На нараді були присутні представники Мінінфраструктури, Укртрансбезпеки, Комітету з питань транспорту Верховної Ради України, Національної поліції України, Мінфіну, ДФС, Антимонопольного комітету, обласних державних адміністрацій, обласних рад, представники ВГО «ВААП», «Укравтотранс», АсМАП України, профспілкових організацій, організацій роботодавців, автотранспортних підприємств та перевізників. У вступному слові заступник Міністра інфраструктури України Юрій Лавренюк, зокрема, зазначив: «На сьогоднішній день багаторічне питання, що стосується боротьби з «нелегальними» перевізниками залишається відкритим. Мінінфраструктури бере вектор на подвійний підхід у напрямку подолання невирішеної проблеми, яка є важливою для якісного функціонування автомобільної галузі нашої країни. |
Методи подолання мають складатися із славнозвісних «кнута та пряника». А саме: першим вектором роботи ми вбачаємо створення максимально сприятливих умов для можливості лібералізації допуску до ринку автотранспортних послуг перевізників на всіх рівнях сполучень. Другим вектором все ж таки залишається посилений контроль за діяльністю автоперевізників».
Голова Укртрансбезпеки Михайло Ноняк у своєму виступі зупинився на питаннях контролю за пасажирськими перевезеннями, який здійснює Державна служба України з безпеки на транспорті: «Тут зібрався цілий сегмент національної економіки – органи, які здійснюють формування державної політики з питань пасажирських перевезень, перевізники, які надають цю послугу, громадськість, яка сприяє розвитку пасажирських перевезень, а також державні органи, які здійснюють нагляд (контроль) за дотриманням вимог законодавства про автомобільний транспорт. 2 роки контроль за пасажирськими перевезеннями не здійснювався у зв’язку з дією мораторію на всі перевірки, що призвело до накопичення проблемних питань пасажирських перевезень. Рухомий склад автотранспортних підприємств не оновлювався, рівень послуг впав, зрештою, з’явилися «нелегали», які в порушення вимог законодавства України, без дозвільних документів на не сертифікованому транспорті «захопили» кращі маршрути. Як результат – на дорогах України збільшилися аварійність, травматизм і смертність. Укртрансбезпека розпочала виконувати свої безпосередні функції з початку цього року, а з 4 квітня розпочалися рейдові перевірки (перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом). За цих кілька місяців було перевірено близько 70 тисяч транспортних засобів, виявлено майже дві тисячі «нелегалів», складено біля 8,5 тис. відповідних актів перевірок, накладено штрафних санкцій понад 3 млн. грн., до бюджету перераховано понад 2,7 млн. грн.».
Також Михайло Ноняк додав: «найближчим часом Укртрансбезпека планує запровадити on-line систему видачі дозвільних документів та ліцензій на провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, що значно спростить процедуру отримання таких документів та унеможливить непрозорі дії державних службовців».
Активну участь в обговоренні проблемних питань взяли представники обласних державних адміністрацій та автотранспортних підприємств з Житомирської, Дніпропетровської, Тернопільської, Полтавської, Хмельницької, Кіровоградської областей, зазначивши про необхідність збільшення повноважень Укртрансбезпеки з питань нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному транспорті, а також запровадження жорсткіших заходів впливу на «нелегалів». Зокрема, серед озвучених пропозицій найчастіше повторювалася така: «за грубі порушення – вилучення (конфіскація) транспортного засобу».
Під час міжвідомчої наради з проблемних питань щодо пасажирських перевезень на автомобільному транспорті її учасниками відзначалася критична ситуація, яка склалася сьогодні на ринку пасажирських перевезень.
Вирішити ці питання, на думку учасників наради, можна лише злагодженими діями Укртрансбезпеки спільно з Національною поліцією України, Прокуратурою України, СБУ, і звичайно за підтримки Уряду.