У понеділок, 22 листопада, Державна служба України з безпеки на транспорті отримала перше судове рішення на свою користь у справі щодо автоматичної фіксації порушень габаритно-вагових норм.
Херсонський міський суд Херсонської області відмовив приватному підприємцю Олегу Володимировичу В. у задоволенні позову, в якому він вимагав скасувати накладений на нього штраф 8500 грн за перевантаження транспортного засобу, зафіксоване в автоматичному режимі.
Суд залишив у силі постанову Укртрансбезпеки про адміністративне правопорушення за перевантаження транспортного засобу.
Нагадаємо, система автоматичної фіксації порушень габаритно-вагових норм (WIM - Weight-in-Motion) почала працювати з 1 жовтня 2021 року.
З початку роботи WIM-комплексів Укртрансбезпека склала 1427 постанов на суму 23 млн грн, з яких сплачено понад 3 млн гривень.
На даний момент найбільше порушень зафіксовано в Полтавській (траса М-22), Кіровоградській (траса Н23) та Київській (траса М07) областях, а найменше порушень – у Волинській, Закарпатській та Житомирській областях.
Кількість порушень з початку роботи системи зменшилася на 95%
ЯК ПРАЦЮЄ СИСТЕМА АВТОМАТИЧНОЇ ФІКСАЦІЇ ПОРУШЕНЬ?
За допомогою вмонтованих в дорожнє покриття датчиків, система WIM (Weigh-in-Motion) дозволяє визначити вагу автомобіля. Камери фіксують швидкість, габарити та номерні знаки транспортних засобів. Дані про порушення передаються та опрацьовуються в Центрі обробки даних Державної служби України з безпеки на транспорті. Інспектор не може скасувати зафіксоване порушення, а порушник не має можливості «домовитися» з інспектором Укртрансбезпеки.
З 1 жовтня порушувати встановлені габаритно-вагові норми стало не вигідно для ведення бізнесу, адже штрафи значно підвищено у залежності від розміру перевантаження:
від 5 % до 10 % - 8 500 грн
від 10 % до 20 % - 17 000 грн
від 20% до 30 % - 34 000 грн
більше 30 % - 51 000 грн
ЧОМУ ВАЖЛИВО ЗМУСИТИ ПЕРЕВІЗНИКІВ ДОТРИМУВАТИСЯ ГАБАРИТНО-ВАГОВИХ НОРМ?
Руйнівний вплив на дорогу навіть від 25% перевантаження збільшується в три рази і дорівнює руху 70,5 тисяч (!) автомобілів. Кожен п’ятий кілометр зруйнованих доріг – це наслідок саме перевищенням допустимих вагових норм.
Наша мета - не нарахувати якомога більше штрафів, а захистити дороги та мотивувати перевізників та вантажовідправників НЕ порушувати, дотримуватися правил і запобігти руйнуванню доріг.
Майданчики WiM буде розміщено на всіх ключових дорожніх і мостових об’єктах проєкту «Велике будівництво».