З 14 червня 2016 року в Україні набрав чинності наказ Міністерства інфраструктури України від 26.04.2016 № 158 «Про внесення змін Порядку визначення мінімального складу екіпажу судна», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.05.2016 за № 763/28893, який розроблено Державною службою України з безпеки на транспорті з урахуванням пропозицій судновласників. В сучасних умовах нові морські та річкові судна оснащаються новими механізмами та приладами. Зокрема експлуатація головних енергетичних установок, які забезпечують рух суден, може здійснюватися в повністю автоматизованому режимі без постійної присутності обслуговуючого персоналу в машинних приміщеннях. |
Таким суднам присвоюється клас автоматизації «А» і на них звичайно достатньо лише одного суднового механіка для технічного обслуговування енергетичних установок. Такі та інші новітні технічні та технологічні впровадження дозволяють зменшити кількість суднового екіпажу без зниження рівня безпеки судноплавства. Зазначене зменшення призводить до зменшення фінансового навантаження на судновласників.
Таким чином, відтепер власники автоматизованих суден, що мають символ «А» у формулі класу судна зможуть отримати свідоцтво про мінімальний склад екіпажу суден, яким буде вимагатися менша кількість членів екіпажу. Це надасть змогу судновласникам направити зекономлені кошти на додаткове технічне оснащення суден або на придбання нових сучасних суден.
Також, зазначеним наказом затверджено єдині вимоги для судновласників під час підготовки обґрунтування мінімального складу екіпажу судна, спрощено вимоги до переліку документів необхідних для отримання свідоцтва про мінімальний склад екіпажу, а також скорочено терміни для його оформлення.