Інформація щодо результатів проведення технічного розслідування обставин та причин дорожньо-транспортної пригоди, що сталася 21.09.2019 на 13 км + 800 м автодороги Н-33 Одеса – Білгород-Дністровський, поблизу с. Прилиманське, Овідіопольського району Одеської області
З метою проведення технічного розслідування обставин і причин дорожньо-транспортної пригоди, що сталася 21.09.2019 на 13 км + 800 м автодороги Н-33 Одеса – Білгород-Дністровський, поблизу с. Прилиманське, Овідіопольського району Одеської області, за участю вантажного автомобіля DAF TE 95 XF 430 з напівпричепом-цистерною MENCI SL 1053FS та автобуса MERCEDES-BENZ 312D, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25.09.2019 № 881-р «Про утворення Урядової комісії з технічного розслідування дорожньо-транспортних пригод, що сталися 21 вересня 2019 р. в Одеській області та 22 вересня 2019 р. в Житомирській області» утворена Урядова комісія (далі Урядова комісія).
21.09.2019 близько 14 год. 20 хв. на 13 км + 800 м автодороги Н-33 Одеса – Білгород-Дністровський, поблизу с. Прилиманське, Овідіопольського району Одеської області, водій вантажного автомобіля DAF TE 95 XF 430, з напівпричепом-цистерною MENCI SL 1053FS, не впорався з керуванням, виїхав на смугу зустрічного руху, де допустив зіткнення з автобуса MERCEDES-BENZ 312D, водій якого здійснював регулярні перевезення 11 пасажирів за приміським внутрішньообласним маршрутом № 52 «Одеса АС «АВ Привоз» - ст. Акаржа». Внаслідок ДТП 9 осіб загинули на місці пригоди, 4 особи отримали травми різного ступеню тяжкості та були доставлені до Одеської обласної клінічної лікарні.
За результатами технічного розслідування ДТП Урядовою комісією проведений аналіз, зроблені висновки та відповідні рекомендації щодо недопущення подібних випадків у майбутньому.
Попередніми висновками Урядової комісії щодо причин ДТП є такими, що основною причиною скоєння дорожньо-транспортної пригоди є порушення водієм вантажного автомобіля DAF TE 95 XF 430, вимог Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10.10.2001, а саме:
- пункту 1.5. Дії або бездіяльність учасників дорожнього руху та інших осіб не повинні створювати небезпеку чи перешкоду для руху, загрожувати життю або здоров'ю громадян, завдавати матеріальних збитків;
- пункту 2.3. Для забезпечення безпеки дорожнього руху водій зобов'язаний:
б) бути уважним, стежити за дорожньою обстановкою, відповідно реагувати на її зміну, стежити за правильністю розміщення та кріплення вантажу, технічним станом транспортного засобу і не відволікатися від керування цим засобом у дорозі;
- пункту 11.4. На дорогах з двостороннім рухом, які мають щонайменше дві смуги для руху в одному напрямку, забороняється виїжджати на призначений для зустрічного руху бік дороги;
- пункту 12.1. Під час вибору в установлених межах безпечної швидкості руху водій повинен урахувати дорожню обстановку, а також особливості вантажу, що перевозиться і стан транспортного засобу, щоб мати змогу постійно контролювати його рух, та безпечно керувати ним.
Супутніми причинами, що могли вплинути на виникнення ДТП і тяжкість його наслідків, є:
Не виконання ТОВ ВКФ «ТСН» ЛТД вимог:
1) статтей 16, 17, 18, 34 Закону України «Про автомобільний транспорт»,
а саме:
не забезпечується виконання трудового законодавства в частині трудових відносин з персоналом автомобільного транспорту;
не забезпечено необхідний рівень професійної кваліфікації персоналу автомобільного транспорту;
не забезпечується проведення передрейсових (цільових) інструктажів з питань безпеки руху та охорони праці;
не забезпечується контроль за роботою водіїв транспортних засобів;
не забезпечується організація та контроль за проходженням водіями медичного огляду;
не забезпечується розроблення відомості обліку робочого часу та відпочинку водія;
не забезпечується проведення медичного контролю стану здоров’я водіїв; не організовується проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод;
не забезпечуються умови праці та відпочинку водіїв, згідно з вимогами законодавства;
не забезпечується проведення стажування та інструктажів водіїв.
2) пунктів 1, 4 Положення про обов'язкове особисте страхування від нещасних випадків на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.08.1996 № 959;
3) розділу VI Порядку перевірки технічного стану транспортних засобів автомобільними перевізниками, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 05.08.2008 № 974 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 01.09.2008 № 794/15485;
4) пункту 2.4. Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Мінтрансзв’язку 07.06.2010 № 340, зареєстрованим у Мін’юсті 14.09.2010 за № 811/18106;
5) пункту 12 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 № 1001;
6) Розділу 3 Положення про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту, затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 30.03.1998 за № 102, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.04.1998 за № 268/2708;
7) пункту 2.2. Розділу ІІ Порядку проведення інструктажів та стажування водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України 05.08.2008 за № 975, затвердженим в Мін’юсті 21.08.2008 за № 776/15467;
8) пунктів 2.8; 3.3; 3.5; 5.1; 5.10; 5.11; 5.12; 5.14; 5.17; 5.18 глави ІІІ; пункту 1.8 глави ХІІІ Правил охорони праці, затверджених наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 09.07.2012 № 964, зареєстрованого в Мін’юсті 01.08.2012 за № 1299/21611;
9) пункту 2 розділу V Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 26 липня 2013 року № 549, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 серпня 2013 року за № 1452/23984;
2. Не виконання ПАТ «Чорноморська транспортна компанія» вимог:
1) статтей 16, 17, 18, 34 Закону України «Про автомобільний транспорт»,
а саме:
не забезпечується виконання трудового законодавства в частині трудових відносин з персоналом автомобільного транспорту;
не забезпечено необхідний рівень професійної кваліфікації персоналу автомобільного транспорту;
не забезпечується проведення передрейсових (цільових) інструктажів з питань безпеки руху та охорони праці;
не забезпечується контроль за роботою водіїв транспортних засобів;
не забезпечується розроблення відомостей обліку робочого часу та відпочинку водія;
не забезпечуються умови праці та відпочинку водіїв, згідно з вимогами законодавства;
не забезпечується проведення стажування та інструктажів водіїв;
не забезпечується проведення підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів автомобільного транспорту;
не забезпечується контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут;
2) статтей 17, 21 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів», а саме:
не забезпечуються вимоги строків укладання внутрішніх договорів обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів;
не забезпечуються виконання умов експлуатації транспортного засобу зазначеного у чинному договорі обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності;
3) пункту 2.4. Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Мінтрансзв’язку 07.06.2010
№ 340, зареєстрованим у Мін’юсті 14.09.2010 за № 811/18106;
4) пунктів 2.8; 3.3; 3.5; 6.4 глави ІІІ; пункту 1.8 глави ХІІІ Правил охорони праці, затверджених наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України
від 09.07.2012 № 964, зареєстрованого в Мін’юсті 01.08.2012 за № 1299/21611;
5) пункту 2.2. Розділу ІІ Порядку проведення інструктажів та стажування водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України 05.08.2008 за № 975, затвердженим в Мін’юсті 21.08.2008 за № 776/15467;
6) пункту 5.5 Глави 5 Типового положення про службу охорони праці, затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці України від 15.11.2004 № 255, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.12.2004 за № 1526/10125;
7) пункту 2 розділу V Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 26 липня 2013 року № 549, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 22 серпня 2013 року за № 1452/23984.
8) пункту 9, 12, 13 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 № 1001;
9) пунктів 5 та 6 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 № 176;
10) пунктів 5.1; 5.2; 5.4 Розділу V Порядку перевірки технічного стану транспортних засобів автомобільними перевізниками, затвердженого наказом Мінтрансзв’язку України від 05.08.2008 № 974, зареєстрованим у Мін’юсті 01.09.2008 за № 794/15485;
11) підпункту 2.2 Розділу ІІ Порядку проведення інструктажів та стажування водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України 05.08.2008 за № 975, затвердженим в Мін’юсті 21.08.2008 за № 776/15467.
З метою підвищення рівня безпеки руху на автомобільному транспорті та недопущення виникнення подібних випадків в майбутньому, Урядовою комісією з технічного розслідування обставин та причин ДТП розроблено ряд рекомендацій, якими передбачено розроблення законодавчих актів щодо запровадження європейських принципів ліцензування, встановлення та використання пристроїв обмеження швидкості для певних категорій механічних засобів, підвищення кваліфікації водіїв комерційного транспорту.
Також потребують внесення змін ряд нормативно-правових актів щодо удосконалення здійснення процедури державного нагляду (контролю) на внутрішніх перевезеннях пасажирів та вантажів автомобільним транспортом та посилення відповідальності автомобільних перевізників та посадових осіб, виявлення місць концентрації дорожньо-транспортних пригод та аварійно-небезпечних місць.
Крім цього, потрібно забезпечити ведення автоматизованої системи обліку ДТП та удосконалення електронної бази обліку транспортних засобі.
Додатково потребує посилення нагляду та контролю за дотриманням автомобільними перевізниками та водіями, які здійснюють перевезення пасажирів та вантажів, щодо дотримання вимог автотранспортного законодавства та за виконанням автоперевізниками умов договорів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом.
/ Діяльність / Безпека на транспорті / Інформація про ДТП / резонансні ДТП, аварії, катастрофи / у 2019 році /...