У віторок 11 квітня на пікет під Кабмін прибули представники перевізників із Сум, які вимагали скасувати результати конкурсу з перевезення пасажирів на міжобласному маршруті Суми-Київ. Цю вимогу висували перевізники, які навіть не брали участі в конкурсі, оскільки їхні транспортні засоби не відповідають вимогам Порядку підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 № 1081. Фактично, вони вимагали змінити під себе закон. |
Наступного дня Михайло Ноняк ініціював проведення прес-конференції в інформагентстві «Укрінформ», щоб пояснити громадськості свою позицію, яка полягає в наступному: Оскільки Укртрансбезпека – це орган державної влади, який реалізує державну політику та здійснює державний нагляд за додержанням вимог законодавства з безпеки перевезень на автомобільному, морському та річковому транспорті, а пріоритетним завданням Служби є безпека життя та здоров’я людини та проведення структурних реформ, необхідних для підвищення рівня безпеки та якості пасажирських перевезень, то свою діяльність вона проводить у суворій відповідності до вимог чинного законодавства. Це не виключає конструктивного діалогу між усіма сторонами процесу регулярних пасажирських перевезень. Результатом може бути тільки вироблення спільних законодавчих ініціатив. Але аж ніяк не порушення законодавства і не підлаштування закону під чийсь інтерес. І те, що пікетувальники вийшли з гаслами «Ноняка і Сулиму у відставку», жодним чином не вплине на подальшу принципову позицію структури. Так, нажаль, людський фактор присутній. 14 квітня дочасно пішов з життя Іван Сулима. Наше здоров’я інколи виявляється слабшим від нашого духу. Постійний тиск і спротив старої системи зробили свою справу. Але позиція Михайла Ноняка незмінна: «Тиск не пройде. Діалог вести будемо, але легалізуватись треба. Пасажирів возитимуть тільки легальні перевізники, чиї транспортні засоби відповідають вимогам відповідних нормативних актів. Пасажирів возитимуть не «відра з болтами», а транспортні засоби відповідного класу комфортності, які здатні забезпечити належний рівень безпеки пасажирів. І не потрібно формувати громадську думку, що варто погоджуватись їздити переобладнаними автомобілями, бо альтернативи немає. Альтернатива є. І завдяки прозорим конкурсам ми виведемо на дороги легальних перевізників, які хочуть працювати в правовому полі». Журналісти ТРК «Україна», які були присутні на прес-конференції в «Укрінформі», захотіли побувати в рейдовій перевірці, щоб переконатись в усьому самостійно. Відзнятий репортаж вражає. Так, в ньому фігурують авто, які «працюють» на маршруті «Київ-Чернігів». Та під Кабміном були такі ж авто. Адже це загальна ситуація. Так працюють усі «сірі» перевізники. Переглянувши цей репортаж, варто задати собі одне – єдине питання: «Чи хотіли б ви, щоб ваші діти, ваші рідні і близькі і надалі іздили в таких умовах, коли не дотримано елементарних вимог комфортного і безпечного перевезення, коли за їхню безпеку ніхто не відповідає?» |