У вівторок, 10 листопада, відбувся ІІ Міжнародний конгрес з безпеки на транспорті, який проходить у рамках Всеукраїнського Тижня безпеки дорожнього руху в Україні.
У ньому взяли участь заступник начальника Управління організації, безпеки та розслідування аварій і подій на наземному транспорті - начальник відділу аналізу аварійності та організації безпекових заходів Іван Герега та начальниця відділу ліцензування Департаменту надання адміністративних послуг на наземному транспорті Наталка Будчик.
Іван Герега розповів про діяльність ДСБТ у сфері організації безпеки пасажирських перевезень та розслідування аварій на наземному транспорті.
«Головне завдання Укртрансбезпеки – забезпечення безпеки автоперевезень. Наші функції – контроль та нагляд за виконанням ліцензійних умов, сертифікація, а також здійснення профілактичних заходів», - сказав він.
З початку року інспекторами Укртрансбезпеки перевірено понад 600 тис. транспортних засобів. За виявлені порушення накладено штрафів на 135 млн гривень.
Основний критерій, який характеризує рівень безпеки перевезень, – це кількість дорожньо-транспортних пригод та їх наслідки. За 10 місяців 2020 року на автошляхах України сталося 1436 ДТП за участю автомобільного транспорту, що надає послуги з перевезення пасажирів та небезпечних вантажів автомобільним транспортом. 103 особи загинули та 772 отримали травми. Більше половини із цих аварій сталося з вини водіїв (768).
«Це показова статистика. Такі цифри свідчать про неналежну дисциплінованість перевізників. Перевезення мають бути якісними, комфортними та безпечними для людей, які користуються громадським транспортом», - наголосив Іван Герега.
Також Укртрансбезпека проводить технічні розслідування ДТП за участю ліцензійного транспорту, тут головне завдання – визначення всіх причин, які призвели до тяжких наслідків. Щорічно працівниками ДСБТ проводиться близько 500 таких розслідувань. Для покращення якості розслідувань розроблений пілотний проєкт із впровадження механізму динамічного моделювання транспортних подій. Йде мова про відтворення подій та визначення «фактора конфлікту», який призвів до аварії, моделювання альтернативного сценарію за умови усунення цього фактора. Таке моделювання стане додатковим аргументом при розробленні рекомендацій.
Наталка Будчик розповіла про ліцензування перевезень. «Насамперед, щоб перевезення були якісними та безпечними, транспортний засіб має відповідати вимогам. Вони прописані в нормативних документах і залежать від виду перевезень. Ліцензування є дуже важливим у контексті безпеки на наземному транспорті. Більшість аварій стається через порушення водіями правил дорожнього руху, високий рівень зносу транспортних засобів, використання транспортних засобів, що підлягають списанню, маніпуляції із пристроями обмеження швидкості (приведення їх у неробочий стан), перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів легковими автомобілями тощо.
«До речі, у нас працює Електронний кабінет перевізника, де за номерним знаком можна перевірити, чи є ТЗ ліцензований, хто є його власником. Тут є вся інформація про перевізника», -також зауважила Наталка Будчик.
За її даними, все більше перевізників звертається за отриманням адміністративних послуг через Електронний кабінет перевізника. Кількість заяв на отримання ліцензій в порівнянні з минулим роком зросла на 80%. Крім того, зараз до затвердження розробляються нові ліцензійні умови. Документ готується Уктртрансбезпекою та Міністерством інфраструктури.
Нагадаємо: Всеукраїнський тиждень безпеки дорожнього руху в Україні відбувається двічі на рік з метою підвищення безпеки дорожнього руху в Україні, у рамках Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху 2011-2020 років, проголошеного Резолюцією Генеральної Асамблеї ООН № 64/255 від 10.05.2010.
Повну відеотрансляцію можна подивитися за посиланням