Інформація щодо результатів технічного розслідування дорожньо-транспортної пригоди, що сталася 31.01.2019

Звіт про результати проведення
технічного розслідування обставин та причин дорожньо-транспортної пригоди, що сталася 31.01.2019 на 92 км + 800 м автодороги М-15 Одеса – Рені (на Бухарест), поблизу с. Миколаївка-Новоросійська Саратського району Одеської області, за участю легкового автомобіля BMW 525 та автобуса Volkswagen LT35D, внаслідок якої 2 особи загинули та 13 осіб отримали травми

 

Відповідно до підпункту 16 пункту 5 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 103, та пункту 6 розділу ІІ Порядку технічного розслідування дорожньо-транспортних пригод, катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України 23.06.2015 № 231, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.07.2015 за № 818/27263 (далі – Порядок), наказом Укртрансбезпеки від 01.02.2019 № 60 створено Комісію та проведено технічне розслідування дорожньо-транспортної пригоди, що сталася 31.01.2019 близько 14 год. 06 хв. на 92 км + 800 м автодороги М-15 Одеса – Рені (на Бухарест), поблизу с. Миколаївка-Новоросійська Саратського району Одеської області, водій легкового автомобіля BMW 525, реєстраційний номер LT-GNP406, Руссу Р.М. не дотримався безпечної швидкості руху, не впорався з керуванням та виїхав на смугу зустрічного руху, де допустив зіткнення з автобусом Volkswagen LT35D, використовується ПАТ «Чорноморська транспортна компанія» (Одеська область), внаслідок якої 1 особа загинула на місці пригоди, 14 осіб отримали травми різного ступеню тяжкості та були доставлені до лікарні. Від отриманих травм в лікарні померла ще 1 особа.

Комісією проведено технічне розслідування та встановлено наступне.

Водій легкового автомобіля BMW 525, порушивши вимоги п. 2.1, 2.3, 12.1, 12.3, 13.3 Правил дорожнього руху України та не дотримавшись безпечної швидкості руху, не впорався з керуванням, виїхав на смугу зустрічного руху, де допустив зіткнення з автобусом Volkswagen LT35D, водій якого здійснював регулярні перевезення 10 пасажирів за міжміським внутрішньообласним маршрутом «Василівка – Одеса АС «АВ Привоз».

 

О 14 год. 06 хв. на момент виникнення ДТП, робочий час водія автобуса складав близько 5 годин.

Водій автобуса Volkswagen LT35D здійснював регулярні перевезення 10 пасажирів за міжміським внутрішньообласним маршрутом «Василівка – Одеса АС «АВ Привоз», відповідно до договору про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування № 13/14 від 06.08.2014. Умовами для здійснення перевезень на маршруті передбачено використання автобусів класу В, ІІІ не менше 18 місць для сидіння. Періодичність виконання щоденно. Довжина маршруту у прямому і зворотному напрямку складає 220 км, відповідно до Порядку визначення класу комфортності автобусів, сфери їхнього використання за видами сполучень та режимами руху, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 12.04.2007 № 285, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.05.2007 за № 499/13766, на маршрутах протяжністю понад 150 км використовуються автобуси категорії М3, а фактично використовувався автобус Volkswagen LT35D, який є автобусом категорії М2 та не може використовуватись для перевезень пасажирів на маршрутах протяжністю понад 150 км.

Автобус Volkswagen LT35D, орендований ПАТ «Чорноморська Транспортна Компанія» саме у водія, який є суб’єктом підприємницької діяльності, вид діяльності Код КВЕД 49.39 Інший пасажирський наземний транспорт, н. в. і. у. (основний); Код КВЕД 77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів, і з яким укладено правову угоду на здійснення пасажирських перевезень.

Пунктом 35 Правил передбачено, що автомобільний перевізник самостійно забезпечує у повному обсязі перевезення пасажирів відповідно до умов договору про організацію перевезень або дозволу, в тому числі резервними автобусами, на випадок виходу автобуса з ладу чи збільшення пасажиропотоку.

Швидкість транспортних засобів на момент зіткнення не відома.

 

За результатами технічного розслідування обставин та причин скоєння ДТП, Комісією проведений аналіз, зроблені висновки та відповідні рекомендації щодо недопущення подібних випадків в майбутньому.

Комісією встановлено, що основною причиною скоєння ДТП є порушення водієм легкового автомобіля BMW 525, Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306 (далі – Правила дорожнього руху), а саме:

- п. 2.1. Водій механічного транспортного засобу повинен мати при собі:

a) посвідчення на право керування транспортним засобом відповідної категорії;

- п. 2.3. Для забезпечення безпеки дорожнього руху водій зобов'язаний:

б) бути уважним, стежити за дорожньою обстановкою, відповідно реагувати на її зміну, стежити за правильністю розміщення та кріплення вантажу, технічним станом транспортного засобу і не відволікатися від керування цим засобом у дорозі;

- п. 12.1. Під час вибору в установлених межах безпечної швидкості руху водій повинен урахувати дорожню обстановку, а також особливості вантажу, що перевозиться і стан транспортного засобу, щоб мати змогу постійно контролювати його рух, та безпечно керувати ним;

- п. 12.3. У разі виникнення небезпеки для руху або перешкоди, яку водій об'єктивно спроможний виявити, він повинен негайно вжити заходів для зменшення швидкості аж до зупинки транспортного засобу або безпечного для інших учасників руху об'їзду перешкоди;

- п. 13.3. Під час обгону, випередження, об’їзду перешкоди чи зустрічного роз’їзду необхідно дотримувати безпечного інтервалу, щоб не створювати небезпеки для дорожнього руху.

Крім цього, Комісія вважає, що супутніми причинами ДТП, що могли призвести до тяжкості наслідків є порушення перевізником автотранспортного законодавства, а саме:

- Статей 12, 16, 17, 18, 20, 34, 39 Закону України «Про автомобільний транспорт»;

- Статей 16, 37 Закону України «Про дорожній рух»;

- Статей 17, 21 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів»;

- Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 № 176;

- Правил експлуатації колісних транспортних засобів, затверджених наказом Мінінфраструктури 26.07.2013 № 550, зареєстрованим у Мін’юсті 22.08.2013 за № 1453/23985;

- Порядку перевірки технічного стану транспортних засобів автомобільними перевізниками, затвердженого наказом Мінтрансзв’язку України від 05.08.2008 № 974, зареєстрованим у Мін’юсті 01.09.2008 за № 794/15485;

- Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Мінтрансзв’язку 07.06.2010 № 340, зареєстрованим у Мін’юсті 14.09.2010 за № 811/18106.

- Правил охорони праці, затверджених наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 09.07.2012 № 964, зареєстрованим в Мін’юсті 01.08.2012 за № 1299/21611;

- Порядку проведення інструктажів та стажування водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України 05.08.2008 за № 975, затвердженим в Мін’юсті 21.08.2008 за № 776/15467;

- Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2015 р. № 1001;

- Порядку розроблення та затвердження паспорта автобусного маршруту, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 07.05.2010 № 278, зареєстрованим в Мін’юсті 17.06.2010 за №408/17703;

- Порядку визначення класу комфортності автобусів, сфери їхнього використання за видами сполучень та режимами руху, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 12.04.2007 № 285, зареєстрованим в Мін’юсті 14.05.2007 за № 499/13766;

- Типового положення про службу з охорони праці, затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 15.11.2004 № 255, зареєстрованого в Мін’юсті від 01.12.2004 за № 1526/10125;

У відповідності до статті 6 Закону «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» Укртрансбезпекою буде ініційовано проведення позапланової перевірки щодо дотримання автомобільним перевізником Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 № 1001 та автотранспортного законодавства.

Крім цього, з метою підвищення рівня безпеки руху на автомобільному транспорті та недопущення виникнення подібних випадків в майбутньому, Комісією розроблено ряд рекомендацій, якими передбачено проведення нарад, профілактичних заходів аварійності з питань безпеки дорожнього руху, із залученням власників транспортних засобів, автоперевізників, суб’єктів господарювання у сфері міського електричного транспорту, працівників обласних, районних державних адміністрацій, територіальних підрозділів Міністерства внутрішніх справ України, Національної поліції України, громадських організацій, представників засобів масової інформації.

Також, передбачається посилення нагляду та контролю за дотриманням автомобільними перевізниками та водіями, які здійснюють перевезення пасажирів та вантажів, щодо дотримання вимог автотранспортного законодавства, особливу увагу приділити недолікам зазначеним у цьому акті та забезпечити здійснення постійного моніторингу діяльності перевізників та їх транспортних засобів, що підлягають заходам контролю (нагляду), особливу увагу приділити відповідності транспортних засобів дозвільним документам та єдиній інформаційній базі Укртрансбезпеки.

Крім того, забезпечити інформування організатора пасажирських перевезень на автобусних маршрутах про порушення транспортного законодавства, виявлені під час проведення технічного розслідування та проведення заходів державного нагляду (контролю).


Назад


 / Діяльність / Безпека на транспорті / Інформація про ДТП / резонансні ДТП, аварії, катастрофи у 2019 році /...