Сьогодні Голова Державної служби України з безпеки на транспорті Михайло Ноняк узяв участь у засіданні Координаційної ради з питань безпеки дорожнього руху під головуванням Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана за участю Міністра внутрішніх справ України Арсена Авакова, Голови підкомітету з питань безпеки автодорожнього руху Комітету Верховної Ради України з питань транспорту Ігора Діденка, представників міністерств та органів місцевої та центральної влади, до компетенції (функцій) яких належить безпека дорожнього руху.
Мета: напрацювати ефективні механізми практичної взаємодії служб та відомств, які працюють у сфері безпеки руху, об’єднавши їх зусилля задля зменшення рівня аварійності на українських автошляхах.
Адже, попри те, що в Україні у 2018 році спостерігалося зменшення кількості осіб (2.4%), загиблих внаслідок ДТП, втрати вражають: 3350! Це сумна першість у Європі, яку ми втримуємо вже впродовж багатьох років. Тому потрібні системні дії. Потрібно консолідувати зусилля усіх дотичних органів державної влади задля напрацювання системних змін. Такою була позиція Володимира Гройсмана.
Як зазначив Ігор Діденко, цьогоріч Україна єдина в Європі виділила кошти на реалізацію заходів, спрямованих на збереження людських життів. Більше того, проведено чималу підготовчу роботу для того, щоб кошти з дорожнього фонду можна було скерувати на реалізацію програм, покликаних підвищити рівень безпеки на українських автошляхах: внесено зміни до Бюджетного кодексу, до семи постанов Уряду, шести наказів Міністерства внутрішніх справ, ДСТУ для приладів контролю.
Залучені кошти розподілятимуться за чотирма пріоритетними напрямками: фіксація та контроль; інфраструктура; допомога і порятунок та просвіта.
Так, на сучасному етапі фіксація та контроль за дотриманням правил дорожнього руху є надзвичайно важливими. Сьогодні, коли правосвідомість українського суспільства є ще досить низькою у порівнянні з європейськими країнами, важливо забезпечити ефективний контроль за дотриманням вимог законодавства. Зокрема, в цьому контексті важливо добитися підвищення правової свідомості усіх учасників дорожнього руху: як пішоходів і водіїв, так і організаторів пасажирських та вантажних перевезень. Особливу увагу слід приділити як так званим нелегальним перевізникам, які здійснюють пасажирські перевезення, нехтуючи навіть елементарними правилами здійснення пасажирських перевезень, так і любителям перевозити задля незначної наживи понаднормові вантажі. Адже перевантажена вантажівка не тільки руйнує дороги, вона й сама, будучи некерованою, створює потенційну загрозу. Саме тому очільник Уряду наполягав на використанні усіх доступних важелів впливу для того, щоб ще до настання жнив було ухвалено законопроект, який передбачає підвищену відповідальність за перевезення понаднормового вантажу не тільки перевізника, але й відправника та отримувача вантажів. Покарання повинно бути адекватним і невідворотним. А кошти від сплачених штрафів йтимуть, в тому числі, і на реалізацію інфраструктурних рішень, які сприятимуть підвищенню рівня безпеки автошляхів.
Але як неодноразово впродовж засідання наголошував Прем’єр-міністр, штрафи – не кінцева мета! Нас не цікавлять стягнені штрафи! Нас цікавить лише збережене життя і здоров’я наших громадян. Усі заходи повинні бути підпорядковані одному – на автошляхах не повинна йти ще одна неоголошена війна. Тому превентивні заходи, попри те, що мають достатньо віддалений в часі ефект, не повинні відходити на задній план.
З метою контролю за виконанням усіх поставлених завдань створено моніторинговий комітет під головуванням Ігора Діденка.
Щойно вчора, звітуючи за результатами діяльності Укртрансбезпеки у 2018 році, Михайло Ноняк зазначав: «Наша мета - максимальний потенційний економічний ефект від збереження автошляхів; від легалізації ринку перевезень, від зменшення втрат на відшкодування збитків, завданих життю та здоров’ю людей внаслідок ДТП». А досягнути її можливо лише максимально консолідувавши зусилля усіх дотичних органів центральної та місцевої влади.
Постановою Кабінету Міністрів України від 25.04.2018 № 320 прийнято зміни до пункту 16 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 № 1567, зокрема, габаритно-ваговий контроль може проводитися однією посадовою особою Укртрансбезпеки у разі залучення до рейдової перевірки посадових осіб відповідного підрозділу Національної поліції, Укравтодору, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Укртрансбезпеки та власника (балансоутримувача) пункту габаритно-вагового контролю, а також посадових осіб органу місцевого самоврядування та/або місцевої держадміністрації.
Отож механізм співпраці чітко виписаний, необхідно лише його дотримуватися - резюмував Михайло Ноняк.