Нові штрафи, автоматична фіксація порушень, запуск повноцінної роботи WIM-комплексів – запрацював новий Закон про посилений ГВК

У п'ятницю, 1 жовтня,  набуло чинності законодавство, що впроваджує автоматичну фіксацію порушень вантажних норм, підвищує відповідальність порушників та розширює повноваження інспекторів Державної служби України з безпеки на транспорті.

Відтепер WIM-комплекси працюють у повноцінному режимі, а виписані штрафи стають реальними.

«Цього року на дороги виділено понад 65 млрд грн. Основна наша мета – не «кошмарити» бізнес захмарними штрафами, як думають перевізники, а збереження дорожньої інфраструктури», - зазначає т.в.о. Голови Укртрансбезпеки Микита Лагунін.

За його інформацією, з початку року інспектори Укртансбезпеки перевірили майже 470 тис. ТЗ та виявили понад 11 тис. порушень. А за даними WIM комплексів, лише за вересень, зафіксовано майже 95 тис. ТЗ з ознаками порушень на потенційну суму штрафів близько 2 460 486 500 грн.

«Очікуємо, що такої великої кількості порушень не буде після запуску повноцінної роботи системи. Ми проводили інформаційну кампанію щодо нововведень та розяснювали учасникам ринку, які зміни на них чекають, робили розсилку тестових повідомлень про порушення. І тенденція на зниження вже є. Якщо на початку тестування в 2019-2020рр. з порушенням їздили до 30% вантажівок, то станом на сьогодні – їх лише 4-5%», - наголошує т.в.о. Голови Укртрансбезпеки.

Від моменту зважування вантажного автомобіля за допомогою WIM-комплексів до винесення постанови про порушення проходить не більше пяти хвилин, в той час, коли оформлення усіх необхідних документів інспектором вручну займає до 40 хвилин.

«WIMи працюють 24/7 та обробляють інформацію миттєво. Наші інспектори фізично не в змозі охопити весь потік вантажівок. Також автоматичний ГВК значно знижує корупційні ризики, адже  комп'ютер не візьме хабаря аби «не помітити» порушника» - також вважає Микита Лагунін.

Про те, як працює система розповів Степан Терзі, начальник управління організації безпеки та розслідування аварій і подій на наземному транспорті Укртрансбезпеки, під час презентації у Центрі обробки даних.

«WIM фіксує усі транспортні засоби, що проїжджають повз комплекс, зважує їх, вимірює габарити, фіксує відстань та навантаження на вісь кожного ТЗ, швидкість та полосу його руху. До Центру обробки даних ДСБТ надходять дані лише з ознаками адміністративного правопорушення», - наголосив він.

Інспектор перевіряє дані, формує постанову та накладає електронний підпис. Після цього постанова з реквізитами про сплату надсилається порушникові поштою.

На сплату штрафу є 10 днів, після закінчення цього терміну, штраф буде стягнутий у примусовому порядку Державною виконавчою службою України.

Укртрансбезпека вкотре наголошує:

З 1 жовтня WIM-комплекси працюють в повноцінному режимі. Це означає, що за порушення габаритно-вагових норм, зафіксованих в автоматичному режимі учасники ринку отримують реальні штрафи від 8 500 до 51 000 грн (в залежності від відсотка перевищення норми).


Переглянути всі новини