Голова Державної служби України з безпеки на транспорті Михайло Ноняк проінспектував роботу Київського міжрегіонального управління Укртрансбезпеки. В рамках інспектування 2 червня була проведена рейдова перевірка на річці Дніпро в зв’язку з початком навігації. Михайла Ноняка супроводжували заступник начальника відділу поліції в річковому порту «Київ» Руслан Дорошенко, директор ДП «Адміністрація річкових портів» Сергій Бомчак, в.о. начальника управління КМУ Укртрансбезпеки Олександр Гринюк, а також журналісти телеканалів ICTV, 24-ий канал та СТБ. В ході рейдової перевірки інспектори Укртрансбезпеки спільно з представниками Нацполіції проводили перевірку документів власників маломірних суден та баз стоянки маломірних суден на предмет наявності дозвільної документації. |
Рейд розпочався з перевірки пароплава «Монблан». На вимогу інспектора Укртрансбезпеки капітан судна надав усі необхідні дозвільні документи, продемонстрував наявність сертифікованих рятувальних засобів, оформлений належним чином «інформаційний куток» для відвідувачів та продемонстрував наявність на судні автоматичної ідентифікаційної системи, яка дозволяє отримати інформацію про місцезнаходження судна в будь-який момент.
В ході перевірки Михайло Ноняк акцентував журналістам, на що звертають увагу інспектори Укртрансбезпеки, здійснюючи рейдові перевірки маломірних суден, якою є відповідальність власників таких суден, якщо виявлено порушення. «Штрафні санкції, які на сьогоднішній день інспектор Укртрансбезпеки може накласти на порушника, є настільки мізерними (від 17 до 850 гривень), що не можуть бути ефективним інструментом для впорядкування того хаосу, який на даний момент існує в цій галузі, – констатував Михайло Ноняк. – Тому ми підготували ряд змін до нормативних актів, які регулюють правовідносини в процесі перевезень пасажирів і вантажів річковим транспортом, і покликані наблизити нашу правову базу до європейських стандартів. Я впевнений, що якщо процедуру отримання дозволів зробити максимально прозорою, а штрафи адекватними, більшості власників маломірних суден буде вигідно працювати в правовому полі. Тільки так можна навести порядок. Штрафи повинні стати ефективним стримувальним моментом у запобіганні правопорушень». |
Після цього було перевірено інші судна, які в цей час здійснювали плавання і проведено рейдові перевірки стоянок для маломірних суден на території яхт-клубів «Примател» та «Червона калина».
На завершення Михайло Ноняк провів брифінг для присутніх журналістів, на якому розповів про процедуру реєстрації маломірних суден, вимоги до баз стоянок, ініціативи Укртрансбезпеки щодо змін в нормативно-правовій базі, які б дозволили впорядкувати перевезення пасажирів і вантажів річковим транспортом, перспективи створення відкритого електронного єдиного Державного суднового реєстру України. |
«Я бачу Укртрансбезпеку не як каральний , а як ефективний превентивний орган в процесі реалізації державної політики з безпеки на транспорті» - резюмував Голова Укртрансбезпеки.