Що змінилося із появою на основних автошляхах автоматизованих станцій контролю габаритно-вагових норм вантажного транспорту:
- Розірвано корупційний ланцюг, який поєднував тих, хто зважує і тих, хто за хабарі хотів їздити із перевантаженням по 60 – 80 тон.
- Там, де працюють WIM-станції водіям більше не потрібно стояти в кілометрових чергах, щоб заїхати на ваги.
- Зникли «рєшали» і «блатні» перевізники, які нагло об’їжджали чергу на стаціонарні пункти габаритно-вагового контролю.
- Рух автодорогами став безпечнішим.
- У 2022 році державний бюджет отримав 53,8 млн грн від сплати штрафів за порушення габаритно-вагових норм.
- Після завершення тестового режиму роботи WIM-станцій у вересні 2021 року кількість порушень габаритно-вагових норм впала на 95%, а в серпні 2022 року стала у 5,5 разів менша, ніж була у січні.
І нарешті! Зараз, на наших очах формується цивілізований ринок автоперевезень, який дотримується норм та правил. І це головна мета – зберегти дорожню інфраструктуру від передчасного руйнування перевантаженим транспортом. За оцінками експертів, до 2030 року це дозволить інвестувати в національні потужності до $40 млрд за рахунок економії на необхідність щорічного відновлення автомобільних доріг.
Відновлення станцій та розвиток проєкту
У 2022 році ми планували запустити понад 100 станцій WIM. Після 24 лютого, 3 станції було пошкоджено в ході бойових дій, 14 перебувають в зоні бойових дій, 6 – на тимчасово окупованій території, будівництво 18 комплексів було зупинено через направлення раніше виділених коштів на проєкти оборони країни. У травні ми перезапустили 14 станцій, у серпні їх працює вже 35. За прогнозом, цього місяця запустимо ще 5 станцій, а у жовтні кількість працюючих WIM має бути 49. В перспективі із розвитком мережі станцій Weight in-motion, буде повністю ліквідовано не зручні та корупційно токсичні стаціонарні пункти ГВК. Зараз працюємо над тим, щоб штрафи, зафіксовані WIM-станціями можна було сплачувати через додаток «ДІЯ».