Інформація щодо результатів проведення технічного розслідування обставин та причин дорожньо-транспортної пригоди, що сталася 28.05.2019

Інформація щодо результатів проведення
технічного розслідування обставин та причин дорожньо-транспортної пригоди,
що сталася 28.05.2019 на 439 км автодороги Н-08 Бориспіль – Дніпро – Запоріжжя в районі с. Кам’яне Дніпропетровської області

 

У відповідності до Порядку технічного розслідування дорожньо-транспортних пригод, катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України 23.06.2015 № 231, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.07.2015 за № 818/27263 (далі – Порядок), Укртрансбезпекою організовано та проведено технічне розслідування обставин та причин дорожньо-транспортної пригоди, що сталася 28.05.2019 у Дніпропетровській області.

28.05.2019 близько 16 год. 40 хв., на 439 км автодороги Н-08 Бориспіль – Дніпро – Запоріжжя в районі с. Кам’яне Дніпропетровської області, водій автобуса MERCEDES-BENZ 316, здійснюючи перевезення 16 учнів ЗОШ № 16 (м. Полтава) в режимі нерегулярних перевезень за маршрутом Полтава – Запоріжжя – Полтава, рухаючись по другій смузі для руху, не обрав безпечну швидкість руху, не впорався з керуванням та допустив зіткнення в попутному напрямку з напівпричепом BODEX KIS 3WA вантажного автомобіля DAF FT CF85.410, в момент його перестроювання з третьої смуги в другу смугу.

Внаслідок ДТП шістнадцять пасажирів автобуса отримали тілесні ушкодження та були доставлені до Дніпропетровської обласної дитячої лікарні.

 

 

Відповідно до підпункту 16 пункту 5 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 103, та пункту 6 розділу ІІ Порядку, наказом Укртрансбезпеки від 29.05.2019 № 228 «Про утворення комісії з технічного розслідування обставин та причин дорожньо-транспортної пригоди», створено комісію для проведення технічного розслідування обставин та причин виникнення ДТП.

За результатами технічного розслідування ДТП комісією проведений аналіз, зроблені висновки та відповідні рекомендації щодо недопущення подібних випадків у майбутньому.

Попередніми висновками комісії щодо причин ДТП є такими, що основною причиною скоєння дорожньо-транспортної пригоди є порушення водієм автобуса MERCEDES-BENZ 316, вимог Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10.10.2001, а саме:

- пункту 2.3. Для забезпечення безпеки дорожнього руху водій зобов'язаний:

б) бути уважним, стежити за дорожньою обстановкою, відповідно реагувати на її зміну, стежити за правильністю розміщення та кріплення вантажу, технічним станом транспортного засобу і не відволікатися від керування цим засобом у дорозі;

- пункту 12.1. Під час вибору в установлених межах безпечної швидкості руху водій повинен урахувати дорожню обстановку, а також особливості вантажу, що перевозиться і стан транспортного засобу, щоб мати змогу постійно контролювати його рух, та безпечно керувати ним;

- пункту 12.3. У разі виникнення небезпеки для руху або перешкоди, яку водій об'єктивно спроможний виявити, він повинен негайно вжити заходів для зменшення швидкості аж до зупинки транспортного засобу або безпечного для інших учасників руху об'їзду перешкоди;

- пункту 13.1. Водій залежно від швидкості руху, дорожньої обстановки, особливостей вантажу, що перевозиться, і стану транспортного засобу повинен дотримувати безпечної дистанції та безпечного інтервалу.

Супутніми причинами, що могли вплинути на виникнення ДТП і тяжкість його наслідків, є:

1. Не виконання ФОП Шпак С. П. вимог:

  1. статті 17 Закону України «Про автомобільний транспорт»;
  2. статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме:

не забезпечується контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут;

не забезпечується проведення медичного контролю стану здоров’я водіїв; не організовується проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод; не забезпечується проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту.

  1. Пункту 65 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою кабінету Міністрів України від 18.02.1997 № 176, щодо перевезення пасажирів автобусами в режимі нерегулярних пасажирських перевезень здійснюють автомобільні перевізники на автобусних маршрутах нерегулярних перевезень на договірних умовах із замовниками транспортних послуг. Не направлено два водії на автобусний маршрут протяжністю понад 500 км у рейс.
  2. Положення про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту, затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 30.03.1998 № 102, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.04.1998 за № 268/2708.
  3. Порядку проведення інструктажів та стажування водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 05.08.2008 № 975, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.08.2008 за № 776/15467.
  4. Порядку перевірки технічного стану транспортних засобів автомобільними перевізниками, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 05.08.2008 № 974 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 01.09.2008 № 794/15485.
  5. Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженого спільним наказом МОЗ та МВС від 31.01.2013 № 65/80, зареєстрованого у Міністерств юстиції України 22.02.2013 за № 308/22840.
  6. Порядку підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів, діяльність яких пов’язана з наданням послуг автомобільного транспорту, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 551, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.09.2013 за № 1454/23986.
  7. Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 07.06.2010 № 340, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.09.2010 за № 811/18106.

2. Не виконання ТОВ «СТАЙЛ-БИЗНЕСЦЕНТР» вимог:

  1. статті 23 Закону України «Про автомобільний транспорт» щодо перевірку технічного стану транспортних засобів автомобільними перевізниками.
  2. статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт» щодо забезпечення контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут, проведення медичного контролю стану здоров’я водіїв, організації проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод, забезпечення умов праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства, забезпечення проведення стажування та інструктажу водіїв.
  3. Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 07.06.2010 № 340, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.09.2010 за № 811/18106.
  4. Положення про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту, затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 30.03.1998 № 102, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.04.1998 за № 268/2708.
  5. Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженого спільним наказом МОЗ та МВС від 31.01.2013 № 65/80, зареєстрованого у Міністерств юстиції України 22.02.2013 за № 308/22840.
  6. Порядку проведення інструктажів та стажування водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 05.08.2008 № 975, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.08.2008 за № 776/15467.
  7. Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 24.06.2010 № 385, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 20.10.2010 за № 946/18241.
  8. пункту 5 Положення про службу безпеки дорожнього руху міністерств, інших центральних органів державної виконавчої влади, підприємств, їх об'єднань, установ і організацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.04.1994 № 227.

3. Невідповідність автобуса MERCEDES-BENZ 316 вимогам безпеки.

З метою підвищення рівня безпеки руху на автомобільному транспорті та недопущення виникнення подібних випадків в майбутньому, Комісією з технічного розслідування обставин та причин ДТП розроблено ряд рекомендацій, якими передбачено проведення нарад, профілактичних заходів аварійності з питань безпеки дорожнього руху, із залученням власників транспортних засобів, автоперевізників, суб’єктів господарювання у сфері міського електричного транспорту, працівників обласних, районних державних адміністрацій, територіальних підрозділів Національної поліції України, навчальних закладів, громадських організацій, представників засобів масової інформації.

Крім цього, передбачається посилення нагляду та контролю за дотриманням автомобільними перевізниками та водіями, які здійснюють перевезення пасажирів та вантажів, щодо дотримання вимог автотранспортного законодавства, особливу увагу приділити виконанню вимог Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті та Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів.

Також, Укртрансбезпекою ініційоване питання щодо скасування державної реєстрації автобуса MERCEDES-BENZ 316 та вжиті заходи реагування до суб’єкта господарювання, що видав протокол перевірки технічного стану транспортного засобу MERCEDES-BENZ 316.


Назад


 / Діяльність / Безпека на транспорті / Інформація про ДТП / резонансні ДТП, аварії, катастрофи у 2019 році /...