наданням послуг автомобільного транспорту, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 26 липня 2013 року
№ 551, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 вересня 2013 року
за № 1454/23986;
- Правил охорони праці, затверджених наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 09 липня 2012 року № 964, зареєстрованим в Мін’юсті
01 серпня 2012 року за № 1299/21611;
- Порядку проведення інструктажів та стажування водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту
та зв’язку України 05 серпня 2008 року за № 975, затвердженим в Мін’юсті
21 серпня 2008 року за № 776/15467;
- Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2015 року № 1001;
- Випуску № 69 «Автомобільний транспорт» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 14.06.2006 № 136.
З метою підвищення рівня безпеки руху на автомобільному транспорті на підставі аналізу інформації, отриманої під час технічного розслідування, та висновків Комісією запропоновано ряд профілактичних заходів, зокрема:
-додатково посилити нагляд та контроль за дотриманням автомобільними перевізниками та водіями, які здійснюють перевезення пасажирів та вантажів, вимог автотранспортного законодавства, особливу увагу приділити недолікам зазначеним у цьому акті та забезпечити здійснення постійного моніторингу діяльності перевізників та їх транспортних засобів, що підлягають заходам нагляду (контролю), особливу увагу приділити відповідності транспортних засобів дозвільним документам та єдиній інформаційній базі Укртрансбезпеки, а також під час перевезення небезпечних вантажів автомобільним транспортом;
- проведення нарад з автомобільними перевізниками за участю представників обласних, районних державних адміністрацій, Національної поліції України, на яких проінформувати автомобільних перевізників про причини та обставини вказаної ДТП.
/ Діяльність / Безпека на транспорті / Інформація про ДТП / резонансні ДТП, аварії, катастрофи / у 2021 році /...