Звіт про результати технічного розслідування дорожньо-транспортної пригоди, що сталася 20.07.2018 на 127 км автодороги М-06 Київ – Чоп Житомирської області за участю автобуса «Volkswagen LT», та вантажного автомобіля «DAF», внаслідок якої 10 осіб загинули на місці пригоди, 8 осіб отримали травми та ще один пасажир помер у лікарні
У відповідності до Порядку технічного розслідування дорожньо-транспортних пригод, катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України 23.06.2015 № 231, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.07.2015 за № 818/27263, наказом Укртрансбезпеки від 23.07.2018 № 640 створено Комісію та проведено технічне розслідування обставин та причин дорожньо-транспортної пригоди, що сталася 20.07.2018 близько 10 год. 27 хв. на 127 км автодороги М-06 Київ – Чоп Житомирської області за участю автобуса «Volkswagen LT», (власник
ПП «Луцик П. В.») та вантажного автомобіля «DAF», внаслідок якої 10 осіб загинули на місці пригоди, 8 осіб отримали травми та ще один пасажир автобуса помер у лікарні.
До складу комісії увійшли представники Укртрансбезпеки, Мінінфраструктури, Укравтодору, ДП «ДЕРЖАВТОТРАНСНДІПРОЕКТ». Комісією проведено технічне розслідування та встановлено наступне.
Під час виконання перевезення пасажирів на маршруті «Київ - Рівне» водій автобуса недотримався безпечної швидкості та дистанції руху, внаслідок чого допустив попутне зіткнення з вантажним автомобілем «DAF». У салоні автобуса знаходилось 18 пасажирів.
Під час проведення технічного розслідування встановлено, що водій автобуса Volkswagen LT35D 20.07.2018 заїхав на територію АС «Київ» для посадки пасажирів, не маючи дозвільних документів для перевезення пасажирів автомобільним транспортом.
О 8 год. 53 хв. 20.07.2018 водій автобуса Volkswagen LT35D категорії М2, з перевищеною кількістю пасажирів (18 осіб) ніж зазначеної у свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу (16) та без страховки пасажирів виїхав з території АС «Київ» у напрямку м. Рівне, з відстанню більше ніж 300 км.
Проте, за Порядком визначення класу комфортності автобусів, сфери їхнього використання за видами сполучень та режимами руху, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 12.04.2007 № 285, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.05.2007 р. за № 499/13766, на маршрутах протяжністю понад 150 км повинні використовуватися автобуси категорій М3.
На момент виїзду з АС «Київ» технічний стан автобуса не відповідав діючим вимогам.
Тоді як статтею 36 Закону України «Про автомобільний транспорт» визначено, що автостанції повинні надавати пасажирам послуги, пов'язані з їх проїздом автобусними маршрутами загального користування, а автомобільним перевізникам, які здійснюють перевезення пасажирів на договірних умовах, - послуги, пов'язані з відправленням та прибуттям автобусів згідно з розкладом руху.
Тим часом, о 10 год. 23 хв. 20.07.2018 водій вантажного автомобіля DAF 95XF380, здійснюючи перевезення 20,7 т вантажу «Пиловик дуба 3с», розпочав рух по автомобільній дорозі М – 06 Київ – Чоп на 127 км в напрямку
м. Житомир, набравши швидкість близько 35 км/год.
О 10 год. 27 хв. відбулося зіткнення автотранспортних засобів у попутному напрямку та різка їх зупинка.
Комісією встановлено, що основною причиною скоєння дорожньо-транспортної пригоди є порушення водієм автобуса Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306, а саме:
- п. 2.3. Для забезпечення безпеки дорожнього руху водій зобов'язаний:
б) бути уважним, стежити за дорожньою обстановкою, відповідно реагувати на її зміну, стежити за правильністю розміщення та кріплення вантажу, технічним станом транспортного засобу і не відволікатися від керування цим засобом у дорозі;
- п. 12.1. Під час вибору в установлених межах безпечної швидкості руху водій повинен урахувати дорожню обстановку, а також особливості вантажу, що перевозиться і стан транспортного засобу, щоб мати змогу постійно контролювати його рух, та безпечно керувати ним;
- п. 12.3. У разі виникнення небезпеки для руху або перешкоди, яку водій об'єктивно спроможний виявити, він повинен негайно вжити заходів для зменшення швидкості аж до зупинки транспортного засобу або безпечного для інших учасників руху об'їзду перешкоди.
Супутніми причинами, що могли вплинути на виникнення ДТП і тяжкість його наслідків є порушення або невиконання:
- Статей 12, 17, 18, 20, 21, 23, 28, 34, 36, 39, 40 Закону України «Про автомобільний транспорт»;
- Статті 16 Закону України «Про дорожній рух»;
- Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306;
- Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджені постановою Кабінету Міністрів України
від 02.12.2015 № 1001.
- Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 № 176;
- Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затверджене наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 07.06.2010 № 340.
- Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджені наказом Міністерства транспорту України 14.10.97 № 363;
- Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України
від 26.07.2013 № 549, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 22.08.2013 за № 1452/23984.
Також однією з причин може бути недосконалість системи контролю за дотриманням Правил дорожнього руху, Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та інших нормативно-правових актів з питань автомобільного транспорту.
З метою підвищення рівня безпеки руху на автомобільному транспорті на підставі аналізу інформації, отриманої під час технічного розслідування, та висновків Комісія запропоновано ряд профілактичних заходів:
забезпечити здійснення постійного моніторингу діяльності перевізників та їх транспортних засобів, що підлягають заходам контролю (нагляду), особливу увагу приділити відповідності транспортних засобів дозвільним документам та єдиній інформаційній базі Укртрансбезпеки;
переглянути процедуру обслуговування пасажирів та автоперевізників в частині удосконалення процесу інформування пасажирів про відправлення та прибуття автобусів та унеможливлення відправлення з території автостанції автобусів автоперевізників, з якими не укладено відповідні договори на регулярні пасажирські перевезення та які не відповідають параметрам комфортності;
переглянути політику планування заходів контролю (нагляду), зокрема, охоплення ділянок системного відправлення автоперевізників без відповідних дозвільних документів, особливу увагу приділити перевезенню пасажирів у міжобласному сполученні;
А також, запропоновано переглянути процедуру обслуговування пасажирів на території автостанцій та ряд інших профілактичних, контрольно-наглядових заходів.
/ Діяльність / Безпека на транспорті / Інформація про ДТП / резонансні ДТП, аварії, катастрофи / у 2018 році /...