Інформація
щодо результатів технічного розслідування ДТП, що сталася 03 травня 2022 року на 413 км + 950 м автодороги М-06 «Київ – Чоп» поблизу с. Ситне Дубенського району Рівненської області, за участю легкового автомобіля Mercedes-Benz Vito, вантажного автомобілем Mercedes-Benz Actros 1845LS2, з напівпричепом-цистерною Ali Riza Ustra та автобуса Setra S312H, внаслідок якої 26 осіб загинули на місці пригоди, ще 12 осіб отримали травми
У відповідності до Порядку технічного розслідування дорожньо-транспортних пригод, катастроф, аварій на автомобільному та міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України 23.06.2015 № 231, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.07.2015 за № 818/27263, наказом Укртрансбезпеки від 05 травня 2022 року № 254 створено Комісію та проведено технічне розслідування обставин та причин дорожньо-транспортної пригоди, що сталася 03 травня 2022 року на 413 км + 950 м автодороги М-06 «Київ – Чоп» поблизу с. Ситне Дубенського району Рівненської області, за участю легкового автомобіля Mercedes-Benz Vito, вантажного автомобілем Mercedes-Benz Actros 1845LS2, з напівпричепом-цистерною Ali Riza Ustra та автобуса Setra S312H, внаслідок якої 26 осіб загинули на місці пригоди, ще 12 осіб отримали травми.
Комісією з 03.05.2022 по 01.07.2022 проведено розслідування обставин і причин виникнення вказаної дорожньо-транспортної пригоди, в ході чого виявлено ряд порушень та недоліків в організації та здійсненні перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, про що складено відповідний акт.
03 травня 2022 року близько 19 год. 24 хв. на 413 км + 950 м автодороги М-06 «Київ – Чоп» поблизу с. Ситне Дубенського району Рівненської області, водій легкового автомобіля Mercedes-Benz Vito, рухаючись з боку м. Рівне у напрямку м. Львова, виїхав на смугу зустрічного руху, де допустив зіткнення з вантажним автомобілем Mercedes-Benz Actros 1845LS2, з напівпричепом-цистерною Ali Riza Ustra, водій якого рухався у зустрічному напрямку та здійснював перевезення небезпечних вантажів (дизельне паливо, бензин А-95) з м. Берегове до м. Києва, після чого останній по інерції виїхав на смугу зустрічного руху, де відбулося зіткнення з автобусом Setra S312H, водій якого рухався по зустрічній смузі руху в напрямку м. Львова та здійснював перевезення 35 пасажирів за міжнародним маршрутом «м. Харків – м. Згожелець (Республіка Польща)», після зіткнення транспортні засоби загорілися (вся документація знищена), внаслідок чого 26 осіб загинули на місці пригоди, ще 12 осіб отримали травми.
Фактично, у зв’язку з війною, та з метою забезпечення безпеки перевезень відправлення автобуса здійснювались з м. Києва, а не з м. Харкова.
Згідно з інформацією, наданою автомобільним перевізником ТОВ «Люкс-Рейзен Біс», з метою оптимізації пасажирських перевезень, підприємством у м. Львові постійно виконується пересадка пасажирів у прямому та зворотному напрямках в інші транспортні засоби підприємства або транспортні засоби інших автомобільних перевізників, що виконують міжнародні перевезення пасажирів з інших міст України та здійснюють міжнародні перевезення пасажирів до міст Республіки Польща та Чеської Республіки, що збігаються з часом відправлення маршруту «м. Харків – м. Згожелець (Республіка Польща)».
Автомобільним перевізником ТОВ «Люкс-Рейзен Біс» самовільно змінено схему маршруту, розклад руху та не забезпечено інформування Міністерства інфраструктури України про внесення змін щодо функціонування міжнародного маршруту.
Комісією зроблено висновки, що основною причиною вказаного ДТП було порушення водієм Mercedes-Benz Vito, р/н АЕ9443ІВ, Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306, крім того, встановлено ряд обставин, які могли вплинути на тяжкість наслідки пригоди:
ТОВ «Люкс-Рейзен Біс»:
Перевізник самовільно змінив схему та розклад міжнародного автобусного маршруту «м. Згожелець – м. Харків», фактично перевезення здійснювались за маршрутом «Київ – Львів – Київ», у м. Львів здійснювалась пересадка у інший транспортний засіб. Дане порушення носить системний характер та потребує перегляду політики формування мережі міжнародних автобусних маршрутів. Негативна ситуація склалась і з роботою автостанцій через скасування порядку їх атестації.
Системно порушуються вимоги Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, при перевезенні пасажирів на маршруті «Київ – Львів – Київ», так як використовувалась робота одного водія, протяжність маршруту згідно розкладу 555 км та час керування склав близько 9 год., перерви на відпочинок по 10 хв, які не враховуються, системність порушень підтверджує їх планування. На момент ДТП (о 19 год. 24 хв.), враховуючи час відправлення згідно розкладу руху (13 год. 50 хв.) час керування склав 5 год. 14 хв., при допустимій нормі 4 год. 30 хв., після чого передбачена перерва на 45 хв., тобто підприємством планувались порушення режимів праці та відпочинку водіїв.
Страхування пасажирів на міжнародному автобусному маршруті «м. Згожелець – м. Харків» не забезпечено, фактично, перевізником укладено Договір доручення № 01/25(74)/1.2.26.2 від 01 січня 2022 року АТ «Страхова компанія «Країна», щодо страхування пасажирів від нещасних випадків на транспорті, однак, в договорі зазначено, що дія цього договору не розповсюджується на міжнародні перевезення пасажирів. Поряд з цим, перевізником не повідомлено страхову компанію про страховий випадок, у передбачений договором термін та не оформлено відповідні матеріали.
Фактично, травмовані пасажири, родичі загиблого водія та родичі загиблих пасажирів автобуса не можуть розраховувати на відшкодування страхових виплат, що передбачено системою страхування від нещасних випадків на транспорті. Система страхування від нещасних випадків на транспорті є недосконала, нажаль, у більшості випадків пасажири, учасники транспортних подій не отримають відповідних відшкодувань.
Кваліфікація персоналу підприємства не відповідає вимогам транспортного законодавства, фактично, інструктажі з водіями проводить особа, яка не пройшла відповідне навчання та не уповноважена на такі функції, у т.ч. з водіяєм автобуса, учасника ДТП.
Підприємство, де забезпечується зберігання транспортних засобів, також медичний контроль водіїв та технічний контроль транспортних засобів не відповідає вимогам.
Інформація про забезпечення належного технічного стану транспортного засобу не підтверджена.
Служба безпеки руху на підприємстві відсутня.
ПП «Укрпалетсистем»:
Матеріально-технічна база підприємства передбачає орендовані нежитлові приміщення, територія для зберігання 147 ліцензованих транспортних засобів не передбачена. Наявна МТБ не відповідає діючим вимогам.
Кваліфікація персоналу не відповідає діючим вимогам, інструктажі з водіями з питань безпеки руху, пожежної безпеки та охорони праці проводять працівники, які не пройшли відповідне навчання.
Інформація щодо дотримання вимог Положення про робочий час та час відпочинку не надана. Водій перебував у тривалих рейсах, інформація щодо його роботи та відпочинку відсутня. Фактично, маршрут руху вантажного автомобіля згідно ТТН, Закарпатська область, м. Берегове, до пункту розвантаження за адресою: м. Київ, (відстань близько 800 км).
Служба безпеки руху на підприємстві створена, але її заходи недостатні, про що свідчать виявлені системні недоліки та порушення.
Крім того, дорожня інфраструктура на ділянці скоєння потребує приведення у відповідність, про що свідчать відповідні матеріали.
З метою попередження таких випадків у майбутньому комісією розроблено ряд відповідних рекомендацій, зокрема запропоновано:
Здійснення ряду контрольно-наглядових заходів, удосконалення системи формування, моніторингу міжнародних пасажирських перевезень, системи страхування на транспорті та інших заходів профілактики аварійності.
/ Діяльність / Безпека на транспорті / Інформація про ДТП / резонансні ДТП, аварії, катастрофи / у 2022 році /...