Сьогодні скаржаться усі: пасажири – на вартість і якість отримуваних послуг; власники маршрутів – на зловживання чиновників і неврегульовані державою питання відшкодування вартості перевезення пільгових категорій; ліцензіат - на недосконалість законодавчої бази. Але, як відомо, для того, щоб зрозуміти один одного, варто спілкуватись. Тож «Український кризовий медіа-центр» виступив ініціатором проведення дискусії за участю представників зацікавлених сторін. |
6 квітня в Українському домі для відкритої дискусії з питань нормативно-правової бази, актуального стану державного регулювання автоперевезень, взаємин організаторів перевезень та перевізників, здійснення контролю за забезпеченням безпеки пасажирів та якістю отримуваних ними послуг зібрались голова Державної регуляторної служби України Ксенія Ляпіна, голова Державної служби України з безпеки на транспорті Михайло Ноняк, радник міністра Інфраструктури Віктор Сасін та представники об’єднань перевізників. В ході обговорення Михайло Ноняк зазначив, що, оскільки транспорт є стратегічною галуззю економіки держави, на даний момент, згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2010 року № 2174-р. усі ці відносини підпорядковані затвердженій «Транспортній Стратегії України на період до 2020 року».
Стратегія передбачає забезпечення безпеки транспортних процесів, у тому числі і пасажирських автоперевезень шляхом:
- удосконалення державної системи забезпечення безпеки на транспорті;
- утворення у системі центрального органу виконавчої влади у галузі транспорту органу державного нагляду (контролю) за безпекою на транспорті;
- упровадження сучасних інформаційних технологій здійснення контролю за безпекою на транспорті;
- удосконалення порядку допуску суб'єктів господарювання до провадження діяльності з перевезення пасажирів;
- підвищення рівня облаштування автомобільних доріг та вулиць з метою забезпечення безпеки дорожнього руху;
- підвищення вимог до безпечності конструкцій транспортних засобів.
Державна служба України з безпеки на транспорті як орган уповноважений забезпечувати, в міру своїх повноважень, дану стратегію, з одного боку створює в рамках чинного законодавства можливості для перевізників на конкурсних засадах прозоро вийти на ринок надання послуг з перевезення пасажирів, а з іншого - контролює виконання ними взятих на себе зобов’язань. Але, як зазначив Михайло Ноняк, очолювана ним служба не хоче і не повинна перетворюватись в караючий орган. Адже безпека пасажирських перевезень залежить від ефективності процесу взаємодії як організатора перевезень, так і від перевізників та самих пасажирів. Тут не можна перекласти повністю відповідальність на жодну зі сторін. Скажімо, Управління «Укртрансбезпека» не може відповідати за те, як в тій чи іншій ситуації повів себе перевізник чи пасажир. Але може і повинне розробити чіткі, зрозумілі та прозорі «правила гри», за яких тандем перевізник-пасажир був би максимально ефективним та контролювати чітке дотримання цих правил надавачем послуг, бо на пасажирів, нажаль, на даний момент впливу немає.
«І власне тому зараз ми ініціюємо ряд законопроектів, де суттєво підвищується рівень взаємної відповідальності як перевізників перед пасажирами, так і навпаки. Маємо надію, що прийняття цих законопроектів дало б нам більше важелів впливу і дозволило б підняти рівень якості послуг автоперевезень, їх безпеки до рівня європейських стандартів», - резюмував голова Укртрансбезпеки.