Саме з такою доповіддю виступив Михайло Ноняк на І Міжнародному форумі перевізників Logistic Up, який відбувся 25 квітня. Як зазначив Голова Укртрансбезпеки, питання збереження якості українських доріг є одним із пріоритетів діяльності Служби. Але, оскільки фактично свою діяльність в частині здійснення габаритно-вагового контролю Укртрансбезпека розпочала з 4 квітня минулого року, то на початковому етапі було багато перепон в частині повноцінного функціонування територіальних підрозділів. |
А саме: незадовільний технічний стан вагових комплексів, відсутність взаємодії між органами виконавчої влади, бракувало кваліфікованого персоналу тощо. На даний час контроль за дотриманням габаритно-вагових параметрів здійснюється на 26 ПГ ВК, 15 з яких працюють в цілодобовому режимі. В наявності - 135 майданчиків, придатних для здійснення вагового контролю. Цього явно недостатньо. Тож з метою поліпшення технічного оснащення підрозділів Укртрансбезпеки, за рахунок коштів, виділених минулого року з гранту Європейської комісії в рамках проекту технічної допомоги «Підтримка впровадження Транспортної стратегії України» оголошено тендер на закупівлю 78 пересувних лабораторій, до складу яких входять сучасні пристрої для здійснення габаритно-вагових вимірювань. На даний час проводиться робота щодо розгляду заявок від усіх учасників тендеру. Наявність такого обладнання не тільки підвищить ефективність роботи фахівців, але й дозволить перевести організацію транспортного руху на якісно новий рівень. На даний час проводиться робота щодо впровадження пілотного проекту габаритно-вагового контролю за допомогою систем автоматичного зважування. На відміну від нині діючої, вона дозволятиме виокремити порушників із загального потоку. Обладнання такого пункту передбачає проведення вагового та габаритного контролю в два етапи. На першому етапі виявляються потенційні порушники. При цьому здійснюється контроль всіх автомобілів, які рухаються, без гальмування транспортного потоку. Отримані результати передаються на стаціонарний пост, що знаходиться попереду на відстані від 1 до 10 км і більше. На другому етапі здійснюється контрольне зважування виявленого транспортного засобу з перевищеними параметрами і оформлення протоколу відповідними службами. Програмно-технічний комплекс таких установок оснащений спеціалізованим програмним забезпеченням, яке, крім ваговимірювальних функцій, проводить розрахунок компенсації збитків, завданих автомобільним дорогам загального користування від проїзду транспортних засобів із наднормативними ваговими параметрами. Підсумовуючи сказане, Михайло Ноняк зазначив, що транспорт є ключовою галуззю економіки і розвиватись динамічно може тільки за наявності добре розвиненої інфраструктури, зокрема доріг. І якщо на усіх рівнях суспільства буде чітке розуміння того, що використання бюджетних коштів на будівництво та ремонт доріг доцільно здійснювати з одночасним упровадженням (встановленням та монтуванням) відповідних технічних засобів контролю і запобігати тим самим їх дочасному руйнуванню, зекономлені таким чином кошти можна буде скерувати на будівництво нових сучасних магістралей, яких в Україні так бракує. |