«Забезпечення реалізації державної політики з питань безпеки на автомобільному транспорті. Основні досягнення та перспективи» - виступ Голови Укртрансбезпеки Михайла Ноняка

«Забезпечення реалізації державної політики з питань безпеки на автомобільному транспорті.
Основні досягнення та перспективи»
- виступ Голови Укртрансбезпеки Михайла Ноняка на міжнародному круглому столі 

«Міжнародні норми та стандарти в сфері безпеки на транспорті. Проблематика та передова практика»

 

Шановні колеги, присутні!

        Досвід розвинених країн показує, що забезпечення безпеки перевезення пасажирів та вантажів автомобільним транспортом загального користування вимагає послідовної роботи з підготовки та виконання комплексних заходів.

        Одним із векторів Стратегії сталого розвитку «Україна - 2020», затвердженого Указом Президента України у січні 2015 року, визначено вектор безпеки, який зокрема передбачає, що особливу увагу потрібно приділити безпеці життя та здоров’я людини.        Ще один важливий вектор розвитку - це забезпечення сталого розвитку держави, проведення структурних реформ та, як наслідок, підвищення стандартів життя.
Одною із складових перетворень визначено реформу транспортної інфраструктури.

       

        Постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 103 утворено Державну службу України з безпеки на транспорті, яка розпочала свою діяльність на початку поточного року.

        Основними завданнями служби є реалізація державної політики з питань безпеки на автомобільному транспорті загального користування, зокрема:

  • державний контроль за дотриманням автоперевізниками вимог автотранспортного законодавства;
  • ліцензування господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів;
  • проведення технічного розслідування та аналіз причин дорожньо-транспортних пригод, катастроф, аварій, подій на автомобільному, міському електричному, залізничному транспорті;
  • ведення обліку катастроф, аварій, пригод, подій;
  • розроблення профілактичних заходів щодо запобігання їх виникненню та контроль виконання (впровадження) цих заходів;
  • інших заходів.

        Основним критерієм забезпечення безпеки перевезень, є зниження кількості пригод та тяжкості їх наслідків.

        Коротко зупинюсь на показниках аварійності.

       Згідно статистичних даних за 10 місяців 2016 року на автошляхах України сталося 1330 дорожньо-транспортних пригод за участю перевізників, які надають послуги із перевезення пасажирів та небезпечних вантажів автомобільним транспортом, 117 осіб загинули та 1462 отримали травми.

        Із зазначеної кількості аварій з вини водіїв ліцензованого автомобільного транспорту за вказаний період сталось 645 дорожньо-транспортних пригод, в яких 31 особа загинула, а 639 отримали травми різного ступеня тяжкості.

        За аналогічний період 2015 року на автодорогах України з вини водіїв ліцензованого автомобільного транспорту було допущено 1021 дорожньо-транспортних пригод, в яких 58 осіб загинули та 648 отримали травми.

       Таким чином рівень аварійності з вини водіїв ліцензованого автомобільного транспорту знизився на 36,8%, кількість загиблих осіб у ДТП зменшилася на 46,6%, а кількість травмованих осіб зменшилась на 1,4%.

        Проведений аналіз аварійності показав, що основними причинами настання цих дорожньо-транспортних пригод є:

  • порушення правил маневрування (49 %);
  • порушення правил проїзду перехресть (22%);
  • пе ревищення швидкості руху (15 %);
  • виїзд на смугу зустрічного руху (14 %).

        Супутніми причинами, що могли вплинути на виникнення ДТП і тяжкість їх наслідків є:

  • невідповідність колісних транспортних засобів вимогам правил, нормативів і стандартів України при переобладнанні транспортних засобів;
  • невідповідність технічного стану транспортних засобів;
  • використання для перевезення пасажирів на маршрутах загального користування переобладнаних транспортних засобів;
  • невиконання автомобільними перевізниками вимог автотранспортного законодавства;
  • незадовільний стан дорожньої інфраструктури.

        За результатами проведених розслідувань для усіх причетних органів державної влади, а саме Укравтодору, ДП «ДержавтотрансНДІпроекту», Укртрансбезпеці, а також  автомобільним перевізникам розроблені та надані рекомендації щодо виконання заходів для забезпечення безпеки перевезень пасажирів та попередження таких ДТП у майбутньому.

        Слід зазначити, що з даної кількості ДТП у межах міст сталося 439 аварій, що становлять 68 % від загальної кількості ДТП з вини водіїв ліцензованого автомобільного транспорту.

        У даних ДТП 13 осіб загинуло, що становить 42 % від загальної кількості загиблих та 424 особи або 66 % від загальної кількості отримали травми.

       Викликає велике занепокоєння аварійність на залізничних переїздах. З початку поточного року на переїздах сталося 62 дорожньо-транспортні пригоди, що на 19 % більше у порівнянні з минулим роком.

        Загалом, на залізничному транспорті відбулось 13 серйозних інцидентів, що на 52 % менше ніж у 2015 році, а кількість інцидентів становить 385, що зменшилась на 21 %.

       Протягом 10 місяців поточного року центральним апаратом Укртрансбезпеки проведено 8 технічних розслідувань резонансних дорожньо-транспортних пригод на автомобільному транспорті, а також організовано проведення територіальними органами Укртрансбезпеки 159 зазначених розслідувань.

        Серед яких, слід відмітити найбільш тяжку аварію, яка сталася 15.07.2016 поблизу с. Чапаївка Миколаївської області. Водій вантажного автомобіля
Рено-Преміум відволікся від керування, знаходячись в стані алкогольного сп’яніння, виїхав на смугу зустрічного руху, де допустив зіткнення з автобусом Мерседес-Бенц-313СДІ, після чого автобус з’їхав у кювет з перекиданням.

        Внаслідок ДТП 3 пасажири автобуса загинули та ще 15 пасажирів отримали травми різних ступенів тяжкості.

       На підставі матеріалів розслідування Укртрансбезпекою здійснено ряд заходів, зокрема проінформовано Національну поліцію про причини даної аварії з метою недопущення подібних ситуацій у майбутньому.

        Крім того, з метою підвищення рівня безпеки на автомобільному транспорті службою здійснюється державний контроль, який є вагомим важелем впливу на стан безпеки руху в цілому.

    Так, лише протягом поточного року працівниками Укртрансбезпеки в ході здійснення державного контролю перевірено понад 470 тис. транспортних засобів та застосовано до порушників автотранспортного законодавства штрафних санкцій на загальну суму майже 55,5 млн. грн., з яких 20,6 млн. грн. перераховано до Державного бюджету України.

        Також, Укртрансбезпекою та її територіальними органами прийнято участь спільно з територіальними підрозділами МВС України, Національної поліції України, обласних, районних, міських державних адміністрацій, громадськими організаціями, представниками засобів масової інформації у проведенні комплексів профілактичних заходів «Автобус – 2016», «Увага! Серпень - масові перевезення», «Тиждень безпеки дорожнього руху».

        Під час здійснення зазначених заходів проведено наради з власниками транспортних засобів, автомобільними перевізниками та підприємствами міського електричного транспорту, що здійснюють перевезення пасажирів і вантажів, на яких було приділено увагу питанням забезпечення безпеки дорожнього руху, зокрема, доведено рекомендації, розроблені за результатами технічних розслідувань.

        Велика увага також приділяється удосконаленню нормативно-правового забезпечення. Наразі розроблено ряд актів, впровадження яких значно підвищить стан безпеки перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, зокрема:

на розгляді Уряду заходяться проекти Законів України «Про приведення законодавства України у сфері автомобільного транспорту у відповідність з актами Європейського Союзу», «Про залізничний транспорт», які розроблені на виконання Плану заходів  з імплементації Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, на 2014-2017 роки.

        З прийняттям вищевказаних законів буде запроваджено Європейські принципи з  отримання ліцензії, придорожнього контролю, системи підготовки (перепідготовки) водіїв комерційного транспорту та ряду інших заходів.

        Також розроблено проекти наказів Міністерства інфраструктури України:

  • «Про затвердження Порядку обліку і аналізу дорожньо-транспортних пригод на автомобільному та міському електричному транспорті»,
  • «Про затвердження Положення про Систему управління безпекою руху на автомобільному транспорті;

        Поряд з цим, в рамках проекту Twinning за участю міжнародних експертів забезпечено проведення підвищення кваліфікації інспекторського складу Укртрансбезпеки, який задіяний для здійснення та проведення технічних розслідувань дорожньо-транспортних пригод.

        На даний час проводиться робота по укомплектуванню штату та оголошено конкурс на зайняття вакантних посад. У кінці жовтня обрано заступників керівника Укртрансбезпеки.

        І на останнє слід відмітити, що так як служба працює менше року   робота по її удосконаленню продовжується.

        Питання забезпечення безпеки перевезень знаходиться на постійному контролі.

 

​Презентация.
Забезпечення реалізації державної політики з питань безпеки на автомобільному транспорті. Основні досягнення та перспективи

 



Переглянути всі новини