В рамках Тижня безпеки дорожнього руху 16 листопада 2017 року розпочалася науково-практича конференція "Актуальні аспекти державного управління в сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в Україні. Питання безпеки дорожнього руху в умовах децентралізації управління автомобільними дорогами загального користування". Шановні колеги! |
Головне завдання Тижня безпеки дорожнього руху – привернути увагу суспільства до проблеми безпеки на дорогах. Всі ми – учасники дорожнього руху. Хтось водій, хтось пасажир, хтось пішохід. Ця тема стосується кожного.
Тільки вдумаймось – втрати України на дорогах щороку в кілька разів перевищують ті, що маємо в зоні бойових дій. А це не тільки втрата людського ресурсу, як це подає статистика. Кожен загиблий чи травмований у ДТП – це чиясь найближча людина, чийсь годувальник, чиясь надія.
Тому переоцінити роль таких заходів у пропагуванні толерантного і відповідального ставлення учасників дорожнього руху один до одного просто неможливо.
Безпека на дорогах складається з двох основних питань. По-перше це контроль та покарання за порушенням правил, по-друге це зміна в свідомості громадян. Яким великим не був би штраф, завжди будуть люди, для яких ця сума буде надзвичайно великою, а будуть такі, для яких ця ж сума буде просто смішною. Тому значно важливіше добитися змін свідомості наших громадян. Адже сьогодні в Україні кожного дня гине 12-15 осіб, в тому числі і діти. Це треба доносити до кожного водія, до кожного пасажира, до кожного пішохода. Тому дуже важливо залучати ЗМІ для просування цієї проблематики.
Для Державної служби України з безпеки на транспорті, яку я очолюю, одним з пріоритетних завдань на сьогодні є вжиття дієвих заходів, спрямованих на забезпечення безпеки перевезень, в тому числі і на автошляхах України.
З метою зменшення аварійності та збереження людських життів робота Укртрансбезпеки ведеться за кількома основними напрямками. В першу чергу - це здійснення державного контролю, який є найбільш дієвим механізмом попередження аварійності.
Перш за все, наші заходи спрямовані на боротьбу з нелегальними перевізниками. Нелегальний перевізник – це зло, яке потрібно, не вагаючись викорінювати. Адже це не тільки і не стільки недоотримані держбюджетом податки, які могли б бути скеровані, в тому числі, на ремонт доріг, покращення інфраструктури. Сідаючи в такий транспортний засіб, пасажир наражається на небезпеку для свого життя і здоров’я, оскільки регулярність проведення технічного огляду таких авто і медичного огляду водіїв ніхто не перевіряє і вони або не проводяться взагалі, або є формальними. Маємо непоодинокі випадки, коли у таких авто на ходу відлітають колеса, вибухають бачки системи охолодження, відбувається загорання. І що найгірше: пасажири, які постраждали в таких ДТП, майже не мають шансу довести навіть у судовому порядку своє право на відшкодування збитків, завданих їх здоров’ю. Тож, попри існуючий мораторій на планові та позапланові перевірки, наші інспектори кожного дня виходять з рейдовими перевірками на автошляхи України. |
Здійснює Укртрансбезпека і контроль за перевищенням габаритно-вагових параметрів вантажівками. Більше 20-ти років фактично в Україні був відсутній системний габаритно-ваговий контроль. Ми, як новостворена Служба, розпочали його проводити щойно з весни 2016 року, долаючи попервах шалений спротив перевізників, водіїв. Були факти перекриття доріг як протест проти розміщення комплексів габаритно-вагового контролю. Але ми непохитно дотримувались обраної стратегії, адже щорічні втрати за рахунок руйнування доріг, за оцінками експертів, перевищують 2 мільярди гривень. Минуло трохи більше року. І сьогодні ми вже маємо факти, коли громадськість та водії перекривають рух автівкам, які, рухаючись із значним перевантаженням, намагаються уникнути пунктів зважування. Точку неповернення пройдено і в суспільній свідомості повільно але невідворотно відбуваються зміни. Люди розуміють, що дороги, які перевантажені автівки перетворюють у напрямки, є потенційною небезпекою. Не кажучи вже про те, що перевантажена автівка вже сама по собі небезпека, адже вона некерована. |
Ще один напрямок роботи Укртрансбезпеки – це розслідування дорожно-транспортних пригод і напрацювання відповідних рекомендацій. Так, у 2017 році було проведено 419 таких розслідувань, і 2 перевізники було позбавлено ліцензії (йдеться про дорожньо-транспортні пригоди, в яких були постраждалі). Накладено штрафних санкцій на суму близько 1 мільйона 300 тисяч гривень.
Окрім того, Укртрансбезпека та її територіальні органи спільно з територіальними підрозділами МВС України, Національної поліції України, обласних, районних, міських державних адміністрацій, громадськими організаціями, представниками засобів масової інформації в цьому році спланували, підготували і провели к такі профілактичні заходи як «Автобус – 2017», «Увага! Серпень - масові перевезення», «Тиждень безпеки дорожнього руху».
Досвід розвинених країн показує, що забезпечення безпеки перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом вимагає послідовної роботи з підготовки та виконання комплексних програм, створення систем управління безпекою перевезень.
В ході реалізації вищезгаданих заходів проводилися наради з власниками транспортних засобів, автомобільними перевізниками та підприємствами міського електричного транспорту, які здійснюють перевезення пасажирів і вантажів. Основний акцент - забезпечення безпеки дорожнього руху. Зокрема їх увазі було представлено рекомендації фахівців, розроблені за результатами технічних розслідувань дорожно-транспортних пригод. А ще ми, в рамках компетенції, завжди долучаємось до заходів, які проводяться в рамках уже традиційних Тижнів безпеки дорожнього руху. Бо добре усвідомлюємо, що тільки усі разом – влада, бізнес, громадськість за безпосередньої участі представників засобів масової інформації зможемо напрацювати норми співжиття, які дозволять Україні почуватися рівною серед рівних у спільноті європейських держав, де високі безпекові стандарти є нормою. |