Експертна місія у рамках інструменту TAIEX: управління безпекою та системами оцінки ризиків на залізничному транспорті

З того часу як Україна розпочала свій шлях у напрямку до європейської інтеграції та долучення до європейської спільноти, з’явилася нагальна потреба до зміни застарілого українського законодавства, у тому числі й у сфері безпеки на наземному транспорті.

Міжнародна технічна допомога у вигляді проєктів TAIEX є ефективним інструментом для інституційних змін на шляху до європейської інтеграції України, який неодноразово підтверджував свою релевантність під час його застосування у процесі реформування законодавства.                       

Тож, з метою реалізації державної політики у сфері публічного управління безпекою на залізничному транспорті та отримання досвіду з найкращих практик реформування галузі країн-членів Європейського Союзу, Укртрансбезпекою, як бенефіціаром, було залучено міжнародний проєкт інституційної розбудови TAIEX «Експертна місія TAIEX з питань управління безпекою та системами оцінки ризиків на залізничному транспорті».

Робота  Експертної місії проводилася в режимі онлайн  з 13 по 15 вересня.

До безпосередньої участі були долучені представники Європейської комісії та фахівці у галузі безпеки на залізничному транспорті країн ЄС, представники Міністерства інфраструктури України, Державної служби України з безпеки на транспорті та акціонерного товариства «Українська залізниця».

Метою Експертної місії було надання консультацій та рекомендацій для менеджерів інфраструктури і залізничних перевізників в Україні стосовно розроблення системи управління безпекою та оцінки ризиків для залізничного сектора України.

Окрім інших, серед розглянутих під час заходу питань були:

  • Еволюція законодавства Європейського Союзу з питань управління безпекою та системами оцінки ризиків на залізничному транспорті:

  - Директива (ЄС) 798/2016;

  - Директива (ЄС) 49/2004;

  - Регламент Європейської комісії (ЄС) 402/2013.

  • Принципи, підходи та методи управління безпекою та системами оцінки ризиків на залізничному транспорті на прикладі Італійської Республіки

  - фази еволюції італійської системи;

  - відносини між залученими суб’єктами (NSA та IM).

  • Тематичні дослідження стосовно застосування методологій з оцінки ризиків;
  • Тематичні дослідження для розрахунку оцінки ризиків;
  • Структура та функції Італійської адміністрації з питань безпеки (ANSFISA);
  • Оцінка ризиків, перевірка та покарання;
  • Організаційні та процедурні методи і стратегії для управління безпекою.

        Загалом, участь у роботі Експертної місії дозволить українським відомствам застосовувати отримані знання та досвід у процесі реформування залізничної галузі у розрізі безпеки пасажирських та вантажних перевезень. Укртрансбезпека і надалі залучатиме подібні проєкти технічної допомоги, які сприятимуть прискоренню європейської інтеграції України.


Переглянути всі новини