2018: яким він був для нас У Публічному звіті Голови Державної служби України з безпеки на транспорті на 2018 рік з метою реалізації державної політики із забезпечення безпеки вантажних та пасажирських перевезень на наземному транспорті, як пріоритетні, ставились завдання: |
( це – розвиток бізнесу, поліпшення інвестиційного клімату, а отже, і зростання економіки, і покращення життя кожного з нас).
Сьогодні вже можемо підсумовувати.
У 2018 ми заклали фундамент для прозорого спілкування з громадянами.
Ми запровадили низку електронних сервісів, відкрили доступ до 18 реєстрів. Е-кабінет перевізника називають у ТОП – 5 серед сервісів державних послуг у 2018 році, які покликані перемогти корупцію. У планах на найближче майбутнє – електронний протокол.
Ми вибудовували ефективну систему взаємодії з органами центральної та місцевої влади (Національна поліція України, Державне агентство автомобільних доріг України , Державна служба України з питань праці, Генеральна Прокуратура України), громадськістю.
Ми не скаржились на обмеженість повноважень (хоч у наших європейських колег їх значно більше). Натомість шукали можливості їх розширити за рахунок консолідації зусиль з іншими органами центральної та місцевої влади.
Завдяки підписанню Плану взаємодії Державної служби України з безпеки на транспорті та Національної поліції України, який закріпив процедуру інформування підрозділів Нацполіції територіальними органами Укртрансбезпеки про виявлені під час здійснення заходів державного контролю порушення, віднесені до повноважень Нацполіції, для оперативного вжиття заходів, спільні заходи державного контролю за дотриманням перевізниками вимог законодавства були більш ефективними і системними.
Також і Угода про співпрацю між Державною службою України з безпеки на транспорті і Державною службою України з питань праці в умовах діючого у 2017-2018 роках мораторію на перевірки була вагомим моментом у процесі підвищення ефективності системи заходів державного контролю, які проводить Укртрансбезпека.
4 квітня 2018 року за ініціативи Голови Державної служби України з безпеки на транспорті Михайла Ноняка відбулася спільна нарада керівництва Укравтодору та Укртрансбезпеки, де було озвучено план взаємодії щодо побудови нових майданчиків, придатних для проведення вимірювання габаритно-вагових параметрів. Планувалось, що до кінця року їх повинно бути 249. Це дозволило б перекрити від «перевантажень» основні магістралі.
Щоправда, на кінець 2018 року їх кількість сягнула лише121.
На особливому контролі завжди є претензійно - позовна робота. Адже якщо йдеться про штрафні санкції у великих розмірах, то їх стягнення на користь Державного бюджету України зазвичай доводиться забезпечувати у судовому порядку.
Залучивши органи прокуратури в частині представництва інтересів держави в судах, вдалося суттєво зменшити різницю між загальною сумою накладених штрафних санкцій і коштами, сплаченими до бюджету. Показово, що в 2016 році сума застосованих штрафних санкцій приблизно у шість разів перевищувала суму надходжень до бюджету, у 2017 році - в чотири рази, а у 2018 році - удвічі.
Регулярно проводились комплексні превентивні заходи в масштабах країни, покликані забезпечити зростання загального рівня правової свідомості громадян.
Якщо ж підсумовувати результати за основними показниками діяльності Укртрансбезпеки, то:
Державною службою України з безпеки на транспорті у 2018 році перевірено 1 026 068 транспортних засобів.
В ході перевірок виявлено 134 297 порушень автотранспортного законодавства.
Накладено адміністративних та адміністративно-господарських штрафів на загальну суму 85 758 739 гривень та нараховано плати за проїзд дорогами загального користування за перевищення габаритно-вагових параметрів 3 592 398 євро.
Перераховано до Державного бюджету України коштів за рахунок сплачених адміністративних та адміністративно-господарських штрафів на загальну суму 57 404 358 гривень та плати за проїзд дорогами загального користування за перевищення габаритно-вагових параметрів 30 973 011 гривень.
Отже Державний бюджет України отримав 88 377 369 гривень внаслідок здійснення Укртрансбезпекою заходів державного нагляду (контролю).
Також до бюджету надійшло 47 374 212 гривень за надані Державною службою України з безпеки на транспорті адміністративні послуги.
Тобто у 2018 році до Державного бюджету України за основними показниками діяльності Укртрансбезпеки надійшло 135 751 581 гривень, що на третину більше, ніж у 2017 році. І це при тому, що у 2018 році Укртрансбезпека була профінансована лише трохи більше ніж на половину від потреби ( 145 мільйонів 68 тисяч гривень було доведено на потреби Служби в минулому році)!
Ось таким був для нас 2018 рік. Попередні підсумки зроблено. Можна складати нові плани. Якими вони будуть? Однозначно, вищими, більш амбітними. Та незмінними залишаться орієнтири. Як і в попередньому році, ми будемо спілкуватися прозоро, взаємодіяти ефективно, працювати на результат.