Інформація щодо результатів проведення технічного розслідування обставин та причин дорожньо-транспортної пригоди, що сталася 22.09.2019 на 242 км + 238 м автодороги М-06 Київ Чоп Житомирської області
З метою проведення технічного розслідування обставин і причин дорожньо-транспортної пригоди, що сталася 22.09.2019 на 242 км + 238 м автодороги М-06 Київ – Чоп Житомирської області, за участю вантажного автомобіля DAF FX 105.460 та автобуса NEOPLAN N316, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25.09.2019 № 881-р «Про утворення Урядової комісії з технічного розслідування дорожньо-транспортних пригод, що сталися 21 вересня 2019 р. в Одеській області та 22 вересня 2019 р. в Житомирській області» утворена Урядова комісія (далі Урядова комісія).
22.09.2019 близько 22 год. 33 хв. на 242 км + 238 м автодороги М-06 Київ – Чоп Житомирської області, водій вантажного автомобіля DAF FX 105.460, не дотримався безпечної швидкості руху, не впорався з керуванням та допустив наїзд на автобуса NEOPLAN N316, який стояв на узбіччі у зв’язку з технічною несправністю. Водій автобуса NEOPLAN N316 здійснював перевезення 49 пасажирів в режимі нерегулярних перевезень за маршрутом «с. Микуличин – Житомир». Внаслідок ДТП 9 осіб загинуло та 11 осіб отримали травми різного ступеню тяжкості та були доставлені до КНП «Новоград-Волинське міськрайонне територіальне медичне об’єднання».
За результатами технічного розслідування ДТП Урядовою комісією проведений аналіз, зроблені висновки та відповідні рекомендації щодо недопущення подібних випадків у майбутньому.
Попередніми висновками Урядової комісії щодо причин ДТП є такими, що основною причиною скоєння дорожньо-транспортної пригоди є порушення водієм вантажного автомобіля DAF FX 105.460, вимог Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10.10.2001, а саме:
- пункту 2.3. Для забезпечення безпеки дорожнього руху водій зобов'язаний:
б) бути уважним, стежити за дорожньою обстановкою, відповідно реагувати на її зміну, стежити за правильністю розміщення та кріплення вантажу, технічним станом транспортного засобу і не відволікатися від керування цим засобом у дорозі;
- пункту 12.1. Під час вибору в установлених межах безпечної швидкості руху водій повинен урахувати дорожню обстановку, а також особливості вантажу, що перевозиться і стан транспортного засобу, щоб мати змогу постійно контролювати його рух, та безпечно керувати ним;
- пункту 12.3. У разі виникнення небезпеки для руху або перешкоди, яку водій об'єктивно спроможний виявити, він повинен негайно вжити заходів для зменшення швидкості аж до зупинки транспортного засобу або безпечного для інших учасників руху об'їзду перешкоди;
- пункту 13.1. Водій залежно від швидкості руху, дорожньої обстановки, особливостей вантажу, що перевозиться, і стану транспортного засобу повинен дотримувати безпечної дистанції та безпечного інтервалу.
Супутніми причинами, що могли вплинути на виникнення ДТП і тяжкість його наслідків, є:
Не виконання ФОП Мисливий А. Г. вимог:
1) статті 17 Закону України «Про автомобільний транспорт»;
2) статті 18 Закону України «Про автомобільний транспорт»;
3) статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме:
не утримуються транспортні засоби в належному технічному стані та не забезпечується їх зберігання відповідно до вимог статті 21 Закону України «Про автомобільний транспорт»;
не забезпечується контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут;
не забезпечується проведення медичного контролю стану здоров’я водіїв; не організовується проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод;
забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства;
не забезпечується проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту.
4) підпунктів 2 та 11 пункту 16 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 № 1001;
5) пункту 3.7. Положення про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту, затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 30.03.1998 № 102, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.04.1998 за № 268/2708;
6) розділів ІІ та ІІІ Порядку проведення інструктажів та стажування водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 05.08.2008 № 975, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.08.2008 за № 776/15467;
7) розділу ІІІ Порядку перевірки технічного стану транспортних засобів автомобільними перевізниками, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 05.08.2008 № 974 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 01.09.2008 № 794/15485;
8) розділів II та ІV Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженого спільним наказом МОЗ та МВС від 31.01.2013 № 65/80, зареєстрованого у Міністерств юстиції України 22.02.2013 за № 308/22840;
9) пунктів 2 та 5 Порядку підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів, діяльність яких пов’язана з наданням послуг автомобільного транспорту, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 551, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.09.2013 за № 1454/23986;
10) розділу VІ Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 07.06.2010 № 340, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.09.2010 за № 811/18106;
11) розділу ІІІ Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 24.06.2010 № 385, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 20.10.2010 за № 946/18241;
12) пункту 35 розділу V Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 549, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 22.08.2013 за № 1452/23984;
13) пункту 5 Положення про службу безпеки дорожнього руху міністерств, інших центральних органів державної виконавчої влади, підприємств, їх об'єднань, установ і організацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.04.1994 № 227.
2. Не виконання ТОВ «ПЕТРОЛ ЛОГІСТИК» вимог:
1) статті 17 Закону України «Про автомобільний транспорт»;
3) статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме:
не забезпечується контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут;
не забезпечується проведення медичного контролю стану здоров’я водіїв;
не організовується проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод;
не забезпечується проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту.
4) підпункту 11 пункту 16, підпункту 4 пункту 27, пункту 28 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 № 1001;
5) пункту 3.7. Положення про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту, затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 30.03.1998 № 102, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.04.1998 за № 268/2708;
6) розділу ІІІ Порядку проведення інструктажів та стажування водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 05.08.2008 № 975, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.08.2008 за № 776/15467;
7) розділу ІІІ Порядку перевірки технічного стану транспортних засобів автомобільними перевізниками, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 05.08.2008 № 974 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 01.09.2008 № 794/15485;
8) розділу ІV Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженого спільним наказом МОЗ та МВС від 31.01.2013 № 65/80, зареєстрованого у Міністерств юстиції України 22.02.2013 за № 308/22840;
9) пунктів 2 та 5 Порядку підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів, діяльність яких пов’язана з наданням послуг автомобільного транспорту, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 551, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.09.2013 за № 1454/23986;
11) пункту 5 Положення про службу безпеки дорожнього руху міністерств, інших центральних органів державної виконавчої влади, підприємств, їх об'єднань, установ і організацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.04.1994 № 227.
3. Не виконання ФОП Кочмазов М. В. вимог підпункту 2 пункту 16 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 № 1001.
З метою підвищення рівня безпеки руху на автомобільному транспорті та недопущення виникнення подібних випадків в майбутньому, Урядовою комісією з технічного розслідування обставин та причин ДТП розроблено ряд рекомендацій, якими передбачено розроблення законодавчих актів щодо запровадження європейських принципів ліцензування, встановлення та використання пристроїв обмеження швидкості для певних категорій механічних засобів, підвищення кваліфікації водіїв комерційного транспорту.
Також потребують внесення змін ряд нормативно-правових актів щодо удосконалення здійснення процедури державного нагляду (контролю) на внутрішніх перевезеннях пасажирів та вантажів автомобільним транспортом та посилення відповідальності автомобільних перевізників та посадових осіб, виявлення місць концентрації дорожньо-транспортних пригод та аварійно-небезпечних місць.
Крім цього, потрібно забезпечити ведення автоматизованої системи обліку ДТП та удосконалення електронної бази обліку транспортних засобі.
Крім всього потребує посилення нагляду та контролю за дотриманням автомобільними перевізниками та водіями, які здійснюють перевезення пасажирів та вантажів, щодо дотримання вимог автотранспортного законодавства та за виконанням автоперевізниками умов договорів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом.
/ Діяльність / Безпека на транспорті / Інформація про ДТП / резонансні ДТП, аварії, катастрофи / у 2019 році /...