Цим проектом Закону пропонується імплементувати 10 актів законодавства Європейського Союзу (додаток XXXII до глави 7 «Транспорт» розділу V «Економічне і галузеве співробітництво» Угоди про асоціацію Україна – ЄС), які сприятимуть підвищенню рівня безпеки на автотранспорті, створенню сприятливих умов праці для водіїв, зниженню рівня аварійності на дорогах, підвищенню відповідальності перевізників та водіїв транспортних засобів за дотримання законодавства у сфері автомобільного транспорту.
Під час засідання розглядалися питання перевірки придатності транспортних засобів до експлуатації, а саме обов’язкова, періодична і придорожня, а також контроль конструкцій транспортних засобів та технічний контроль.
У своєму виступі Михайло Ноняк, зокрема, зазначив: «На сьогоднішній день в автомобільній галузі є низка серйозних проблем, які потребують вирішення, а саме: неналежний рівень якості та безпеки перевезень, велика кількість нелегальних пасажирських перевезень, порушення чинних норм і правил перевезення пасажирів, багажу та небезпечних вантажів. Реалізація цього Закону сприятиме підвищенню ефективності державного регулювання у сфері перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, запровадженню ефективного контролю функціонування ринку автомобільних перевезень, запровадженню європейських умов допуску до ринку перевезень.
Для забезпечення безпеки на дорогах вводиться придорожній контроль – це вкрай необхідний захід. Сьогодні на дорогах країни багато автомобілів в жахливому технічному стані. Багато років вітчизняні перевізники пасажирських та вантажних перевезень не оновлювали транспорті засоби, які використовують у своїй діяльності. З відновленням технічних оглядів транспортних засобів, які здійснюють комерційні перевезення, необхідно буде забезпечити їх належний контроль. Такий контроль буде здійснювати Укртрансбезпека спільно з Національною поліцією України. Ми готові на сьогодні забезпечити ефективне виконання своїх безпосередніх функцій. Зміни, які запроваджуються, не будуть миттєвими. Визначений перехідний період до 2020 року. Ми готуємося до цього. Проводяться відповідні семінари для інспекторів Укртрансбезпеки. Крім цього, на законодавчому рівні Укртрансбезпеці передані функції із здійснення державного нагляду (контролю) в частині експлуатації та технічного стану машин, а це близько 960 тис. машин. Разом з цим, розглядається питання щодо збільшення граничної чисельності працівників Укртрансбезпеки».
Учасники круглого столу обговорили норми проекту Закону, зокрема, щодо невиконання водіями вимог посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті, щодо зупинки комерційного транспортного засобу, пред’явлення для проведення перевірки працівникам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті, документів на вантаж у разі надання послуг з перевезення пасажирів та/або вантажів, індивідуальну контрольну книжку водія та/або тахокарту тощо.
За результатами обговорення проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері автомобільного транспорту з метою приведення їх у відповідність з актами Європейського Союзу», учасники круглого столу запропонували доопрацювати окремі його положення до яких висловили свої зауваження.