Укртрансбезпека зібрала експертів за круглим столом

      Пошук ефективних шляхів реалізації транспортного потенціалу України в реаліях сьогодення і як результат – створення економічно привабливого транзитного транспортного мосту, що поєднуватиме країни Європи та Азії. Саме такою була мета круглого столу на тему: «Транзитний потенціал України у розрізі автомобільних перевезень», який організувала і провела  Державна служба України з безпеки на транспорті 20 березня  2018 року спільно зі Службою безпеки України.
   Серед учасників – Ігор Діденко, народний депутат України, голова підкомітету з питань безпеки автодорожнього руху Комітету Верховної Ради України з питань транспорту; Михайло Ноняк, Голова Державної служби України з безпеки на транспорті; В’ячеслав Дідківський, перший заступник Голови Державної служби України з безпеки на транспорті; представники Міністерства інфраструктури України:

Віктор Сасін, директор департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку та автомобільних перевезень, Олег Сірий, заступник директора департаменту – начальник відділу розвитку мережі автомобільних доріг та супутньої інфраструктури, Антон Щелкунов, начальник Управління безпеки на транспорті та технічного регулювання; Орест Климпуш, міністр транспорту України (1992 – 1994 рр.);  представники Служби безпеки України  Дмитро Нєвєдров та Євген Макаров,  Укравтодору – Олег Федоренко,  Національної поліції України – Олексій Білошицький, представники Київської, Донецької, Житомирської, Волинської, Львівської  обласних державних адміністрацій, Європейської бізнес асоціації (European Business Association – EBA), українських та іноземних ділових кіл, міжнародних організацій, громадськості.

    З вітальним словом виступив Михайло Ноняк. На його переконання, Україна для того, щоб сповна реалізувати свій потенціал транзитної держави, повинна забезпечити не тільки наявність відповідного рівня автошляхів та інфраструктури, а й належний рівень безпеки перевезень, як пасажирських, так і вантажних. Тому Голова Державної служби України з безпеки на транспорті детально зупинився на тих кроках, які Укртрансбезпека робить для того, щоб бути максимально ефективною у реалізації державної політики із забезпечення безпеки на транспорті. А це:
- вибудовування ефективної системи заходів контролю та превентивних заходів з метою забезпечення і дотримання високих безпекових стандартів, що передбачає роботу над створенням єдиної бази перевізників,  доукомплектацію нових мобільних лабораторій засобами фото- і відеофіксації, модулями 3G, генераторами, які б дали можливість цілодобово здійснювати заходи контролю, а також навчання персоналу, як теоретичні, так і практичні, скажімо, у форматі спільних патрулювань із фахівцями з європейських країн;
 

- переведення в електронний формат адміністративних послуг і усунення корупційної складової на етапі прийняття рішення про той чи інший правочин;
- напрацювання ініціатив із внесення змін у чинні нормативно-правові акти з метою імплементації європейських стандартів в українські реалії.

     Ігор Діденко як представник законодавчої влади висловив особисте переконання в тому, що Україна просто зобов’язана використати свій транзитний потенціал. Але для того потрібно всім органам влади, як законодавчої, так і виконавчої, мати чітке розуміння стратегічних потреб. Скажімо, закони потрібно ухвалювати не ті, з якими буде комфортно працювати, а які є на часі. А органам виконавчої влади потрібно максимально трансформуватися  під вирішення нагальних суспільних потреб. Укртрансбезпека, на його думку, повинна бути не тільки і не стільки органом контролю, а великою мірою дорадчим органом. Тобто вона мала б бути свого роду  медіатором між дотичними міністерствами (а це не тільки Міністерство інфраструктури України, а й Міністерством освіти і науки України та інші), державними установами і організаціями у процесі створення ефективної системи превентивних заходів, що дозволяла б громадянину України в найширшому розумінні реалізувати своє право, гарантоване Конституцією України, жити в безпечному світі.

   У ході засідання учасники круглого столу активно обговорювали питання напрацювання механізмів інтеграції України в європейську транспортно-логістичну систему через впровадження ефективного державного управління; забезпечення динамічного розвитку інфраструктури; створення прозорої та ефективної системи допуску комерційного транспорту до ринку перевезень; вибудовування дієвої системи державного нагляду та контролю за безпекою на комерційному транспорті; проведення технічного нагляду і як результат – реалізації зовнішньоторговельних зв’язків України, залучення транзиту та збільшення обсягів валютних надходжень, оптимізації товаропотоків, інтенсифікації господарських зв’язків з ЄС.

      Орест Климпуш, виступивши на завершення дискусії, фактично зробив ґрунтовний підсумок. Найперше він звернув увагу присутніх на те, що Укртрансбезпека, роблячи ряд кроків у стратегічно важливих напрямках, не має достатньо повноважень для того, щоб бути максимально ефективною. До слова, про це неодноразово говорили і міжнародні експерти, які працювали спільно з нашими інспекторами. Скажімо, зараз триває тиждень у рамках Твіннігу, метою якого є навчити наших інспекторів перевіряти правильність і безпечність транспортування небезпечних вантажів залізницею. Так от, Алехандро Давід Мартос Родрігез, Голова служби вантажоперевезень та небезпечних вантажів Агентства з безпеки залізниць Королівства Іспанії, свій інструктаж розпочав словами: «Уявімо, що ви вже в Європі і маєте повноваження, як і інспектори з Євросоюзу».

     Ще однією порадою екс-міністра для підвищення транзитного потенціалу України було перенесення на кордон пунктів видачі дозволів на міжнародні перевезення.

     І, як зазначив на завершення, Ігор Діденко, найкращим початком наступного круглого столу буде інформація про те, що вдалося знайти можливість реалізувати більшу частину з них.


Переглянути всі новини