Звіт про результати технічного розслідування дорожньо-транспортної пригоди, що сталася 17.04.2018 у м. Кривий Ріг Дніпропетровської області, внаслідок якої 12 осіб загинули та 17 осіб отримала травми різного ступеню тяжкості
Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 18.04.2018 № 278-р, міжвідомчою комісію (далі – Комісія), проведено технічне розслідування обставин та причин дорожньо-транспортної пригоди, що сталася 17.04.2018 у Дніпропетровській області на перехресті проспекту Металургів та вулиці Героїв АТО в місті Кривому Розі Дніпропетровської області, де водій легкового автомобіля Mazda 6 не надав переваги в русі та допустив зіткнення з автобусом Mercedes-Benz 412D Sprinter, що належить ПАТ «Північтранс», водій якого здійснював перевезення 25 пасажирів за міським маршрутом. Після зіткнення автобус виїхав на смугу зустрічного руху, де допустив зіткнення з автобусом ЛАЗ-А 1414, що належить ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг». До складу Комісії увійшли представники Мінінфраструктури, Укртрансбезпеки, МВС, Національної поліції МОЗ, ДСНС, Укравтодору, Дніпропетровської обласної ради, ДП ДержавтотрансНДІпроект та інші.
|
|
Внаслідок зіткнення 8 осіб загинули на місці пригоди, 21 особа отримала травми різного ступеню тяжкості. Від отриманих травм в лікарні померло ще 3 особи та в умовах СІЗО помер водій легкового автомобіля Mazda 6.
За результатами технічного розслідування ДТП Комісією проведений аналіз, зроблені висновки та відповідні рекомендації щодо недопущення подібних випадків у майбутньому.
Комісією встановлено, що основною причиною скоєння дорожньо-транспортної пригоди є порушення водієм легкового автомобіля Mazda 6 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306 (далі – Правила дорожнього руху), а саме:
- п. 2.3. Для забезпечення безпеки дорожнього руху водій зобов'язаний:
б) бути уважним, стежити за дорожньою обстановкою, відповідно реагувати на її зміну, стежити за правильністю розміщення та кріплення вантажу, технічним станом транспортного засобу і не відволікатися від керування цим засобом у дорозі;
- п. 12.1. Під час вибору в установлених межах безпечної швидкості руху водій повинен урахувати дорожню обстановку, а також особливості вантажу, що перевозиться і стан транспортного засобу, щоб мати змогу постійно контролювати його рух, та безпечно керувати ним;
- п. 12.3. У разі виникнення небезпеки для руху або перешкоди, яку водій об'єктивно спроможний виявити, він повинен негайно вжити заходів для зменшення швидкості аж до зупинки транспортного засобу або безпечного для інших учасників руху об'їзду перешкоди.
Супутніми причинами ДТП, що вплинули на тяжкість наслідків стали:
- застосування світлофору в режимі жовтого миготіння;
- невідповідність автобуса Mercedes-Benz 412D Sprinter, вимогам безпеки, зокрема, перевищення допустимої кількості пасажирів під час перевезення понад норми;
- недосконалість системи контролю за дотриманням Правил дорожнього руху, Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 № 176;
- порушення:
Законів України «Про автомобільний транспорт», «Про дорожній рух»;
Порядку проведення обов’язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, технічного опису та зразка протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.01.2012 № 137;
Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 № 176;
Правил експлуатації колісних транспортних засобів, затверджених наказом Мінінфраструктури 26.07.2013 № 550, зареєстрованим у Мін’юсті 22.08.2013 за № 1453/23985;
Вимог до перевірки конструкції та технічного стану колісного транспортного засобу, методів такої перевірки, затверджених наказом Мінінфраструктури 26.11.2012 № 710, зареєстрованим у Мін’юсті, 25.12.2012 за № 2169/22481;
Технологічних вимог до засобів перевірки технічного стану, обслуговування і ремонту колісного транспортного засобу, затверджених наказом Мінінфраструктури 15.02.2012 № 106, зареєстрованим у Мін’юсті 03.03.2012 за № 356/20669;
Порядку підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів, діяльність яких пов’язана з наданням послуг автомобільного транспорту, затвердженого наказом Мінінфраструктури від 26.07.2013 № 551, зареєстрованим у Мін’юсті 22.08.2013 за № 1454/23986;
Порядку перевірки технічного стану транспортних засобів автомобільними перевізниками, затвердженого наказом Мінтрансзв’язку України від 05.08.2008 № 974, зареєстрованим у Мін’юсті 01.09.2008 за № 794/15485;
Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Мінтрансзв’язку 07.06.2010 № 340, зареєстрованим у Мін’юсті 14.09.2010 за № 811/18106.
Окремої уваги потребує факт підробки документів під час перереєстрації автобуса Mercedes-Benz 412D Sprinter.
Погоджена ДП ДержавтотрансНДІпроект схема переобладнання автобуса, на 18 пасажирських місць.
Схема переобладнання під час перереєстрації в Територіальному сервісному центрі МВС № 6143 РСЦ МВС у Тернопільській області, на 20 сидячих та 5 стоячих пасажирських місць.
Фактична схема розміщення сидінь на момент ДТП складає10 пасажирських місць
За дорученням Уряду у відповідності до статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» буде ініційовано позапланову перевірку щодо дотримання суб’єктами господарювання ПАТ «Північтранс» та ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг» Ліцензійних умов, та позапланову перевірку КП «КРИВОРІЖАВТОТРАНС», яке проводило технічний контроль автобуса Mercedes-Benz 412D Sprinter.
Обласним державним адміністраціям, міським державним адміністраціям та органам місцевого самоврядування, Державному агентству автомобільних доріг України, Національній поліції запропоновано незалежно від інтенсивності руху та часу доби застосовувати режим роботи світлофорів, передбачений пунктом 7.29 ДСТУ 4092-2002, а саме: червоний — зелений — жовтий — червоний, заборонити переведення роботи транспортних світлофорів типів 1 - 3 ДСТУ 4092-2002 у режим жовтого миготіння в період різкого і тривалого спадання руху.
Органам місцевого самоврядування запропоновано прискорити затвердження Правил користування міським пасажирським автомобільним транспортом, в яких обов’язково повинно бути визначеним порядок проїзду і його оплати, права та обов'язки пасажирів, а також взаємовідносини перевізників і пасажирів під час надання транспортних послуг, враховуючи особливості транспортної інфраструктури та наявність автоматизованої системи обліку оплати проїзду.
Мінінфраструктури запропоновано підготувати законопроект щодо впровадження Система управління безпекою дорожнього руху. Вимоги та настанови щодо застосування (ISО 39001:2012, IDT)».
МОЗ, МВС, Національній поліції запропоновано забезпечити створення та ведення єдиного електронного реєстру (переліку) даних ДТП.
Крім цього запропоновано ряд інших заходів профілактики аварійності, серед яких, проведення комплексу профілактичних заходів з питань безпеки дорожнього руху, із залученням Національної, Укртрансбезпекою, ДП «ДержавтотрансНДІпроект», громадськими організаціями, представниками обласних державних адміністрацій.
/ Діяльність / Безпека на транспорті / Інформація про ДТП / резонансні ДТП, аварії, катастрофи / у 2018 році /...