Про це, в п’ятницю, 9 жовтня сказав Голова Державної служби України з безпеки на транспорті Єгор Прокопчук під час виїзної наради за участю депутатів парламентського Комітету з питань правоохоронної діяльності та Комітету з питань транспорту та інфраструктури.
Голова Укртрансбезпеки Єгор Прокопчук та його заступник Микита Лагунін ознайомили членів Комітету з принципами габаритно-вагового контролю, зокрема автоматизованою технологією зважування в русі (WiM) на трасі М-06 Київ – Чоп 54 км. Система працює в режимі преселекції - фіксує транспортний засіб, завантажений понад допустиму для його габаритів норму.
Дані з WiM передаються на майданчик габаритно-вагового контролю на трасі М-06 Київ – Чоп 36 км, де інспектори Укртрансбезпеки зупиняють попередньо відібрані вантажівки та фіксують порушення.
Єгор Прокопчук зазначив, що розширення мережі WiM по всій Україні дозволить мінімізувати людський фактор при зважуванні. Використання всіх технічних можливостей̆ цифровізації під час габаритно-вагового контролю є однією зі складових масштабної реформи Укртрансбезпеки, ініційованої Міністерством інфраструктури. Водночас Голова Державної служби з безпеки на транспорті зауважив, що автоматичне зважування не працює на повну силу через відсутність відповідних норм у чинному законодавстві.
«WiM можна порівняти із сучасним комп’ютером, але наше чинне законодавство дозволяє нам використовувати їх лише як калькулятори. Міністерство інфраструктури та Укртрансбезпека виступають за повну цифровізацію процесу зважування. Однак лише законодавче врегулювання може розв’язати нам руки», - наголосив Єгор Прокопчук.
Нагадаємо, 16 вересня Верховна Рада ухвалила в першому читанні законопроєкт № 3743, який має вдосконалити процедуру габаритно-вагового контролю та посилити санкції проти порушників. Ухвалення законопроєкту також закріпить на законодавчому рівні можливість фото- або відеофіксаціі порушників в автоматичному режимі. Наразі законопроєкт готується до другого читання правоохоронним Комітетом.