27.03.2016 | Інформація про результати проведення технічного розслідування обставин та причин ДТП

Результати проведення технічного розслідування
обставин та причин дорожньо-транспортної пригоди,
яка сталась 27.03.2016 на 208 км + 450 м автодороги М-03 Київ – Харків – Довжанський,
біля м. Лубни Полтавської області

 

       Комісією, що утворена наказом Укртрансбезпеки від 28.03.2016 № 132 «Про утворення комісії з технічного розслідування обставин та причин дорожньо-транспортної пригоди», проведено технічне розслідування обставин та причин дорожньо-транспортної пригоди (далі – ДТП), яка сталася 27.03.2016 близько 17 год. 25 хв. на 208 км + 450 м автодороги М-03 Київ – Харків – Довжанський, біля м. Лубни Полтавської області, за участю легкового автомобіля Mercedes-Benz 316 CDI Sprinter, та вантажного автомобіля DAF XF 95.430 з напівпричепом Krone SDP 27.

 

Інформація про ДТП та обставини її скоєння

 

        Дорожньо-транспортна пригода сталася 27.03.2015 близько 17 год. 25 хв., на 208 км + 450 м автодороги М-03 Київ – Харків – Довжанський, біля м. Лубни Полтавської області, за участю легкового автомобіля Mercedes-Benz 316 CDI Sprinter, водій якого здійснюючи перевезення 11 пасажирів, не дотримався безпечної швидкості руху, не впорався з керуванням, виїхав на смугу зустрічного руху де допустив лобове зіткнення з вантажним автомобілем DAF XF 95.430 з напівпричепом Krone SDP 27 (належить ФОП Громченко А.І., Дніпропетровська область).

        Внаслідок дорожньо-транспортної пригоди водій вантажного автомобіля DAF XF 95.430, водій легкового автомобіля Mercedes-Benz 316 CDI Sprinter та 6 пасажирів легкового автомобіля Mercedes-Benz 316 CDI Sprinter від отриманих травм загинули на місці пригоди, 5 пасажирів легкового автомобіля Mercedes-Benz 316 CDI Sprinter отримали травми різного ступеню тяжкості та були доставлені до Лубенської центральної міської лікарні.

 

 

Інформація про ДТП та обставини її скоєння

 

        Водіями легкового автомобіля Mercedes-Benz 316 CDI Sprinter, здійснювалось надання послуг з перевезення 10 пасажирів з міста Антрацит (Луганська область) до міста Києва. Місто Антрацит Луганської області, відповідно розпорядження Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 1085-р відноситься до населеного пункту, на території якого органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження.

        Довжина маршруту складає близько 830 км, орієнтовний час в дорозі, без урахування зупинок, становить більше 12 годин.

        Так, 27 березня 2016 року біля 4 години ранку, після посадки пасажирів, перший водій легкового автомобіля Mercedes-Benz 316 CDI Sprinter, виїхав з міста Антрацит (пункт А, мал. 1) в напрямку лінії розмежування біля селища Майорск Донецької області (пункт В, мал. 1) на контрольний пункт в’їзду-виїзду «Майорск» (далі - КПВВ «Майорск»). Відстань від м. Антрацит та КПВВ «Майорск» становить близько 100 км, час на подолання цієї відстані приблизно 2 години.

        Проїзд дорожнього коридору (КПВВ «Майорск») на лінії розмежування зайняв близько 5 годин, після чого легковий автомобіль Mercedes-Benz 316 CDI Sprinter вирушив в напрямку м. Харкова. Відстань від КПВВ «Майорськ» до м. Харкова (пункт С, мал. 2) становить близько 240 км, та займає приблизно 4,5 години часу на подолання цієї відстані.

        За м. Харковом водії змінилися і за кермо сів другий водій легкового автомобіля Mercedes-Benz 316 CDI Sprinter та продовжив рух в напрямку м. Києва.

 

Мал. 1. Приблизний маршрут слідування легкового автомобіля Mercedes-Benz 316 CDI Sprinter.

 

        Близько 17 год. 25 хв. на 208 км + 450 м автодороги М-03 Київ – Харків – Довжанський, біля м. Лубни Полтавської області (пункт D, мал. 2), другий водій легкового автомобіля Mercedes-Benz 316 CDI Sprinter, не дотримався безпечної швидкості руху, та з невідомих причин виїхав на смугу зустрічного руху де допустив зіткнення з вантажним автомобілем DAF XF 95.430 з напівпричепом Krone SDP 27 (належить ФОП Громченко А.І., Дніпропетровська область).

        Внаслідок дорожньо-транспортної пригоди водій вантажного автомобіля DAF XF 95.430, другий водій легкового автомобіля Mercedes-Benz 316 CDI Sprinter та 6 пасажирів легкового автомобіля Mercedes-Benz 316 CDI Sprinter від отриманих травм загинули на місці пригоди, 5 пасажирів легкового автомобіля Mercedes-Benz 316 CDI Sprinter отримали травми різного ступеня тяжкості та були доставлені до Лубенської центральної міської лікарні.

        Проаналізувавши маршрут слідування легкового автомобіля Mercedes-Benz 316 CDI Sprinter від м. Антрацит до місця ДТП можна припустити, що період керування другого водія легкового автомобіля Mercedes-Benz 316 CDI Sprinter Слєпцова С.В. склав близько 4 годин, а робочий час цього водія більше 15 годин не враховуючи час на виконання робіт перед виїздом на маршрут.

        Враховуючи викладене можливо зробити припущення, що ймовірною причиною виїзду легкового автомобіля Mercedes-Benz 316 CDI Sprinter на зустрічну смугу стала втома водія, а саме недотримання водіями легкового автомобіля Mercedes-Benz 316 CDI Sprinter режиму праці та відпочинку.

        Також суттєвим фактором, що вплинув на тяжкість наслідків є той факт, що організація перевезення групи людей здійснювалась, з території на якій органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження з грубими порушеннями автотранспортного законодавства України. Надання послуг з перевезення пасажирів здійснювалось приватною особою без відповідних дозвільних документів на легковому автомобілі, переобладнаного з вантажного автомобіля, з самовільно встановленими додатковими сидіннями.

 

Висновок

 

За результатами проведеного технічного розслідування обставин та причин скоєння ДТП, Комісія прийшла до висновку, що причиною зіткнення стало порушення другим водієм легкового автомобіля Mercedes-Benz 316 CDI Sprinter Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306, а саме:

- пункту 2.3 Для забезпечення безпеки дорожнього руху водій зобов'язаний:

б) бути уважним, стежити за дорожньою обстановкою, відповідно реагувати на її зміну, стежити за правильністю розміщення та кріплення вантажу, технічним станом транспортного засобу і не відволікатися від керування цим засобом у дорозі;

- пункту 12.1 Під час вибору в установлених межах безпечної швидкості руху водій повинен урахувати дорожню обстановку, а також особливості вантажу, що перевозиться і стан транспортного засобу, щоб мати змогу постійно контролювати його рух, та безпечно керувати ним.

У разі виникнення небезпеки для руху або перешкоди, яку водій об'єктивно спроможний виявити, він повинен негайно вжити заходів для зменшення швидкості аж до зупинки транспортного засобу або безпечного для інших учасників руху об'їзду перешкоди;

- пункту 21.1 Дозволяється перевозити пасажирів у транспортному засобі, обладнаному місцями для сидіння в кількості, що передбачена технічною характеристикою так, щоб вони не заважали водієві керувати транспортним засобом і не обмежували оглядовість, відповідно до правил перевезення.

Крім цього, Комісія вважає, що супутніми причинами ДТП, що могли призвести до тяжкості наслідків стали:

  1. Недотримання водіями легкового автомобіля Mercedes-Benz 316 CDI Sprinter вимог законодавства про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів.
  2. Використання для перевезення пасажирів легкового автомобіля Mercedes-Benz 316 CDI Sprinter, переобладнаного з вантажного автомобіля.
  3. Порушення водіями легкового автомобіля Mercedes-Benz 316 CDI Sprinter, вимог Законів України «Про автомобільний транспорт», «Про ліцензування видів господарської діяльності», «Про транспорт», Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 № 176, Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306.
  4. Невиконання ФОП Громченко А.І. вимог статті 18 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме не забезпечено контроль за роботою водіїв транспортних засобів, та не організовані перевірки режиму їх праці та відпочинку відповідно до вимог законодавства України.
  5. Невикористання водієм вантажного автомобіля DAF XF 95.430 тахографа для контролю режиму праці та відпочину водія, чим порушено вимоги Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 24.06.2010 № 385, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.10.2010 за № 946/18241.

 

 

Назад