Інформація щодо результатів проведення
Комісією, що утворена наказом Укртрансбезпеки від 24.06.2016 № 326 «Про утворення комісії з технічного розслідування обставин та причин дорожньо-транспортної пригоди» проведено розслідування обставин і причин дорожньо-транспортної пригоди, що сталася 23.06.2016 близько 07 год. 30 хв. на перехресті вулиць Купріна та Митрополитський в м. Маріуполі Донецької області за участю автобусів Богдан-А092 (перевізник ФОП Лещищак Я.С., м. Маріуполь, Донецької області), ЛАЗ-695Т (перевізник ТОВ «Володарськавто», смт. Володарське (Нікопольське), Донецької області) та вантажного автомобіля МАЗ-543240 (належить ТОВ «Соціновація»). В ході розслідування встановлено, що 23.06.2016 близько 07 год. 30 хв. в м. Маріуполі Донецької області, водій автобуса Богдан-А092, здійснюючи перевезення 17 пасажирів за міським маршрутом № 153 «АС-2 – ОМР «Східний»», на перехресті нерівнозначних доріг не надав перевагу в русі, виїжджаючи з другорядної дороги на головну, та допустив зіткнення з вантажним автомобілем МАЗ-543240 та автобусом ЛАЗ-695Т, який здійснював перевезення 6 пасажирів за маршрутом смт. Володарське (АС) – Маріуполь-2 (АС)».
|
Внаслідок дорожньо-транспортної пригоди 16 пасажирів отримали травми різних ступенів тяжкості. Згідно з журналом щозмінного передрейсового медичного огляду, водій автобуса Богдан-09202, пройшов у медпрацівника передрейсовий медичний огляд о 04 год. 10 хв. на підприємстві ТОВ «Азовське АТП 875222» та о 04 год. 15 хв. подав автобус Богдан-А09202, для проходження передрейсового технічного огляду транспортного засобу, про що свідчить відповідна відмітка в журналі реєстрації операцій перевірки технічного стану КТЗ, механіку відділу технічного контролю ТОВ «Азовське АТП 875222», на момент перевірки технічний стан автобуса відповідає вимогам. |
Після чого прибув на АС-2 для посадки пасажирів та подальшого обслуговування маршруту № 153 АС-2 - ОМР «Східний». Водій автобуса ЛАЗ-695Т, пройшов медичний огляд на ТОВ «Володарськавто» та був допущений до керування медпрацівником. Після чого пройшов передрейсовий технічний огляд транспортного засобу, про що свідчить відповідна відмітка в журналі реєстрації операцій перевірки технічного стану КТЗ контрольно-пропускним пунктом. На момент перевірки технічний стан автобуса відповідає вимогам. Автобус ЛАЗ-695Т був поданий на заміну, для обслуговування маршруту Маріуполь – Володарське (Нікольське) у зв’язку з технічною несправністю автобусу ЛАЗ 695Н СПГ, не замінивши трафарет. Проаналізувавши журнал реєстрації щозмінного передрейсового та післярейсового медичних оглядів водіїв, журнал реєстрації операцій перевірки технічного стану КТЗ контрольно-пропускним пунктом та журнал обліку виїзду та заїзду автомобілів у гараж ФОП Лещищак Я.С. робочий час водія в період з 16.06.2016 по 23.06.2016 складав більше 15 годин на добу, а міжзмінний відпочинок водія, протягом двадцятичотиригодинного періоду, складає менше 10 послідовних годин, чим порушено вимоги пунктів 2.2., 5.1., Положення про робочий час та відпочинок водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 07.06.2010 № 340. Також схожа ситуація складається із організацією роботи водіїв транспортних засобів, режиму їх праці та відпочинку на ТОВ «Володарськавто». Проаналізувавши журнал реєстрації операцій перевірки технічного стану КТЗ контрольно-пропускним пунктом та журнал передрейсового та післярейсового медичного огляду водіїв ТОВ «Володарськавто» робочий час водія в період з 16.06.2016 по 23.06.2016 складав близько 15 годин на добу, тобто за 8 днів робочий час склав близько 120 годин, чим порушено вимоги пунктів 2.2., 5.1. Положення про робочий час та відпочинок водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 07.06.2010 № 340. За результатами технічного розслідування комісія попередньо прийшла до висновку, що основною причиною скоєння дорожньо-транспортної пригоди є порушення водієм автобуса, Богдан-А09202 вимог Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306, а саме:
б) бути уважним, стежити за дорожньою обстановкою, відповідно реагувати на її зміну, стежити за правильністю розміщення та кріплення вантажу, технічним станом транспортного засобу і не відволікатися від керування цим засобом у дорозі;
Супутніми причинами, що могли вплинути на виникнення ДТП і тяжкість його наслідків, є: Порушення ФОП Лещищак Я.С. вимог: статей 17, 18 Закону України «Про автомобільний транспорт», Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України 07.06.2010 № 340, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14.09.2010 за № 811/18106, Порядку розроблення та затвердження паспорта автобусного маршруту, затвердженого наказом Мінтрансзв’язку від 07.05.2010 № 278. Порушення ТОВ «Володарськавто» вимог: статей 18, 34 Закону України «Про автомобільний транспорт», статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт», Правил охорони праці на автомобільному транспорті, затверджених наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 09 липня 2012 року № 964, затверджених в Міністерстві юстиції України 01 серпня 2012 року за № 1299/21611. |