22 лютого 2018 року Михайло Ноняк презентував публічний звіт Державної служби України з безпеки на транспорті у приміщенні Українського національного інформаційного агентства «Укрінформ». |
Розроблення концепції електронного кабінету перевізника, підготовка та проведення тендеру і закупівля 78 мобільних комплексів, започаткування чіткої та ефективної системи заходів контролю за безпекою перевезень, відпрацювання пілотної моделі з використання відеореєстраторів у роботі інспекторів – на думку Голови Укртрансбезпеки, це тільки кілька визначальних віх на шляху, який пройшла очолювана ним Служба у 2017 році.
Якщо говорити мовою цифр, то загальна сума коштів, що надійшли до Державного бюджету України за основними напрямками діяльності Укртрансбезпеки у 2017 році, становила 104 872 812,15 гривень. Серед них 54 763 063,15 гривень – від надання 767 196 адміністративних послуг:
- на автомобільному транспорті – 749 597 послуг, перераховано до державного бюджету 43 549 765,36 гривень;
- на водному транспорті – 17 536 послуг, перераховано до державного бюджету 11 119 507,79 гривень;
- на залізничному транспорті – 63 рішення про видачу ліцензії, перераховано до державного бюджету 93 790 гривень.
Окрім того, 50 058 845 гривень з цієї суми становили надходження за рахунок здійснення заходів контролю, зокрема:
- 32 422 852 гривень – за рахунок заходів контролю на автомобільному транспорті;
- 50 904 гривень – за рахунок заходів контролю на водному транспорті;
- 17 635 993 гривень – плата за проїзд, нарахована за порушення габаритно-вагових параметрів.
І це попри значне недофінансування. Адже потреба у бюджетних коштах на 2017 рік, згідно з поданим бюджетним запитом, становила 223 026,7 тис. гривень, а було затверджено граничними видатками лише 122 614,8 тис. гривень. Тобто Укртрансбезпека у 2017 році була забезпечена бюджетними коштами тільки на 54 %!
Варто зазначити, що відповідно до Закону України «Про державний бюджет України на 2018 рік» для Укртрансбезпеки передбачено видатків у розмірі 171 546,9 тис. гривень, що лише на 52 % задовольняє реальну потребу у фінансуванні, яка становить 329 744,8 тис. гривень.
«Це не скарга, а констатація факту», – зазначив Михайло Ноняк, озвучуючи такі цифри. – «Працюємо. Недофінансування – це не найбільший виклик для Укртрансбезпеки. Як я вже повідомляв, у 2017 році Укртрансбезпека закупила 78 нових мобільних комплексів з метою суттєво підвищити ефективність заходів державного нагляду (контролю). Фактично, у нас з’явилася можливість здійснювати їх цілодобово, вибудовуючи таким чином надійний заслін для недобросовісних перевізників. Але це стане можливим лише за умови достатнього кадрового забезпечення. Для цілодобової роботи одного такого комплексу необхідно 8 інспекторів. Тому ми звернулися до Кабінету Міністрів України з обґрунтуванням необхідності збільшення граничної штатної чисельності Укртрансбезпеки на 1099 осіб (йдеться про збільшення чисельності тільки інспекторського складу). Сподіваємося на позитивне рішення Уряду з цього питання.
Створення Центру надання адміністративних послуг за принципом «єдиного вікна», впровадження електронного кабінету перевізника, створення онлайн-реєстрів як частини ефективної системи заходів контролю та доукомплектування нових мобільних лабораторій – це лише незначний перелік цілей, які Служба ставить перед собою на 2018 рік».
Загальна сума застосованих фінансових санкцій у результаті проведення заходів контролю на автомобільному транспорті за 2017 рік є значно вищою і становить 56 979 749 гривень та 2 249 353 євро плати за проїзд автодорогами України з перевищенням габаритно-вагових параметрів. Але за те, щоб застосовані штрафні санкції надійшли до Державного бюджету України у вигляді сплачених коштів, доводиться боротися у судах.
«Ми ставимо перед собою амбітні плани. Упевнений, що нам до снаги їх виконати. Саме 2018 рік стане роком, коли запрацює ефективна система убезпечення українських шляхів від руйнування», – резюмував Михайло Ноняк.