Інформація щодо результатів проведення технічного розслідування дорожньо-транспортної пригоди

Інформація щодо результатів проведення технічного розслідування обставин та причин дорожньо-транспортної пригоди,  що сталася 04.02.2018 близько 20 год. 20 хв. на 200 км автомобільної дороги М-14 Одеса – Мелітополь – Новоазовськ Херсонської області

   У відповідності до Порядку технічного розслідування дорожньо-транспортних пригод, катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України 23.06.2015 № 231, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.07.2015 за № 818/27263 (далі – Порядок), Укртрансбезпекою організовано та проведено технічне розслідування обставин та причин дорожньо-транспортної пригоди, що сталася 04.02.2018 у Херсонській області.

     04.02.2018 близько 20 год. 20 хв., на 200 км автодороги М-14 Одеса – Мелітополь – Новоазовськ, водій вантажного автомобіля DAF FA CF75310, не обрав безпечну швидкість руху, не впорався з керуванням та допустив зіткнення в попутному напрямку з автобусом БАЗ-А079.14, водій якого здійснював перевезення 17 пасажирів з м. Херсон до овочевої бази Миколаївської області і назад, та зупинився на правій смузі руху через технічну несправність.

     Внаслідок ДТП п’ятнадцять пасажирів автобуса отримали тілесні ушкодження та були доставлені до Херсонської обласної клінічної лікарні та Херсонської лікарні ім. А. і О. Тропіних.

 

 

 

     Відповідно до підпункту 16 пункту 5 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 103, та пункту 6 розділу ІІ Порядку, наказом Укртрансбезпеки від 07.02.2018 № 117 «Про утворення комісії з технічного розслідування обставин та причин дорожньо-транспортної пригоди», створено комісію для проведення технічного розслідування обставин та причин виникнення ДТП.

     За результатами технічного розслідування ДТП комісією проведений аналіз, зроблені висновки та відповідні рекомендації щодо недопущення подібних випадків у майбутньому.

     Попередніми висновками комісії щодо причин ДТП є такими, що основною причиною скоєння дорожньо-транспортної пригоди є порушення водієм вантажного автомобіля DAF FA CF75.310 вимог Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10.10.2001, а саме:
- пункту 2.3. Для забезпечення безпеки дорожнього руху водій зобов'язаний:

б) бути уважним, стежити за дорожньою обстановкою, відповідно реагувати на її зміну, стежити за правильністю розміщення та кріплення вантажу, технічним станом транспортного засобу і не відволікатися від керування цим засобом у дорозі;
- пункту 12.1. Під час вибору в установлених межах безпечної швидкості руху водій повинен урахувати дорожню обстановку, а також особливості вантажу, що перевозиться і стан транспортного засобу, щоб мати змогу постійно контролювати його рух, та безпечно керувати ним;
- пункту 12.2. У темну пору доби та в умовах недостатньої видимості швидкість руху повинна бути такою, щоб водій мав змогу зупинити транспортний засіб у межах видимості дороги;
- пункту 12.3. У разі виникнення небезпеки для руху або перешкоди, яку водій об'єктивно спроможний виявити, він повинен негайно вжити заходів для зменшення швидкості аж до зупинки транспортного засобу або безпечного для інших учасників руху об'їзду перешкоди;
- пункту 13.1. Водій залежно від швидкості руху, дорожньої обстановки, особливостей вантажу, що перевозиться, і стану транспортного засобу повинен дотримувати безпечної дистанції та безпечного інтервалу.

Супутніми причинами, що могли вплинути на виникнення ДТП і тяжкість її наслідків, є:

  1. Невиконання ФОП Сонін В.М. вимог:
    1) Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності».
    2) статті 18 Закону України «Про автомобільний транспорт».
    3) статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме:
    не забезпечується контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут;
    не забезпечується проведення медичного контролю стану здоров’я водіїв;
    не організовується проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод;
    не забезпечується проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту.
    4) Положення про обов'язкове особисте страхування від нещасних випадків на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.08.1996 № 959.
    5) Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженого спільним наказом МОЗ та МВС від 31.01.2013 № 65/80 «Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 22.02.2013 за № 308/22840.
    6) Положення про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту, затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 30.03.98 № 102, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.04.1998 за № 268/2708.
    7) Порядку проведення інструктажів та стажування водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 05.08.2008 № 975, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.08.2008 за № 776/15467.
    8) пункту 7 розділу V Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 549, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 22.08.2013 за № 1452/23984.
    9) Порядку підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів, діяльність яких пов’язана з наданням послуг автомобільного транспорту, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 551, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.09.2013 за № 1454/23986.
    10) Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 07.06.2010 № 340, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.09.2010 за № 811/18106.
  2. Не виконання ТОВ «Алан» вимог:
    1) статті 23 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме: перевізником не забезпечено перевірку технічного стану транспортних засобів належним чином.
    2) статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт» щодо забезпечення контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут, проведення медичного контролю стану здоров’я водіїв, організації проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод, забезпечення проведення стажування та інструктажу водіїв.
    3) Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 07.06.2010 № 340, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.09.2010 за № 811/18106.
    4) пункту 5 Положення про службу безпеки дорожнього руху міністерств, інших центральних органів державної виконавчої влади, підприємств, їх об'єднань, установ і організацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.04.1994 № 227.
  3. Не виконання ПП «Корнет-Стиль» вимог:
    пункту 2 статті 15 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та підпункту 2 пункту 16 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 № 1001.
  4. Невідповідність технічних характеристик шин встановлених на автобус БАЗ-А079.14, вимогам чинного законодавства.

Назад


 / Діяльність / Безпека на транспорті / Інформація про ДТП / резонансні ДТП, аварії, катастрофи у 2018 році /...