Сьогодні відбулося засідання Колегії Державної служби України з безпеки на транспорті. А що воно останнє в цьому році, то мало на меті зробити попередні підсумки року, який минає та накреслити стратегічні плани на найближчу перспективу. Сьогодні Колегія Укртрансбезпеки за круглим столом Національного транспортного університету, який готує висококласних фахівців для роботи у транспортній галузі, зібрала і законодавців, і представників центральних та місцевих органів влади, і науковців, і представників активної громадськості та бізнесу для того, щоб, заслухавши звіти керівників як центрального апарату, так і територіальних органів, спільно напрацювати рекомендації щодо забезпечення більш ефективного виконання поставлених перед Укртрансбезпекою завдань. Розпочала роботу Колегія Укртрансбезпеки із урочистого внесення пластунами Вефлеємського вогню як символу миру. |
У вітальному слові Голова Державної служби України з безпеки на транспорті Михайло Ноняк зазначив: «Друзі, 2018 рік був непростим для команди очолюваної мною Служби, та достатньо результативним. Це рік закладення основ для побудови ефективної системи заходів контролю та превентивних заходів з метою забезпечення і дотримання високих безпекових стандартів (а це – потенційний економічний ефект від збереження автошляхів, від легалізації ринку перевезень, від зменшення втрат на відшкодування збитків, завданих життю та здоров’ю людей внаслідок ДТП); переведення в електронний формат адміністративних послуг (а це забезпечує відновлення довіри громадян до влади та руйнує підґрунтя для корупційних проявів); напрацювання ініціатив із внесення змін у чинні нормативно-правові акти з метою імплементації європейських стандартів в українські реалії. Якщо проривом 2017 року була закупка 78 мобільних лабораторій для здійснення заходів державного контролю за дотриманням перевізниками вимог чинного законодавства, то цей рік пройшов під знаком переведення в он-лайн формат адміністративних послуг, які надає Укртрансбезпека. Не даремно електронний сервіс Е-кабінет перевізника називають в ТОП – 5 серед сервісів державних послуг, які перемогли корупцію. Чому ми це робимо? Бо це – розвиток бізнесу, поліпшення інвестиційного клімату, а отже, і зростання економіки, і покращення життя кожного з нас. Держава – партнер. Ми будемо спілкуватися прозоро, взаємодіяти ефективно, працювати на результат!»
Народні депутати Ярослав Дубневич, голова Комітету Верховної Ради України з питань транспорту та Микола Величкович, перший заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму, акцентували увагу присутніх на хронічній недофінансованості Укртрансбезпеки (якщо у 2017 фінансування становило 54 % від потреби, у 2018 – 52%, то на 2019 рік у Бюджет України на фінансування Державної служби України з безпеки на транспорті закладено лишень 38.5 %), пообіцявши використати усі доступні їм платформи для того, щоб привернути увагу до цієї ситуації і сприяти її вирішенню. Адже це напряму впливає на ефективність виконання Укртрансбезпекою покладених на неї функцій.
Роман Чернега, Голова Державної служби України з питань праці акцентував на результативності співпраці Укртрансбезпеки та Держпраці. Завдяки підписаній у минулому році угоді про співпрацю, Укртрансбезпеці вдалося здійснити перевірки підприємств – порушників, попри існуючий мораторій на перевірки (адже на Держпраці в цьому році не розповсюджувався мораторій на перевірки). Та, зрештою, якщо підприємство, яке займається перевезенням, влаштовує водія офіційно, то це в результаті призводить до підвищення рівня безпеки. А отже, у виграші суспільство вцілому.
Виступили і два колишні міністри транспорту, члени Колегії Орест Климпуш – голова Всеукраїнського об’єднання організацій роботодавців автомобільного транспорту «Федерація роботодавців транспорту України» та Леонід Костюченко – президент Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України. Вони презентували інтереси бізнесу, перевізників. Фактично, їхні виступи – це коротка історія величезного пласту непростої роботи, яку Укртрансбезпека проводила в поточному році щодо впорядкування процесів видачі і контролю за використанням дозволів на здійснення міжнародних перевезень. Сьогодні ми вийшли на фінішну пряму робіт над модернізацією системи ЄІС1 «Дозвола» шляхом поблочного доповнення її додатковими можливостями, в результаті чого буде мінімізовано корупційні ризики.
Представники Київської міської державної адміністрації, Громадської ради Укртрансбезпеки озвучили свої пропозиції щодо консолідації зусиль з метою підвищення ефективності заходів Укртрансбезпеки, скерованих на реалізацію державної політики із забезпечення безпеки перевезень на наземному транспорті.
Друга частина сьогоднішнього засідання Колегії розпочалась з ґрунтовного аналізу роботи Укртрансбезпеки за одинадцять місяців 2018 року, проведеного першим заступником Голови Державної служби України з безпеки на транспорті В’ячеславом Дідківським у розрізі ефективності роботи кожного з територіальних органів Укртрансбезпеки за основними напрямками діяльності Служби. Більш детальний аналіз подали у своїх доповідях начальник Управління державного контролю на наземному транспорті Іван Тришкалюк, заступник начальника Управління організації безпеки та розслідування аварій і подій на наземному транспорті Іван Герега, заступник директора Департаменту надання адміністративних послуг на наземному транспорті Ярослав Лаврук та начальник Управління запобігання корупції Юрій Андрейко, начальник відділу оперативного коннтролю Михайло Огерук. Названо територіальні органи- лідери та аутсайдери. Керівникам останніх довелось пояснити такий стан справ в очолюваних ними управліннях. Михайло Ноняк наголосив, що це не просто попередження, адже більшість керівників управлінь-аутсайдерів під час процедури державного оцінювання отримали незадовільну оцінку, а отже, через три місяці звітуватимуть повторно і показники очолюваних ними управлінь будуть визначальними. «Нічого особистого. Але на ключових посадах очолюваної мною структури повинні бути виключно ефективні управлінці, які будуть рушіями реформ, що ми започаткували, і які мусимо довести до логічного завершення», - резюмував Голова Укртрансбезпеки.