Михайло Ноняк взяв участь у нараді з питань збереження автомобільних доріг загального користування від руйнування

     Голова Державної служби України з безпеки на транспорті Михайло Ноняк взяв участь у нараді з питань здійснення невідкладних заходів із забезпечення габаритно-вагового контролю на автомобільних дорогах України, яку ініціював Міністр інфраструктури України Володимир Омелян.     

 

Як зазначив Міністр: «Цього року на ремонт доріг Уряд виділив трохи більше коштів, ніж в попередні роки. Ми не хочемо, відремонтувавши дороги в цьому році, повертатися до ремонту тих самих доріг у наступному. Головне наше завдання не допускати їх руйнування. При граничнодопустимих грузах в 40 тонн, ми маємо зафіксовані перевантаження до 70-80 тонн і навіть до 130! Необхідно розробити комплекс заходів від змін до законодавства та нормативної бази на посилення контролю та збільшення відповідальності порушників».  

Одним з сновних доповідачів на нараді був Михайло Ноняк, який, зокрема, зазначив: «Лише злагоджені дії всіх відомств і служб можуть дати позитивний результат. Державна служба України з безпеки на транспорті не може впоратися з такими завданнями самостійно. Потрібні спільні, а головне злагоджені дії нашої служби, Укравтодору, Національної поліції, МВС, портових адміністрацій, громадського сектору».

     На нараді обговорили необхідні зміни до нормативно-правової бази та реальні кроки, які можна здійснювати поетапно вже сьогодні.

     Михайло Ноняк запропонував здійснювати габаритно-ваговий контроль кількох рівнів: сьогодні це можна робити на стаціонарних постах та 34 комплексах, а недалекому майбутньому ще й на 250 точках дистанційного контролю та 71 пересувному комплексі, які мають бути придбані за кошти Єврокомісії. Це, на переконання керівника Укртрансбезпеки, суттєво покращить ситуацію з недопущення перевантаження транспортних засобів. Дистанційний контроль дасть можливість значно зменшити кількість перевірок на предмет перевантажень, оскільки на стаціонарних і пересувних постах будуть перевіряти виключно ті транспортні засоби, в яких дистанційно виявлений перегруз. А пересувні комплекси, постійно міняючи своє розташування, не дадуть можливості недобросовісним перевізникам уникнути контролю, а відтак і відповідальності.

     Окрім того, Михайло Ноняк наголосив на мотивації інспекторів Укртрансбезпеки: «Середня заробітна плата працівників Укртрансбезпеки, які здійснюють габаритно-ваговий контроль, становить 2-2,5 тис. грн. Для того, щоб уникнути корупційних проявів, оплата праці інспекторів має бути достойною. Сьогодні кошторисних призначень на це не вистачає, але потрібно віднайти кошти на преміювання таких працівників». 

     Під час наради звучали пропозиції здійснювати габаритно-ваговий контроль лише на в’їздах в порти, але така пропозиція не знайшла підтримки, оскільки на всіх в’їздах у всі порти це зробити неможливо, а запровадивши такий контроль вибірково, а не тотально, можна породити недобросовісну конкуренцію.

     В.о. директора Департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку та автомобільних перевезень Міністерства інфраструктури Олексій Заріцький поінформував присутніх, що підготовані два законопроекти якими передбачається автоматична фіксація вагових параметрів, підвищується відповідальність і збільшуються штрафні санкції, встановлюється відповідальність суб’єктів, які здійснюють завантаження. «Зміни, які ми пропонуємо не скеровані проти суб’єктів господарювання, а лише на збереження доріг», - наголосив Олексій Заріцький.

     За результатами наради Міністр інфраструктури дав доручення Укртрансбезпеці, Національній поліції та Укравтодору відпрацювати спільний план дій. Також Міністр дав доручення річковим портам та Укрзалізниці підготувати пропозиції розвантаження автомобільних доріг шляхом збільшення об’єму перевезень річковим та залізничним транспортом. З цією метою Володимир Омелян рекомендував знизити тарифи на малі відстані через зменшення коефіцієнтів.

     Підсумовуючи нараду, Володимир Омелян  наголосив: «Вантажівок більше 40 тонн на дорогах не повинно бути! Політика міністерства буде жорстка! Контроль буде спочатку вибірковий і точковий, а згодом тотальний!»

     Після завершення наради Голова Державної служби України з безпеки на транспорті Михайло Ноняк провів робочі консультації з керівниками Національної поліції та Укравтодору. За результатами цих консультацій і на виконання доручення Міністра інфраструктури Володимира Омеляна всі служби погодили і підписали спільний план дій по здійсненню габаритно-вагового контролю на автомобільних шляхах України.