Сьогодні в приміщенні Укрінформу відбулася прес-конференція Михайла Ноняка, Голови Державної служби України з безпеки на транспорті, на тему: «Виклики сьогодення і корупційні ризики». У всьому світі ті чиновники, які задіяні в сфері контролюючих та дозвільних органів, відносяться до зони підвищеного корупційного ризику. І розвинені держави намагаються мінімізувати корупційні прояви шляхом прийняття такої нормативно-правовою бази, яка максимально унеможливлює ці прояви, і запровадження таких програмних продуктів, які б сприяли максимальному усуненню контакту посадовця із отримувачем послуги на етапі прийняття рішення. Саме тому Укртрансбезпека виступила ініціатором переведення послуг з отримання дозволів і ліцензій в електронний формат та створення єдиної уніфікованої електронної бази даних, інтегрованої з базами даних інших дотичних органів центральної влади. |
«Реально нам сьогодні доводиться працювати в умовах, коли є безліч можливостей для маніпуляцій. Цьому сприяє, в тому числі, і невідповідність нормативно-правової бази. Йдеться, зокрема, про Наказ Міністерства транспорту України № 757 від 20.08.2004 Про впорядкування системи оформлення, видачі, використання та обліку дозволів на міжнародні перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом. Я від імені Укртрансбезпеки неодноразово звертався до Міністерства інфраструктури України з листами, в яких пропонував внести зміни в цей наказ в частині порядку видачі і термінів повернення дозволів на міжнародні перевезення. Окрім того, зараз ми вносимо зміни до ліцензійних умов, бо наразі зіткнулись з проблемою, що дозволи видаються суб’єктам господарювання без ліцензії. Вважаю, що ми повинні консолідувати наші з Міністерством інфраструктури зусилля, бо робимо одну справу. Міністерство формує політику держави в частині забезпечення безпеки перевезень, а ми її реалізуємо. Тож маємо йти плече до плеча. Тому чекаємо конструктиву у відносинах».
Ще одним напрямком діяльності Укртрансбезпеки є здійснення заходів державного контролю. І знову – зона підвищеного корупційного ризику. І знову нагальна потреба у створенні програмного продукту, який би дозволяв інспектору в режимі он-лайн фіксувати факт порушення і виписувати штрафні санкції. А ще – необхідність фото- і відеофіксації. А це – необхідність приведення у відповідність нормативно-правової бази і на це потрібні кошти, яких ми, попри сподівання так і не отримали, як і не отримали коштів, необхідних на доукомплектування нових мобільних комплексів габаритно-вагового контролю генераторами для цілодобової роботи. А ще – недостатня кількість інспекторів, адже у Міністра інфраструктури України так і не знайшлося політичної волі подати на розгляд Кабміну, подані Укртрансбезпекою зміни до Постанови Кабінету Міністрів України № 85 від 05.04.2014 року щодо збільшення граничної чисельності інспекторського складу Укртрансбезпеки. |
Це ті реалії, в яких доводиться працювати. Так, не всі готові до таких, фактично екстремальних, умов праці. Тож, зрозуміло, що в Службі постійно відбувається кадрове оновлення і очищення. Тільки за минули рік звільнено 96 осіб. Йде методичне очищення персоналу. «Ми стали на цей шлях, залучивши до співпраці Прокуратуру, СБУ, Нацполіцію. Я активно спілкуюсь із громадськістю, засобами масової інформації, бізнесом. Тож маємо факти викриття недобросовісних співробітників, які вчинили спробу, а чи й отримали неправомірну вигоду, - заявив на прес-конференції Михайло Ноняк. - І ми не боїмося, що це стане відомо громадськості, а навпаки відкрито про це заявляємо, як от сьогодні. Коли відбувається реальне очищення державних структур, воно неминуче виглядає не вельми привабливо. Це, скажімо, як операція по видаленню пухлини: приємного мало, але є нагальна необхідність з огляду на стан всього організму. Ви це бачите тому, що ми це робимо.
А на наступному тижні ми проведемо спільну нараду із залученням представників силових структур, щоб максимально консолідувати наші дії у відповідності до викликів сьогодення. В Укртрансбезпеці повинні працювати люди, які не будуть мислити категоріями попередньої епохи, коли корупція і хабарництво були нормою. Це моя принципова позиція».