З огляду на євроінтеграційний вектор розвитку, обраний Урядом України, основним завданням усіх органів центральної влади є адаптація національного законодавства до законодавства Європейського Союзу. |
17-20 вересня в ході роботи Експертної місії з питань законодавства необхідного для розслідування аварій та подій на наземному та водному транспорті (надалі Місія), в рамках інструменту TAIEX організованої та профінансованої Європейською Комісією, працівники Державної служби України з безпеки на транспорті, Державної служба морського та річкового транспорту України, Національної поліції України та представник Громадського комітету транспортної безпеки переймали досвід, напрацьований відповідними європейськими інституціями. Сесійні засідання Місії відбувалися під головуванням Фабіо Крокколо, Генерального директора Директорату з розслідування аварій та подій на залізничному і морському транспорті Міністерства інфраструктури і транспорту Італії та Робертаса Шеренаса, Голови Правління дослідного інституту автомобільних доріг і транспорту Міністерства транспорту і комунікацій Литви.
Мета експертної місії полягала в обміні інформацією експертами ЄС та українськими колегами щодо питань законодавчої бази, необхідної для впровадження розслідування аварій та подій на наземному та водному транспорті та наданні допомоги посадовим особам Державної служби України з безпеки на транспорті у напрацюванні та формуванні законодавчих ініціатив, покликаних максимально наблизити нормативно-правову базу, яка регламентує ці правовідносини, до вимог європейських директив і регламентів.
Важливо, що задачі з досягнення високого рівня безпеки на транспорті, які поставлені перед нашими європейськими колегами, вирішуються ними із застосовуванням сучасних методологій провідних світових компаній та організацій, базуючись на нормативно-правовій базі, яка, з одного боку, робить акцент на превентивних діях представників органів центральної влади, а з іншого - передбачає невідворотність релевантного покарання за правопорушення. Саме на цьому в ході роботи Місії акцентували європейські колеги, ознайомлюючи співробітників Укртрансбезпеки з базовими поняттями, як то мета створення органу розслідування, можливості, вимоги, альтернативи та проблематика на законодавчому рівні, повноваження органів розслідування у країнах ЄС. Та чи не найбільше уваги приділялось конкретним практичним порадам щодо підвищення ефективності процесу розслідування аварій та подій на автомобільному, залізничному, внутрішньому річковому та морському транспорті в розрізі практики проведення розслідування, формування звіту, а також розробки та впровадження найбільш ефективних практик попередження аварійності, які базуються на покращенні дисципліни водіїв, машиністів, судноводіїв та підвищенні кваліфікації персоналу комерційного транспорту.
Презентуючи на заключній сесії попередні висновки та подаючи перелік першочергових завдань, які потрібно виконати, експерти Місії фактично надали готовий кейс, придатний для практичного використання.
На переконання керівництва Укртрансбезпеки, такий формат співпраці, коли колеги з України та країн Євросоюзу мають можливість попрацювати разом, є надзвичайно важливим і ефективним аспектом у реалізації стратегічного плану розвитку Служби.