У відповідності до Порядку технічного розслідування дорожньо-транспортних пригод, катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України 23.06.2015 № 231, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.07.2015 за № 818/27263, Укртрансбезпекою організовано та проведено технічні розслідування дорожньо-транспортних пригод, що сталися 16.11.2016 у Житомирській області та 20.12.2016 у Чернігівській області.
16.11.2016 сталася дорожньо-транспортна пригода на 16 км + 700 м автодороги М-21 Житомир – Могилів-Подільський, поблизу с. Двірець Житомирської області, за участю вантажного автомобіля ДАФ-95 з напівпричепом Віелтон та автобуса БАЗ-А079.24.
Водій вантажного автомобіля, здійснюючи перевезення вантажу «Нова пошта», не впорався з керуванням на слизькій ділянці дороги, виїхав на смугу зустрічного руху, де втратив контроль над автомобілем та допустив зіткнення з автобусом БАЗ-А079, водій якого здійснював перевезення пасажирів за внутрішньообласним маршрутом «Бердичів – Житомир».
Внаслідок ДТП 1 особа загинула та 30 осіб отримали травми.
|
|
16.11.2016 Житомирська область, 1-1-30 |
20.12.2016 о 08 хв. 26 год. на 204 км автодороги Київ – Чернігів – Н. Яриловичі (М -01), Ріпкинський район Чернігівської області, водій автобуса MERCEDES-BENZ 313 CDI, рухаючись за маршрутом «Чернігів – Добрянка» зі сторони прикордонного переходу «Нові Яриловичі» в напрямку смт. Ріпки не вибрав безпечної швидкості руху, не врахував дорожню обстановку, не впорався з керуванням, внаслідок чого виїхав за межі проїзної частини, здійснив з’їзд в правий кювет по ходу руху автобуса та перекинувся.
Внаслідок ДТП 18 пасажирів автобуса MERCEDES-BENZ 313 CDI, отримали травми різного ступеня тяжкості.
|
|
20.12.2016 Чернігівська область, 1-0-18 |
Наказами Укртрансбезпеки сформовані комісії для розслідувань ДТП та за результатами складені акти, що містять заходи щодо попередження таких випадків у майбутньому.
Проведений аналіз технічних розслідувань на транспорті показав, що основними причинами настання зазначених дорожньо-транспортних пригод є порушення водіями Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2013 № 1306 (далі – Правила), а саме:
- пункту 2.3. Для забезпечення безпеки дорожнього руху водій зобов'язаний:
б) бути уважним, стежити за дорожньою обстановкою, відповідно реагувати на її зміну, стежити за правильністю розміщення та кріплення вантажу, технічним станом транспортного засобу і не відволікатися від керування цим засобом у дорозі;
- пункту 12.1. Під час вибору в установлених межах безпечної швидкості руху водій повинен урахувати дорожню обстановку, а також особливості вантажу, що перевозиться і стан транспортного засобу, щоб мати змогу постійно контролювати його рух, та безпечно керувати ним;
- пункту 12.3. У разі виникнення небезпеки для руху або перешкоди, яку водій об'єктивно спроможний виявити, він повинен негайно вжити заходів для зменшення швидкості аж до зупинки транспортного засобу або безпечного для інших учасників руху об'їзду перешкоди.
Крім цього, Комісія вважає, що супутніми причинами, що могли призвести до тяжкості наслідків є:
Наявність слизьковості на ділянці автомобільної дороги (16 км + 700 м автодороги М-21 Житомир – Могилів-Подільський, поблизу с. Двірець Житомирської області), що не відповідає пункту 3.1.18 ДСТУ 3587-97. Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги, вулиці та залізничні переїзди. Вимоги до експлуатаційного стану.
Невиконання ПП «Чернігівавтотранс» вимог:
- Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 26 липня 2013 року № 549, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 22 серпня 2013 року за № 1452/23984, використання під час перевезень на передній (керувальній) вісі автошин не відповідного сезону експлуатації – встановлені літні автошини PAXARO VAN Summer 225/70R15С 112 R;
- статті 18 Закону України «Про автомобільний транспорт», не забезпечено контроль за роботою та відпочинком водіїв, не здійснюються заходи, спрямовані на забезпечення безпеки дорожнього руху;
- статті 12 Закону України «Про автомобільний транспорт» не забезпечено страхування водія від нещасних випадків на транспорті;
- статті 22 Закону України «Про автомобільний транспорт» не забезпечено планування робіт з ТО-1 та ТО-2, відсутні документи, що підтверджують виконання цих робіт;
- статті 39 Закону України «Про автомобільний транспорт», Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 1997 р. № 176, здійснення перевезення пасажирів без відповідних дозвільних документів;
- Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 р. № 1306, щодо кількості пасажирів у салоні автобуса;
- інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті» затвердженої наказом Мінтрансзв’язку України № 385 від 24 червня 2010 р., водій не мав при собі індивідуальну контрольну книжку водія.
Робота щодо встановлення додаткової інформації вищезазначених ДТП продовжується, рекомендації впроваджуються.