Михайло Ноняк виступив із вітальним словом на 14-ій конференції країн Чорного моря з питань пошуку та рятування

  ……Сьогодні 20 вересня в Одесі розпочала роботу 14-та конференція країн Чорного моря з питань пошуку та рятування. ЇЇ проведення регламентується Угодою про співробітництво причорноморських держав з пошуку та рятування на Чорному морі, підписаною 1998 року на базі казенного підприємства «Морська пошуково-рятувальна служба». Традиційно країни-учасники представлять звіти країн щодо пошуково-рятувальних засобів та можливостей, статистики пошуково-рятувальних операцій та помилкових сповіщень. Заплановано обговорити комплекс питань, пов’язаних із офшорними операціями з пошуку і рятування в Чорному морі, взаємодією з пошуку і рятування між службами SAR та пасажирськими суднами, станом функціонування інформаційного веб-порталу чорноморських морських рятувально-координаційних центрів, навчанням координаторів з проведення операцій в чорноморському регіоні тощо. Окрему увагу делегатів буде зосереджено на актуальних регіональних аспектах сьогодення, включаючи питання розмежування пошуково-рятувальних районів в чорноморському регіоні та обміну даними про рух суден у чорноморському регіоні, а також проведення підводних рятувальних операцій.
……На 14-ту конференцію країн Чорного моря з питань пошуку та рятування прибули всі учасники, окрім Росії. Так, в засіданні взяли участь представники України, Грузії, Болгарії, Румунії та Туреччини, також були присутні представники ІМО та КП МПРС. З вітальним словом до учасників конференції звернулися Держсекретар Міністерства інфраструктури України Андрій Галущак та Голова Державної служби України з безпеки на транспорті Михайло Ноняк. Голова Укртрансбезпеки подякував за запрошення на такий представницький форум і звернувся до присутніх з вітальною промовою, яку подаємо в повному обсязі.

Виступ Михайла Ноняка на 14-тій Конференції країн Чорного моря з пошуку і рятування на морі.

Доброго дня шановні, колеги, гості та присутні!

Насамперед щиро вдячний КП «Морська пошуково-рятувальна служба» за представлену можливість відвідати надзвичайно важливий для України захід, а саме: 14-ту Конференцію країн Чорного моря з пошуку і рятування на морі.

Також дякую всім присутнім за те, що знайшли час обговорити без сумніву одне із головних питань – пошук і рятування на морі.

Так, одним із основних питань в сфері морського судноплавства, окрім належного забезпечення безпеки та нагляду (контролю) за її дотриманням, є питання збереження людського життя в критичних ситуаціях. Забезпечення належного функціонування системи пошуку та рятування людей на морі - це пріоритетний обов’язок кожної прибережної держави. І Україна не є винятком.

Впродовж останніх років Україні гостро стоїть питання забезпечення рятувальних операцій на морі. Зокрема, до 206 року не було визначено органу (організації), який би відповідав за здійснення зазначених заходів.

Разом з тим, у зв’язку з тимчасовою окупацією території АР Крим та міста Севастополь, Україна не виконує на зазначеній території свої зобов’язання з пошуку і рятування із зрозумілих причин. Проте я впевнений, що найближчим часом ми повернемося до цього питання.

Слід зазначити, що відповідно до Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, Укртрансбезпека перевіряє готовність об'єктових аварійно-рятувальних служб у морських портах України та відомчої пожежної охорони на морському та річковому транспорті до проведення робіт із запобігання і ліквідації наслідків аварій, пожеж, актів тероризму, піратства, катастроф та інших пригод, а також здійснює контроль за проведенням аварійно-рятувальних робіт, пошуку і рятування на морі в зоні відповідальності України.

На сьогоднішній день існуюча матеріально-технічна база Укртрансбезпеки, а також штатна укомплектованість працівників, не дають можливості в повному обсязі виконувати завдання, які покладені на Укртрансбезпеку. Проте ми працюємо в даному напрямку.

Разом з тим, маємо і позитивні досягнення в питаннях пошуку і рятування на морі.

Постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 158 відновлено «Єдину систему пошуку та рятування на морі».

Варто нагадати, що зовсім недавно Україна приєдналася до Міжнародної конвенції про рятування 1989 року, яка була підписана 28 квітня 1989 року в Лондоні в рамках Міжнародної морської організації.

Так, на даний час забезпечення виконання міжнародних зобов’язань України, як держави прапору та прибережної держави покладено на КП «Морська пошуково-рятувальна служба», яка утворена з метою здійснення заходів щодо організації пошуку і рятування на морі, охорони людського життя у відкритому морі у відповідності з міжнародними договорами, стороною яких є Україна, а саме:

  1. Міжнародна Конвенція з пошуку і рятування на морі 1979 року (SAR);
  2. Міжнародна конвенція з охорони людського життя на морі (SOLAS);
  3. Конвенція ООН з морського права 1982 року;
  4. Керівництво з міжнародного авіаційного і морського пошуку і рятування, у редакції 2010 року (IAMSAR);
  5. Угода про співробітництво причорноморських країн з пошуку і рятування на Чорному морі та інших міжнародних документів з питань морського пошуку і рятування.

Сподіваюся, що найближчим часом питання пошуку і рятування на морі буде врегульовано, а всі перепони залишаться позаду.

В свою чергу Укртрансбезпека завжди відкрита до обговорення питань, які регулюють питання забезпечення безпеки судноплавства в зоні відповідальності України та буде і надалі вживати всіх можливих заходів з метою забезпечення безпеки судноплавства.

Дякую за увагу та бажаю всім конструктивного діалогу!

Додатково хочу повідомити:

Укртрансбезпекою погоджено проект постанови Кабінету Міністрів України «Про Національну систему пошуку і рятування на морі в морському пошуково-рятувальному районі України».

 


 

Переглянути всі новини