Кабінет Міністрів України на своєму засіданні 15 січня 2020 року погодив ризик-орієнтований підхід до перевірок перевізників Державною службою України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпекою).
Відтепер кількість та періодичність перевірок буде залежати від кількості правопорушень перевізниками. Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері автомобільного транспорту та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю) Державною службою з безпеки на транспорті» визначено ряд критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику, серед яких:
· кількість дорожньо-транспортних пригод протягом останніх трьох років,
· кількість порушень режиму праці та відпочинку водіїв, які були виявлені протягом двох календарних років,
· кількість випадків використання автобусів, які не відповідають вимогам законодавства щодо безпеки, комфортності, доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення (за останні два роки),
· кількість випадків ненадання водієм допомоги під час висадки/посадки особам з інвалідністю та іншим маломобільним групам населення (за останні два роки).
При встановленні високого ступеня ризику, планові перевірки здійснюватимуться Укртрансбезпекою не частіше одного разу на два роки, при середньому ступені ризику - не частіше одного разу в три роки, при незначному ступені ризику - не частіше одного разу в п’ять років.
Отже, як зазначив Міністр інфраструктури Владислав Криклій: «Рішення Уряду сприятиме підвищенню безпеки пасажирських перевезень та є дерегуляційним для перевізників, які дотримуються вимог законодавства».