Прозорість та доступність адміністративних послуг – ознака демократичного суспільства. Це один із ключових моментів реформування державних установ у рамках Угоди про асоціацію. У наших сусідів-членів ЄС є чималий досвід з переведення в електронний формат послуг, які надають державні інституції, чим забезпечується відновлення довіри громадян до влади і законів та руйнується підґрунтя для корупції. Обмін цим досвідом, як правило, відбувається у форматі дво- та багатосторонніх консультацій на різних рівнях. |
EUCARIS – це багатофункціональна інформаційно-комунікаційна система для обміну інформацією, що об’єднує європейські країни у сфері обміну даними з реєстрації автомобільного транспорту, водійських прав та супутніх персональних даних. EUCARIS має широку правову базу: договір EUCARIS, EU Council Рішення Ради ЄС (зокрема, Рішення Ради ЄС 2008/616/JHA) та декілька двосторонніх угод.
Мета цієї експертної місії полягала у підготовці підґрунтя для Державної служби України з безпеки на транспорті щодо інтеграції до системи EUCARIS, а саме:
1. Надання чіткого уявлення про структуру системи та процедуру підключення до послуг EUCARIS, що дозволить коректно та ефективно модернізувати чинну IT-систему України з метою інтеграції до EUCARIS.
2. Розроблення плану заходів із забезпечення доступу.
3. Створення Національного електронного реєстру на автомобільному транспорті та забезпечення його інтеграції у систему EUCARIS.
Голова Державної служби України з безпеки на транспорті Михайло Ноняк відкрив засідання експертної місії, привітавши присутніх закордонних експертів на українській землі. Подякував за співпрацю і бажання поділитися досвідом. Він зазначив, що імплементація цих ініціатив в українські реалії є надзвичайно важлива для України в контексті інтегрування у європейську спільноту. Зазначив, що для нашої держави це комплексна задача, яка передбачає як законодавче врегулювання, так і технічну реалізацію. «Зараз маємо надію на якнайшвидше прийняття так званих євроінтеграційних законопроектів, оскільки без цього важко уявити ефективне функціонування нововведень. Але здолає дорогу лиш той, хто йде. Тому бажаю усім присутнім конструктивного діалогу і успіху в напрацюванні базисних принципів взаємодії», - резюмував Михайло Ноняк. |
Захід відбувся за головування представників RDW (Агенства з реєстрації транспортних засобів Нідерландів): старшого радника Ідске Дійкстра (Idske Dijkstra), члена Секретаріату EUCARIS, та старшого радника Германа Гроотерса (Herman Grooters), операційного менеджера EUCARIS. Присутні були ознайомлені з організаційною структурою, правовою базою, фінансуванням, управлінням системою EUCARIS та архітектурою її підключення до системи TESTA NG, а також з такими технічними параметрами, як захист, авторизація, реєстрація, статистика. До уваги присутніх було представлено презентації використання системи EUCARIS у Європейському реєстрі автомобільних перевізників (ERRU) та під час здійснення придорожнього контролю в розрізі законодавства, суспільного ефекту та технічної реалізації. Особливу зацікавленість викликала презентація сервісів зі |
здійснення придорожнього контролю у системі EUCARIS: профілі ризиків, зв’язок з періодичними технічними оглядами загального підходу EUCARIS тощо, з проведення перевірок правил дорожнього руху (інтегрування електронних транспортних документів) та сервісів TACHOnet у системі EUCARIS, зокрема на досвіді Нідерландів.
Представники української сторони презентували стан справ в Україні, зокрема щодо реєстрації транспортних засобів, і висловили своє бачення з приводу можливостей використання EUCARIS в Україні.
Як результат - напрацьовано стратегію подальшої взаємодії з метою створення Національного електронного реєстру на автомобільному транспорті та інтегрування його у систему EUCARIS.