Сьогодні відбулося засідання Колегії Державної служби України з безпеки на транспорті. Нагадаємо, що Колегію Укртрансбезпеки як консультативно-дорадчий орган було створено в 2016 році для підготовки рекомендацій щодо забезпечення більш ефективного виконання Укртрансбезпекою своїх завдань, прийняття узгоджених з громадськістю та представниками законодавчої і виконавчої гілок влади рішень, що належать до її компетенції, та для колективного і вільного обговорення найважливіших напрямів її діяльності. |
Розпочалось засідання із вітального слова Голови державної служби з безпеки на транспорті Михайла Ноняка, в якому він окреслив основні здобутки минулого 2017 року та накреслив пріоритети 2018 року. «2017 рік - рік закладення основ для побудови ефективної системи заходів контролю та превентивних заходів з метою забезпечення і дотримання високих безпекових стандартів (а це – потенційний економічний ефект від збереження автошляхів, від легалізації ринку перевезень, від зменшення втрат на відшкодування збитків, завданих життю та здоров’ю людей внаслідок ДТП); переведення в електронний формат адміністративних послуг (а це забезпечує відновлення довіри громадян до влади та руйнує підґрунтя для корупційних проявів); напрацювання ініціатив із внесення змін у чинні нормативно-правові акти з метою імплементації європейських стандартів в українські реалії», - констатував Голова Укртрансбезпеки, - «Багато зроблено та ще більше потрібно зробити. Створення Центру надання адміністративних послуг за принципом «єдиного вікна», впровадження електронного кабінету перевізника, створення он-лайн реєстрів як частини ефективної системи заходів контролю та доукомплектування нових мобільних лабораторій – це лише незначний перелік цілей, які Служба ставить перед собою на 2018 рік. Та зможемо ми все це зробити тільки заручившись підтримкою широкого кола громадськості, інших органів центральної та органів місцевої влади, адже перед нами постало питання збільшення штатної чисельності інспекторського складу, побудови достатньої кількості сертифікованих майданчиків для проведення процедури визначення габаритно-вагових параметрів, доукомплектування нових мобільних комплексів генераторами, модулями 3G та засобами фото і відео фіксації, а також удосконалення нормативно-правової бази з метою приведення у відповідність запланованих інновацій з існуючими нормами законодавства. Тож щиро сподіваюся на вашу підтримку, колеги», - звернувся до присутніх Михайло Ноняк.
Народний депутат України Ярослав Дубневич, виступивши з промовою, зазначив: « Одне із основних завдань держави в сфері транспорту - це створення конкурентоспроможної транспортної системи України та забезпечення безпеки на транспорті. Укртрансбезпека реалізовує державну політику в сфері безпеки на наземному, залізничному, морському та річковому транспорті, яка в першу чергу спрямована на зменшення кількості катастроф, аварій, дорожньо-транспортних пригод та інших подій. І для забезпечення ефективної роботи, свідченням якої є не тільки розміри стягнутих в дохід держави сум штрафів за порушення законодавства в сфері транспортної безпеки, а й ефективність превентивних заходів, - Укртрансбезпека повинна мати відповідні ресурси та гарантовані державою повноваження для виконання своїх функцій. Поряд із позитивними зрушеннями 2017 року, які стосуються придбання 78 мобільних комплексів, форменого одягу інспекторів, |
підвищення заробітної плати, я як Голова Комітету вважаю недопустимою ситуацію, коли дію мораторію на проведення планових заходів із здійснення державного нагляду(контролю) було поширено на Укртрансбезпеку. Комітет з питань транспорту звертався до Кабінету Міністрів України, Міністерства інфраструктури України про вжиття заходів щодо виведення Укртрансбезпеки з дії мораторію", - резюмував депутат і запевнив, що і надалі докладатиме всіх зусиль, щоб виправити цю прикру ситуацію.
Виступили і два колишні міністри інфраструктури, члени Колегії Орест Климпуш – голова Всеукраїнського об’єднання організацій роботодавців автомобільного транспорту «Федерація роботодавців транспорту України» та Леонід Костюченко – президент Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України. Вони презентували інтереси бізнесу, перевізників. Тож було важливо почути з їх вуст високу оцінку тих змін, які Укртрансбезпека започаткувала з метою побудови партнерських стосунків між державою та бізнесом, коли верховенство мають взаємні відповідальність і повага.
Партнерську підтримку висловили і член Колегії Роман Чернега, Голова Державної служби України з питань праці та Олександр Харченко, виконувач обов’язків Голови Державного агентства автомобільних доріг України. Держпраці в цьому році виключили зі списку тих органів державної влади, на яких поширюється дія закону про мораторій на перевірки. Тож завдяки тому, що в 2017 році на рівні Голів Служб була підписана угода про співпрацю, маємо можливість в окремих випадках виходити разом з ними на планові перевірки. Було приємно почути вкотре підтвердження існуючого порозуміння та готовності спільно боротись за утвердження високих європейських безпекових стандартів в Україні.
Друга частина сьогоднішнього засідання Колегії розпочалась з ґрунтовного аналізу роботи Укртрансбезпеки за 2017 рік та два місяці 2018, проведеного першим заступником Голови Державної служби України з безпеки на транспорті В’ячеславом Дідківським у розрізі ефективності роботи кожного з територіальних органів Укртрансбезпеки по основних напрямках діяльності Служби. Заслухали виступи керівників тих територіальних органів, які мають певні проблеми. Найбільше запитань виникало до роботи керівників Київського міжрегіонального управління, управлінь у Житомирській, Кіровоградській, Вінницькій, Миколаївській, Одеській, Чернігівській та Хмельницькій областях. |
«Жодна із реформ не зможе відбутись без ваших (керівників територіальних органів) волі і рішучості довести до логічного завершення ініціативи центрального керівництва. Тільки від вас, як ефективних управлінців (а я щиро сподіваюсь, що саме такими ви є) залежить, чи зуміє кожен з вас у довіреному вам територіальному органі Укртрансбезпеки створити ефективну команду справжніх професіоналів, націлених на високі результати, яких від нас чекає сьогодні суспільство. В Укртрансбезпеку повинні прийти люди, які не будуть мислити категоріями попередньої епохи, коли корупція і хабарництво були нормою. Це моя принципова позиція», - підсумував Михайло Ноняк.
Підсумки зроблено. Накреслено пріоритети. Працюємо.