Інформація про результати проведення технічних розслідувань обставин та причин резонансних ДТП

        На сьогодні в Україні в дорожньо-транспортних пригодах (далі – ДТП) в середньому за одну добу гине близько 10 осіб, близько 100 осіб отримують травми різного ступеню тяжкості.

        Забезпечення безпеки перевезення пасажирів та вантажів автомобільним транспортом загального користування вимагає послідовної роботи з підготовки та виконання комплексних заходів.

        Проведений аналіз аварійності показав, що основними причинами настання цих дорожньо-транспортних пригод є:

  • порушення правил маневрування (49 %);
  • порушення правил проїзду перехресть (22%);
  • перевищення швидкості руху (15 %);
  • виїзд на смугу зустрічного руху (14 %).

        У відповідності до Порядку технічного розслідування дорожньо-транспортних пригод, катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України 23.06.2015 № 231, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.07.2015 за № 818/27263, Укртрансбезпекою організовано та проведено майже 250 технічних розслідувань ДТП з постраждалими.

 

        Слід відмітити дорожньо-транспортні пригоди державного рівня з тяжкими та дуже тяжкими наслідками розслідувались апаратом Укртрансбезпеки, зокрема:

        ► 14.07.2016 сталася дорожньо-транспортна пригода в Одеській області, за участю легкового автомобіля Опель-Комбо, автобуса БАЗ-А079.23 та легкового автомобіля Шевроле-Авео, травми отримали водій та 21 пасажир автобуса і 2 пасажири легкового автомобіля Опель-Комбо.

14.07.2016 Одеська область, 1-0-24

 

        ► 15.07.2016 дорожньо-транспортна пригода сталася в Миколаївській області, за участю вантажного автомобіля Рено-Преміум з напівпричепом Groenewegen Dro 12-27, водій якого відволікся від керування, знаходячись в стані алкогольного сп’яніння, виїхав на смугу зустрічного руху, де допустив зіткнення з автобусом Мерседес-Бенц 313. Водій автобусу здійснював перевезення 18 пасажирів за маршрутом «Миколаїв (АС Південна) – Коблеве (б/в Зоря)», після чого автобус з’їхав у лівий по ходу руху кювет, де перекинувся на лівий бік.

        Внаслідок дорожньо-транспортної пригоди 1 пасажир автобуса від отриманих травм загинув на місці пригоди, 2 пасажири автобуса від отриманих травм померли в лікарні, ще 15 пасажирів автобуса отримали травми та були доставлені до лікарні.

15.07.2016 Миколаївська область, 1-3-15

 

        ► 22.08.2016 сталася дорожньо-транспортна пригода в Запорізькій області, за участю легкового автомобіля Мерседес-Бенц Віто, водій якого рухаючись з півдня на північ не впорався з керуванням, внаслідок чого здійснив виїзд на зустрічну смугу руху, де скоїв зіткнення з автобусом Мерседес-Бенц-0303, водій якого рухався у зустрічному напрямку та здійснював нерегулярні перевезення 35 пасажирів (паломників «Недільної школи храма Різдва Пресвітої Богородиці», серед яких були діти) за маршрутом «Святогірськ (Донецька обл.) – Генічеськ (Херсонська обл.)».

        Внаслідок дорожньо-транспортної пригоди 17 пасажирів автобуса Мерседес-Бенц-0303, отримали травми та були доставлені до лікарні.

22.08.2016 Миколаївська область, 1-0-17

 

        ► 02.10.2016 сталася дорожньо-транспортна пригода у м. Луцьку Волинської області, за участю легкового автомобіля БМВ-530, водій якого не впорався з керуванням, виїхав на смугу зустрічного руху, де допустив зіткнення з автобусом Богдан-А092.02. Водій автобуса здійснював перевезення 20 пасажирів за міським маршрутом № 11.

        Внаслідок дорожньо-транспортної пригоди водій легкового автомобіля загинув, водій та 17 пасажирів автобуса отримали травми та були доставлені до лікарні.

02.10.2016 Волинська область, 1-1-18

 

        ► Дорожньо-транспортна пригода сталася 12.10.2016 у Хмельницькій області, водій вантажного автомобіля ДАФ-ФТ-105.460 з напівпричепом Кроне-СДР27, рухаючись із сторони м. Хмельницький в напрямку м. Кам’янець-Подільський, допустив занос напівпричепа на смугу зустрічного руху, в результаті чого сталося зіткнення з автомобілем Мерседес-Бенц Спрінтер, водій якого здійснював перевезення пасажирів для власних потреб.

        Внаслідок дорожньо-транспортної пригоди 4 пасажири автомобіля загинули, водій та 12 пасажирів автомобіля отримали травми та були доставлені до лікарні.

12.10.2016 Хмельницька область, 1-4-13

 

        ► 23.10.2016 сталася дорожньо-транспортна пригода у м. Львові, водій автобуса БАЗ-А079.14, здійснюючи регулярні перевезення 22 пасажирів за приміським автобусним маршрутом № 322 «Львів – Романів», не врахував дорожньої обстановки під час вибору безпечної швидкості руху в умовах недостатньої видимості (туман), не впорався з керуванням та допустив наїзд на нерухому перешкоду (дерево).

Внаслідок дорожньо-транспортної пригоди водій та 18 пасажирів автобуса (з яких 2 дітей) отримали травми та були доставлені до лікарні.

23.10.2016 м. Львів, 1-0-19

 

        Наказами Укртрансбезпеки сформовані комісії для розслідувань ДТП та за результатами складені акти, що містить комплекс заходів щодо попередження таких випадків у подальшому.

        Проведений аналіз технічних розслідувань на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті показав, що основними причинами настання зазначених дорожньо-транспортних пригод є порушення Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306 (далі – Правила дорожнього руху), а саме: порушення правил маневрування, порушення правил проїзду перехресть, перевищення швидкості руху, виїзд на смугу зустрічного руху, порушення вимог Правил дорожнього руху пішоходами та велосипедистами.

        Супутніми причинами, що призвели до дорожньо-транспортних пригод є недотримання автотранспортного законодавства автомобільними перевізниками та водіями транспортних засобів, а саме:

  • недотримання водіями режиму праці та відпочинку,
  • не проведення автомобільними перевізниками стажувань та інструктажів з безпеки руху для водіїв,
  • неналежна організація та контроль за своєчасним проходженням водіями медичного огляду,
  • неналежний контроль технічного та санітарного стану автобусів чи таксі перед початком роботи,
  • нездійснення підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів,
  • використання для перевезення пасажирів транспортних засобів переобладнаних з вантажних транспортних засобів.

        Аналіз технічних розслідувань на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті свідчить про наступне:

  • невідповідність кваліфікації керівників автопідприємств у 81% проведених технічних розслідувань;
  • порушення режимів праці та відпочинку водіїв – 76%;
  • невиконання вимог щодо технічного обслуговування та ремонту – 74%;
  • формальне проходження перед рейсового/післярейсового медичних оглядів водіїв та технічного огляду транспортних засобів – 71%;
  • непроходження водіями навчання щодо надання першої невідкладної медичної допомоги під час ДТП – 68%;
  • невідповідність автобуса вимогам дозвільних документів – 47%.

 

Назад